Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nice Came brama jeździ w tą i z powrotem

ZoraSS 10 Aug 2020 20:38 777 10
  • #1
    ZoraSS
    Level 3  
    Nice Came brama jeździ w tą i z powrotem Cześć Forumowicze.
    Moja znajoma ma automat do bramy Nice Came.
    Brama się zamyka zwalniając przed słupkiem i za chwilę samoczynnie się otwiera.
    Jak się do końca otworzy znòw samoczynnie się zamyka.
    Żeby tak się nie działo trzeba na końcu otwarcia lub zamknięcia nacisnąć ponownie przycisk w pilocie.

    Jest to wkurzające bo trzeba pilnować automatycznej bramy.
    Próbowałem przesuwać "ograniczniki"na zębatej szynie prowadzącej ,ale to nic nie dało.

    Kiedyś jakiś mądrala poodcinał jej fotokomòrki zabezpieczające przed uderzeniem bramy w przeszkodę,że to niby miało pomóc na ten problem.🙂
    Miał ktoś z Was podobny problem?
    Macie jakiś pomysł na to?
    Oczywiście mogę wezwać serwis.Gość przyjedzie przekręci śrubkę i skasuje mnie na 300 .
    Chciałbym tego uniknąć tym bardziej ,że automat jest już po gwarancji.
    Może to można załatwić w jakiś prosty sposób?
    Będę wdzięczny za podpowiedź.
  • #2
    Jarzabek666
    Level 38  
    Wygląda na to że sterownik Came nie widzi krańcówek. Wiec w pierwszej kolejności to do sprawdzenia...

    Napisz jaki tam jest sterownik Came.
  • #4
    Marek J.
    Moderator of Property Security
    ZoraSS wrote:
    Gość przyjedzie przekręci śrubkę i skasuje mnie na 300

    Ten "gość" wie którą śrubką pokręcić i za to weźmie kasę bo i Ty i Twoja znajoma tego nie wiecie. A on, ten "gość" znaczy, uczył się fachu, jeździł i jeździ na szkolenia, płaci podatki, musi wlać paliwo do baku itp, itd... Także proszę o trochę więcej szacunku do fachowców którzy uczciwie zarabiają na chleb. Poza tym Ci którzy pomagają za free na forum ( a nie zgadują bo u ciotki w Pcimiu były podobne objawy) to są właśnie w większości ci "Goście"...
    A wracając do tematu proszę podać nazwę modelu Came oraz wyposażenia, model centrali, czy jest enkoder, model zabezpieczeń (fotokomórek) etc. Bez tego to wróżenie z fusów...
  • #5
    ZoraSS
    Level 3  
    Bez urazy -Fachowcy.
    Wiem ,że wiedza kosztuje i oczywiście szacun dla tych co ją mają .
    Dlatego szukam pomocy na forum ,żeby skorzystać z doświadczenia innych osób z podobnym problemem.

    Jeśli się nie uda ,zaprosimy Fachowca.
    Problem w tym że znajoma niekoniecznie ma na to pieniądze i to też trzeba wziąć pod uwagę.
    Dlatego próbuję jej pomóc.
  • #6
    Marek J.
    Moderator of Property Security
    A ja nie twierdzę, że takiej pomocy nie uzyskasz. Ale do tego potrzebne są niezbędne dane których nie podałeś. Widok samej blachy poruszającej krańcówkę to troszeczkę za mało... Nice to jedna firma, a Came druga zupełnie różna od rozwiązań Nice. Jeżeli nie wiesz to zrób fotografie napędu, centrali itp. i wstaw do postu.
  • #7
    ZoraSS
    Level 3  
    Jeszcze kilka fotek .

    Zauważyłem,że przy dużym niebieskim kondensatorze świeci się jedna mała dioda PWR.Obok jest druga ,ale się nie świeci.Nie wiem ,czy to istotne ,ale opisuję jako laik to co zauważyłem.Nice Came brama jeździ w tą i z powrotem Nice Came brama jeździ w tą i z powrotem Nice Came brama jeździ w tą i z powrotem
  • #8
    Marek J.
    Moderator of Property Security
    Ta druga dioda jest do obsługi radia.
    Ale wracając do meritum.
    Brama prawdopodobnie zaczęła ciężej pracować i amperometryka wyczuwa zwiększony opór zatrzymując i cofając bramę.
    Są tutaj dwie regulacje czułości amperometrycznej. Jedna dotyczy czułości w czasie normalnego biegu, a druga w fazie spowolnień. Jeżeli brama (jak piszesz) reaguje nieprawidłowo w fazie spowolnienia to musisz nieco zmienić/zmniejszyć czułość amperometryki w fazie spowolnień.
  • #9
    ZoraSS
    Level 3  
    To o czym piszesz ma sens ,bo ona pod koniec zwalnia ,i mam wrażenie ,że ciężko jedzie.
    Tam są takie cztery potencjomeyry pionowe.
    Tylko teraz trzeba wiedzieć ,który za co odpowiada.
    Jedne z nich są bardziej wykręcone(są wyżej ponad dwoma pozostałymi.
    Są widoczne na zdjęciach po lewej stronie.
    Na każdyn jest + - .
    Tylko który odpowiada za to co opisujesz.
    Znajoma mi powiedziała ,że w bramę wjechała ciężarówka cofając i spalił się silnik.
    To byĺo naprawiane.
    Brama nie jest skrzywiona.
  • #11
    Marek J.
    Moderator of Property Security
    ZoraSS wrote:
    Znajoma mi powiedziała ,że w bramę wjechała ciężarówka cofając i spalił się silnik.

    To niebywałe w silnikach 24V z centralą z amperometryką.
    ZoraSS wrote:
    Brama nie jest skrzywiona.

    To wcale nie znaczy że jak nie widać problemu to go nie ma. A co z układem jezdnym (wózki)? Łożyska i rolki mogły zostać uszkodzone. Wysprzęglij bramę i zobacz jak z przesuwem. Jeżeli są duże opory w pewnych położeniach to warto najpierw sprawdzić bramę ... Owszem, zawsze można podkręcić moc, zmniejszyć amperometrykę ale czy jak psuje się wzrok to kupujesz większe TV?
    Wkrótce może braknąć zakresu regulacji...