Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 1.6HDi - Peugeot 307 czasem traci moc - przestaje działać turbo

10 Sie 2020 11:48 483 10
  • Poziom 9  
    Witam

    Mam problem z Peugeotem 307 SW z 2007r. silnik 1.6HDi.

    Do rzeczy:
    Auto jeździło cały czas bez zarzutu, kiedyś na trasie szybkiego ruchu zjechałem na stację, żeby odebrać telefon. Nie gasiłem dobre 5 minut. Po 15 min odpaliłem i wyjeżdżając na trasę miałem wrażenie jakbym zamiast 2 wrzucił 4 bo auto nie miało nic mocy, dojechałem do pracy bez turbo, na powrocie jakieś 15km działało, a znów potem przestało.

    Wymieniłem gumę miedzy kolektorem dolotowym, a czujnikami za intercomem. Silnik zaczął chodzić normalnie, przejechałem z 20km i znów to samo.

    Podłączyłem pod kompa i wyskoczyły takie błędy:
    Code:
    P0238,"Czujnik A wspomagania turbosprężarki - wysoki sygnał wejściowy"
    
    P0401,"Układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ"
    P0400,"Układ recyrkulacji spalin - błedny przepływ"


    Odpięcie MAF (Przepływki) raz dało efekt, że chwilę chodziło auto normalnie, apotem zaczęło szarpać, czujnik ciśnienia to samo, na odpiętym, auto ma mniej mocy, ale normalnie jedzie, ale jak nie ma nocy to też to nie pomaga.

    Turbo diagnozowane u znajomego mechanika, turbina jego zdaniem jest dobra (gość pracuje w ASO Skody). Jeździliśmy z kompem i turbo ładuje cały czas pięknie pod 2.5 bar, aż do momentu w którym przestaje pompować i auto ledwo jedzie i gaśnie. Chwilę postoi i znów chodzi jak gdyby nigdy nic, wystarczy czasem, że postoi chwilę na wolnych obrotach i też turbo zaczyna działać. Po odpaleniu i ruszaniu też potrafi zgasnąć, musi chwile poczekać na wolnych obrotach i na lekkim gazie dopiero zaczyna działać turbo, po minucie jedzie normalnie.
    Kilka razy było tak, że turbo przestało działać podczas jazd, ale po kilku/kilkunastu kilometrach wstało normalnie i działało do końca.

    Co podejrzewam:
    - Nieszczelność w dolocie, gumy posprawdzane, są okej, gorzej z intercoolerem, jest lekki wyciek oleju od góry, ale dosyć stary.
    - sterowanie podciśnieniem gruszki, ale nie wiem jak sprawdzić bez kanału.
    - Instalacja od góry przejrzana, wszystko wygląda dobrze, wiec może sam czujnik ciśnienia?
    - Komputer silnika,

    Dodam, że gdy nie działa turbo szarpie silnikiem, gdy doda się gazu na obroty wchodzi leniwie i nierówno, na biegu gdy doda się więcej gazu też szarpie silnikiem i obrotomierz faluje ok 100obr,
    Sprawdziłem przepywkę pod kompem i wartość wydaje się być racjonalna, zmienia się przy dodaniu gazu.

    Jak i co można sprawdzić, żeby wyeliminować to o czym napisałem? Albo macie swoje teorie co mogło się stać?
    Na diagnostyce aut znam się, ale tylko wolnossące BMW. To moje pierwsze auto z silnikiem Diesla.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 31  
    Witam

    Czy sprawdzałeś EGR ?
    Czyli to na co pokazują błędy.

    Pisze "P0401,"Układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ"
    P0400,"Układ recyrkulacji spalin - błedny przepływ"

    Możliwe jest że zacina Ci się EGR i dusi silnik spalinami.
    Można spróbować przeczyścić, może na jakiś czas będzie lepiej.

    Pamiętaj też że w silniku który masz jest cienka rurka dostarczająca olej do smarowania turbiny.
    Ma ona sitko które lubi się zapychać. Jest to kolejny krytyczny element wymagający opieki serwisowej.
    Wspomnianą rurkę wymienia się na nową. Sitko jest ukryte w króćcu.
    Jak poszperasz na YT to znajdziesz o tym film instruktażowy.
  • Poziom 9  
    Co do EGR wykluczyłem ze względu na niedawną wymianę, poprzedni właściciel wymieniał EGR na nowy jakieś 30k km temu. Auto kupilem od dobrego kumpla, który o dbał o auto.

    Jak sprawdzić czy to nie wina tej rurki? Wymienić ją tak czy siak?
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 31  
    Witam

    Ja bym jednak EGR-u nie wykluczał bez sprawdzenia bo wskazują na to kody błędów. Więc moim zdaniem dobrze było by sprawdzić. EGR mógł np. się zapchać przez częstą jazdę po mieście i na krótkich odcinkach.

    Rurkę wymieniłem tylko jako dodatkową uwagę raczej nie ma związku z tym problemem. Jak się zatka i smarowanie będzie nie wystarczające padnie turbina i dlatego jest bardzo ważna. Dodatkowo jest to tzw. słaby punkt.
    Nie pamiętam ale są jakieś interwały wymiany tej rurki i czyszczenia sitka.
  • Poziom 9  
    W takim razie moje pytanie, jak sprawdzić EGR, jest dosyć schowany, więc domyślam się, że nie będzie łatwo.
  • Poziom 31  
    Manmartin napisał:
    W takim razie moje pytanie, jak sprawdzić EGR, jest dosyć schowany, więc domyślam się, że nie będzie łatwo.


    Witam

    Najprostszym jeśli chodzi o brak wysiłku rozwiązaniem jest podjechać do warsztatu który ma interfejs Lexia i zobaczyć pod nim czy zawór się prawidłowo otwiera. Warto wcześniej zapytać o cenę takiej usługi.
    Podejrzewam że Lexia może też "podpowiedzieć" co jest uszkodzone i znacząco uprościć diagnozę.

    Można też samemu wymontować wspomniany EGR, zobaczyć czy grzybek domykające zawór łatwo chodzi i czy trzpień solenoidu nie jest zablokowany.
  • Poziom 9  
    Auto poszło do mechanika. Dowiedziałem się, to co wiedziałem - ECU traci połączenie z czujnikami i źle steruje silnikiem. Wtryski leją, auto kopci. Mechanik chce wysłać wtryski do sprawdzenia, jest sens? Moim zdaniem za korekty odpowiedzialny jest Komputer, jeśli jest uszkodzony, albo jest problem z instalacją lub czujnikami takie właśnie mogą być efekty.

    EGR jutro będzie sprawdzany, na razie wyszło, że coś jest nie tak z instalacją i czujnikami.
    Dodam, że rano zwykle auto chodzi normalnie, ma moc, czasem przejadę 50km i przestaje dmuchać turbo, dziś stało się to po 10 min pracy na samej klimie i przejechaniu 500m, ale było bardzo gorąco.
    Jakieś pomysły co dalej sprawdzać? Kupić na złomie czujniki które wariują, czy lepiej kompa na podmianę?
    Gdzieś na forum czytałem, że sterowniki do 1,6HDi lubią padać, miał ktoś taki przypadek?
    Czujniki będą pasować od 307 z 2004r? Mam okazję kupić po 20zł za sztukę.
  • Poziom 31  
    Witam

    Jeśli jest problem z czujnikami trzeba się tym zająć.
    Krytyczne są z reguły czujnik położenia wału i czujnik ciśnienia bezwzględnego tzw MAP sensor.

    Skąd diagnoza że wtryski leją? Była zrobiona próba przelewowa?
    Czy jest to diagnoza "na oko"?
    Jeśli rzeczywiście leją to należy je dać do sprawdzenia/ regeneracji.
    Ja jednak na obecną chwilę skupił bym się na problemie utraty mocy i najpierw ten problem rozwiązał a nie rozgrzebywał wszystkiego.

    Ja zawsze jak miałem problem z czujnikami kupowałem nowe w sklepie motoryzacyjnym i wymieniałem sam.
    Kosztowało mnie to ok 50 pln za czujnik plus czas który poświęcałem na wymianę.
    Kupisz na szrocie zaoszczędzisz parę PLN, a jak będzie uszkodzony to co dalej... ?
    Będziesz brnął w koszty przez błędną diagnozę.

    Czujniki się dobiera po numerze części a nie wsadza to co się ma pod ręką.
    Trzeba sprawdzić po numerach czy podejdą. Czyli sprawdzasz numery tych co masz i na tej podstawie szukasz/ kupujesz nowe.
  • Poziom 9  
    LightOfWinter napisał:
    Ja jednak na obecną chwilę skupił bym się na problemie utraty mocy i najpierw ten problem rozwiązał a nie rozgrzebywał wszystkiego.

    Tym chce się właśnie zająć, co do tych wtrysków, leją strasznie przez to, że komputer tak podbił dawki, jak dla mnie są sprawne.

    LightOfWinter napisał:
    Kosztowało mnie to ok 50 pln za czujnik plus czas który poświęcałem na wymianę.
    Kupisz na szrocie zaoszczędzisz parę PLN, a jak będzie uszkodzony to co dalej... ?

    Kup czujnik ciśnienia, MAP i MAF za 150zł w sumie to chętnie odkupię...

    Części chciałem wyciągać z silnika który normalnie chodzi, wiec powinny być sprawne...
  • Poziom 25  
    Ja stawiam na instalację elektryczną - po 1: bo to francuskie auto, po 2: że raz działa dobrze a raz nie - sprawdzić kostki, piny, kable. Francuskie wiązki są tak beznadziejne, że kabel może przegnić nawet w środku wiązki ot tak sobie - miedź zamienia się w zielony pył i kabel traci przewodność - miałem kilka razy taką sytuację, raz znajomemu w Peugeocie Expercie chcieli nawet komputer wymieniać i to w ASO, bo nie wiedzieli o co chodzi, ale udostępnili schematy, to mu zrobiłem i oczywiście okazał się przegnity kabel, nawet nie wiadomo w którym miejscu, bo trzeba by całą wiązkę za silnikiem rozdłubać więc puściłem nowy kabel po prostu i działa do dziś
  • Poziom 31  
    michal_rybka napisał:
    Ja stawiam na instalację elektryczną - po 1: bo to francuskie auto, po 2: że raz działa dobrze a raz nie - sprawdzić kostki, piny, kable.


    Witam

    Nie twierdzę że nie, ale miałem podobną sytuację w diesel-u jtd.
    Okazało się że problemem był uszkodzony czujnik położenia wału.
    Do puki był zimny było ok. Jak się rozgrzał silnik tracił moc i się wyłączał.
    Wystarczyło że ostygł chwile i można było jechać dalej.