Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes - Tryby wyświetlania wątku Sprinter 313CDI [906] Blad P0685

zuzia3521 10 Aug 2020 13:10 1923 3
  • #1
    zuzia3521
    Level 16  
    P0685 - Elektryczna usterka lub obwód przerwany na wyjsciu dla przekaźnika obwodu 87.Auto zapala kiedy ma ochote z tym bledem lub bez niego. Czesto przekrecenie kluczyka skutkuje zapaleniem kontrolek na zegarach ( bez sprezynki ), wtedy nie kreci rozruch.Po skasowaniu błędu jest ok do następnego przekręcenia nawet jak sprężynka się zaświeci i słychać pompę i normalnie odpali łapie ten błąd.Zasilania spr według schematu starka ten sam bład.Auto przyszło rozkopane poskładane z innych części tylko sterownik był org,jest to automat i miał brak jazdy ale wszystko zakodowane ,usterka była już wcześniej.W sterowniku mamy jeszcze błąd klemy.Stacyjka ma emulator rygla.Czy to sterownik jest tam delphi . Bo jest dziwne zachowanie np.Jak przekręcę stacyjkę jest cisza brak sprężynki za parę sekund cykanie przekaźników i pojawia się sprężynka i słychać pompę paliwa i wiem wtedy że auto odpali ,potem mogę odpalać go bez problemu oczywiście z tym błędem.Oczywiście mam sprawdzane w tym czasie zasilania z sam tzw 87 są ok spr metodą pod obciążeniem ,jeżeli go zgaszę i odpalę ponownie wszystko jest ok sprężynka jest ok słychać pompę pozwala na rozruch ,oczywiście błąd łapie i tak mogę kilka razy .Ale wystarczy trochę poczekać i zaczyna się ponownie pierwsza usterka ,wygląda jakby ecu dostawało zezwolenie z stacyjki ale działa z opóźnieniem.
  • #2
    Gerri
    Mercedes specialist
    zuzia3521 wrote:
    mam sprawdzane w tym czasie zasilania z sam tzw 87

    Nie podajesz bliższych danych (bo po co) - choćby rocznik, ale w początkowej serii 906 były stosowane wadliwe przekaźniki: błędny proces wytrawiania metalowych elementów (zwory i kotwicy) skutkował po paru latach narastaniem "zielonego" na tych elementach, co prowadziło dokładnie do objawów które opisałeś. Brak sprężynki, brak rozruchu. "Zielone" było widoczne już po obejrzeniu przekaźnika od zewnątrz - u nasady "noży". Po dużej fali reklamacji zmieniono dostawcę przekaźników.
    zuzia3521 wrote:
    wygląda jakby ecu dostawało zezwolenie z stacyjki

    Impuls na zacisk "87" sterujący wspomnianym przekaźnikiem wychodzi ze sterownika silnika - taka przewrotna konstrukcja. Tak więc żeby zacisk został wysterowany, to sterownik musi być w danym momencie "ożywiony", a żeby był ożywiony, to musi mieć zezwolenie z immobilizera.
  • #3
    zuzia3521
    Level 16  
    Fin auta WDB9066331S731445 data produkcji 2012-09-20 słynny przekaźnik jest w tym modelu w SAMIE .Sprawdzane na H 1 i ładnie świeci raczej spadku żadnego nie ma .Zapala się zaraz po przekręceniu stacyjki więc sterowanie przekaźnika i działanie jest ok .

    Zasilanie sam pin 11- 1,5 sterownik jedna 87 - ok
    sam pin 7 - 3 sterownik druga 87-ok wszystko w jednym czasie.
  • Helpful post
    #4
    Gerri
    Mercedes specialist
    Podałem jedną z możliwych przyczyn, ale rocznik 2012 był już zdecydowanie wolny od tej wady.