Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega Mv6, automat - problem

08 Paź 2005 20:37 9219 6
  • Poziom 10  
    Witam. Od pewnego czasu w mojej omedze na wyświetlaczu komputera pojawia się informacja : AUTOMATIC GETRIEBE i wtedy nie działa mi automatyczna skrzynia na D (nie przerzuca biegów a załancza się najczęściej jak silnik jest już rozgrzany) ani też przycisk TURBO. Jeździ ale na biegach 1-3. Może kto umie mi poradzić co się zepsuło albo co może być powodem tej awarii? byłbym wdzięczny za pomoc


    ps. nie wiem czy to ma wpływ na pracę skrzyni ale diody sygnalizujące na którym biegu jedziemy świecą raz dobrze a raz mrugaja albo świecą wszystkie. (nie wiem czy wcześniej przed usterka tak było bo po kupnie samochodu dopiero teraz wpiołem zasilanie do tej kostki z diodami, była odpięta)
  • Poziom 23  
    a zmieniałeś olej i filtr skrzyni?
    jeśli nie to jest pierwsza rzecz jaką powinieneś zrobić
    tylko nie oszczędzaj na oleju,w tym aucie musi byś 3 generacji np Dextron 3 castrola
  • Poziom 10  
    dzięki za odpowiedź, w tygodniu się tym zajme i dam znać czy pomogło.
  • Poziom 15  
    Mozliwe ze juz stary olej.Ale ja mialem podobny problem w mojej V8,u mnie swirowala skrzynia bardzo podobnie,tyle tylko ze niema jakiegos madrego wyswietlacza.Skonczylo sie tak ze zostalem na wstecznym,a w skrzyni polecialy jakies paski(bardzo drogi gips).Mechanik tez mi sugerowal ze trzeba pilnowac oleju i dbac o chlodzenie skrzyni.Pozdrawiam.
  • Spec od samochodów
    Panowie, wierzę w szczere chęci pomocy koledze, ale może zastanowilibyście się na jakie koszty narażacie takich jak on waszymi sugestiami. pracuję troche lat w tym biznesie i uwierzcie mi nie mogę gdy trafia do mojego serwisu klient, który zmienił obowiązkowy na forum silnik krokowy, wszystkie czujniki, wydał kilkaset złotych, a auto dalej niesprawne. Podłączenie tech 2 i koszt 100 pln pozwala stwierdzić, że jest to np pęknięty wężyk podciśnieniowy. NIE BÓJMY SIĘ SERWISÓW.
    Jeśli mogę ci poradzić to daruj sobie na razie olej w skrzyni i filtry. Podłącz techa i odczytaj usterki. Jeśli zapalają ci się wszystkie ledy w konsoli to na 90 % będziesz miał usterkę przełącznika selekcyjnego dźwigni zmiany biegów. olej i filtry to pewne (+uszczelka miski) 0k 350 pln bez roboty, a to ci nie pomoże. jeśli masz duży przebieg i po zdjeciu miski stwierdzisz że olej w niej śmierdzi podpaleniem , jest mętny i ciemny, to uwież mi że jak nalejesz świeżego to skrzynia napewno stanie i na pewno nada się do natychmiastowego remontu.
    podsumowując - ukierunkuj się na uszkodzenie przeł. sel.
    (może konieczna tylko regulacja - spr. można szybko na techu), a jeśli uprzeż się na wymianę oleju sprawdż najpierw stan starego , czy nie pogorszysz sprawy
    z szacunkiem jarek
  • Poziom 25  
    Witam .. JarekCar ma rację ... To na 99 % wina selektora -- jest z lewej strony skrzyni biegów i pewnie albo zgniły piny we wtyczce , albo zajechane ślizgi lub olej w środku - nieszczelny uszczelniacz w skrzyni ... A wymiana oleju TYLKO w ostateczności . TIS podaje ze wymiana oleju w automacie co 120 jezeli auto eksploatowane w trudnych warunkach (np TAXI ) a pozatym NIE ..... A koszt oleju spory pozatym Dwie miski olejowe w tym automacie + filtr kupa kasy , olej ok 5 litrów i dwie uszczelki pod duzą i małą miskę ( tą mniejszą tez trzeba odkręcić bo tam pozostaje kupa oleju ) .Pozdrawiam MikeC ...
  • Poziom 10  
    Witam ponownie.
    Problemem rzeczywiście okazał się czujnik skrzyni biegów (selektor), po rozkręceniu go i wyczyszczeniu styków wszystko działa już dobrze, znikną też problem z migającymi kontrolkami koło dźwigni skrzyni biegów.
    Dziękuję wszystkim za pomoc!