Kilka lat temu w ASO wymienili mi pasek rozrządu razem z napinaczami. Przy odbiorze samochodu (w idealnym stanie wtedy był) zapaliła się kontrolka żółta silnika, a samochód w ogóle nie miał mocy. Powiedzieli, że nie podpięli sondy lambda i że ją podepną. Faktycznie, wtedy błąd zgasł, ale nie na długo (tylko że mało wtedy jeździłam). Wydaje mi się, że zaczął też więcej palić, kiedyś średnia na trasie wychodziła mi 5 litrów / 100 km, teraz jest to 7 l/ 100 km - ale to może być subiektywne.
Od tej pory mam regularnie problemy z żółtą kontrolką silnika. Błąd to P0420.
Mechanicy wymienili mi cewki, świece, przeprogramowali komputer pokładowy (bo samochód tracił rytm, telepało go i gasł), ale nadal wyświetla się ta kontrolka i ten błąd.
Czy dobrze myślę, żeby ponownie wymienić pasek rozrządu, pompę, napinacze oraz sondę lambda przed katalizatorem i poprosić, aby obejrzeli przy tej wymianie silnik? Czy dobrze myślę, że może pasek był źle zamontowany i to powoduje te problemy?
Mechanik mi sugerował wymianę alternatora, ale googlowanie błędu, który mi wyskakuje prowadzi do sugestii, że to jednak może być wina paska rozrządu.
Inna opcja to wymiana katalizatora, ale mechanicy kilkukrotnie robili solidną
kontrolę spalin (i układu wydechowego czy nie ma dziur) i spaliny są w porządku.
A zatem, warto spróbować i wymienić pasek rozrządu z pompą? Sondę lambda przed katalizatorem? Katalizator?
Jeżeli tak, to z jakiej firmy polecacie? Katalizatory do Punto II FL zaczynają się od 600 zł a kończą na 1200 zł - w zależności od firmy. Sondy lambda zaczynają się od 100 zł, a kończą na 400 zł - też dedykowane pod Punto albo uniwersalne.
Od tej pory mam regularnie problemy z żółtą kontrolką silnika. Błąd to P0420.
Mechanicy wymienili mi cewki, świece, przeprogramowali komputer pokładowy (bo samochód tracił rytm, telepało go i gasł), ale nadal wyświetla się ta kontrolka i ten błąd.
Czy dobrze myślę, żeby ponownie wymienić pasek rozrządu, pompę, napinacze oraz sondę lambda przed katalizatorem i poprosić, aby obejrzeli przy tej wymianie silnik? Czy dobrze myślę, że może pasek był źle zamontowany i to powoduje te problemy?
Mechanik mi sugerował wymianę alternatora, ale googlowanie błędu, który mi wyskakuje prowadzi do sugestii, że to jednak może być wina paska rozrządu.
Inna opcja to wymiana katalizatora, ale mechanicy kilkukrotnie robili solidną
kontrolę spalin (i układu wydechowego czy nie ma dziur) i spaliny są w porządku.
A zatem, warto spróbować i wymienić pasek rozrządu z pompą? Sondę lambda przed katalizatorem? Katalizator?
Jeżeli tak, to z jakiej firmy polecacie? Katalizatory do Punto II FL zaczynają się od 600 zł a kończą na 1200 zł - w zależności od firmy. Sondy lambda zaczynają się od 100 zł, a kończą na 400 zł - też dedykowane pod Punto albo uniwersalne.