Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Duże ładowanie w bizonie -rozwiązane.

12 Aug 2020 22:07 669 7
  • Level 10  
    Zastosowałem przekaźnik 24v dc .Łączę dodatkowo przez bezpiecznik przewód od alternatora 30+ z przekaźnikiem pin30 i pin87 łączę z 15 regulatora napięcia -regulator mierzy napięcie na śrubie 30+ alternatora.Natomiast cewkę przekaźnika połączyłem 85 do masy a 86 z przewodem przychodzącym ze stacyjki zasilającym pin 15 regulatora.Teraz po włączeniu stacyjki łapie przekaźnik i podaje napięcie alternatora 30+ z grubego przewodu pomiarowe na regulator, zastosowałem regulator elektroniczny ,napięcie w instalacji na akumulatorach stabilne 28v.
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Level 39  
    Witam .
    Wszystko OK,lecz należy pamiętać by po zgaszeniu silnika wyłączyć stacyjkę,gdyż może się przegrzać uzwojenie wirnika (nawet spalić) ,nie mówiąc już o regulatorze napięcia.
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Level 10  
    Według starego połączenia również nie wyłączając stacyjki na postoju płynie prąd przez regulator i uzwojenie wirnika do masy ,jest to prąd rzędu 1,4 A [24V;18 om] i taki prąd nie zaszkodzi regulatorowi ani wirnikowi-w końcu wyłączamy kluczyk ze stacyjki.
  • Level 39  
    Według starego połączenia (alternator 6-cio diodowy),regulator napięcia zasilany jest po kluczyku .Napięcie z regulatora podawane jest na wirnik.
    Różnica jest wiadomo jaka(brak spadku napięcia na zasilaniu regulatora i alternatora).
    Pozostawienie włączonego kluczyka w piewrszej kolejności odbije się objawem rozładowania akumulatora.
    Drugim jest fakt taki że , uzwojenie się dość mocno zagrzeje (nie ma tu mowy o krótkim czasie).Może dojść do przegrzania izolacji uzwojenia ,co za tym idzie do spalenia uzwojenia wirnika.Sam regulator elektroniczny też cierpi(jego element wykonawczy powiedzmy tranzystor).Trzecia sprawa podczas pracy alternatora uzwojenie (uzwojenia są chłodzone).Regulator podczas pracy alternatora zmienia napięcie zasilania wirnika w zależności od obciążenia alternatora i stopnia naładowania akumulatora.Alternator za pomocą regulatora napięcia( jak sama nazwa wskazuje ) ,ma za zadanie utrzymać odpowiednie napięcie.Podłacz wzbudzenie bez regulatora to zobaczysz jakie napięcie da alternator.Mając zbędny alternator (lub sam wirnik )dla Twojego rozeznania podłącz pod napięcie z akumulatora lub prostownika i zostaw go tak na godzinę ,dwie lub więcej .Następnie sprawdź jego temperaturę.
    Prą jaki ty podajesz jest prądem w stanie spoczynku alternatora.
    Zrób sobie pomiar prądu pobieranego przez wirnik (jeżeli masz czym to wykonać),podczas pracy alternatora i w zależności jego obciążenia.

    Dodano po 4 [minuty]:

    W Moim długoletniej pracy przy alternatorach ,uszkodzeniu ulegały nie tylko uzwojenia stojana ,mostki prostownicze ,lecz również wirniki chociaż znacznie rzadziej.
  • Level 31  
    Rozwiązanie b. dobre. Stosowałem takie w latach 80-90 ub. wieku w alternatorach 6-diodowych gdzie właśnie problemem była różnica napięć na zasilaniu regulatora i napięcie na akumulatorze. Problem zniknął z pojawieniem się alternatorów 9-diodowych oraz innych wynalazków jak np Valeo gdzie regulator był podłączony do zacisku 30 a "otwierany" przez D+.
  • Level 39  
    Nie neguję rozwiązania Kolegi ,jestem jak najbardziej za tym rozwiązaniem.
    Myślę że podobnie rozwiązany jest problem w alternatorach ,a raczej regulatorach napięcia czeskich alternatorów stosowanych w ZETOR,SKODA firmy Magneton.Co prawda alternator jest 12V ,9-cio diodowy,to jednak bez znaczenia.Regulator posiada dwa zaciski zasilające 54, D+.
    Pod zacisk 54 jest zasilanie ,pod zaciskD+wiadomo co.
    Nie sprawdzałem tego praktycznie (może się mylę),lecz myslę że regulator sprawdza oba te napięcia.
  • Level 10  
    W regulatorach Magnetion zacisk 54 był połączony ze stacyjką 54[plus po zapłonie] i przez diodę i rezytor ok,100om połączony z zaciskiem D+.Miało to na celu wzbudzenie alternatora w razie spalenia się kontrolki ładowania .Były to alternatory 9 diodowe 12v i24v .

    Dodano po 7 [minuty]:

    Witam.W alternatorach Magnetion pomiar napięcia był realizowany na zacisku D+,były to alternatory stosowane w Skodach ,Zetorach i LKT ,oczywiście 12v lub 24v.

    Dodano po 28 [minuty]:

    W alternatorach starego typu [Fiat 125 p,ciągnik ruski T 25]były stosowane alternatory 6 diodowe i w razie nie wyłączenia zapłonu,wyłącznika masy płyną prąd przez regulator i wirnik rozładowując akumulator i nagrzewając wirnik alternatora,co nie miało miejsca w alternatorach 9 diodowych w których płyną prąd kontrolki ładowania 2watowej lub 4 watowej.