Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes - Tryby wyświetlania wątku Sprinter 313CDI [906] Blad P0685

zuzia3521 10 Aug 2020 13:10 1182 3
  • #1
    zuzia3521
    Level 16  
    P0685 - Elektryczna usterka lub obwód przerwany na wyjsciu dla przekaźnika obwodu 87.Auto zapala kiedy ma ochote z tym bledem lub bez niego. Czesto przekrecenie kluczyka skutkuje zapaleniem kontrolek na zegarach ( bez sprezynki ), wtedy nie kreci rozruch.Po skasowaniu błędu jest ok do następnego przekręcenia nawet jak sprężynka się zaświeci i słychać pompę i normalnie odpali łapie ten błąd.Zasilania spr według schematu starka ten sam bład.Auto przyszło rozkopane poskładane z innych części tylko sterownik był org,jest to automat i miał brak jazdy ale wszystko zakodowane ,usterka była już wcześniej.W sterowniku mamy jeszcze błąd klemy.Stacyjka ma emulator rygla.Czy to sterownik jest tam delphi . Bo jest dziwne zachowanie np.Jak przekręcę stacyjkę jest cisza brak sprężynki za parę sekund cykanie przekaźników i pojawia się sprężynka i słychać pompę paliwa i wiem wtedy że auto odpali ,potem mogę odpalać go bez problemu oczywiście z tym błędem.Oczywiście mam sprawdzane w tym czasie zasilania z sam tzw 87 są ok spr metodą pod obciążeniem ,jeżeli go zgaszę i odpalę ponownie wszystko jest ok sprężynka jest ok słychać pompę pozwala na rozruch ,oczywiście błąd łapie i tak mogę kilka razy .Ale wystarczy trochę poczekać i zaczyna się ponownie pierwsza usterka ,wygląda jakby ecu dostawało zezwolenie z stacyjki ale działa z opóźnieniem.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    Gerri
    Mercedes specialist
    zuzia3521 wrote:
    mam sprawdzane w tym czasie zasilania z sam tzw 87

    Nie podajesz bliższych danych (bo po co) - choćby rocznik, ale w początkowej serii 906 były stosowane wadliwe przekaźniki: błędny proces wytrawiania metalowych elementów (zwory i kotwicy) skutkował po paru latach narastaniem "zielonego" na tych elementach, co prowadziło dokładnie do objawów które opisałeś. Brak sprężynki, brak rozruchu. "Zielone" było widoczne już po obejrzeniu przekaźnika od zewnątrz - u nasady "noży". Po dużej fali reklamacji zmieniono dostawcę przekaźników.
    zuzia3521 wrote:
    wygląda jakby ecu dostawało zezwolenie z stacyjki

    Impuls na zacisk "87" sterujący wspomnianym przekaźnikiem wychodzi ze sterownika silnika - taka przewrotna konstrukcja. Tak więc żeby zacisk został wysterowany, to sterownik musi być w danym momencie "ożywiony", a żeby był ożywiony, to musi mieć zezwolenie z immobilizera.
  • Relpol przekaźniki
  • #3
    zuzia3521
    Level 16  
    Fin auta WDB9066331S731445 data produkcji 2012-09-20 słynny przekaźnik jest w tym modelu w SAMIE .Sprawdzane na H 1 i ładnie świeci raczej spadku żadnego nie ma .Zapala się zaraz po przekręceniu stacyjki więc sterowanie przekaźnika i działanie jest ok .

    Zasilanie sam pin 11- 1,5 sterownik jedna 87 - ok
    sam pin 7 - 3 sterownik druga 87-ok wszystko w jednym czasie.
  • Helpful post
    #4
    Gerri
    Mercedes specialist
    Podałem jedną z możliwych przyczyn, ale rocznik 2012 był już zdecydowanie wolny od tej wady.