Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

B&S 12,5 KM - Silnik się rozleciał...

darekpawel 13 Aug 2020 21:55 2841 17
  • #1
    darekpawel
    Level 17  
    Nagle trzasło i traktorek stanął. Z prawej strony silnika dziura wielkości pomarańczy...
    Czy opłaca się naprawiać? I jaki może być koszt?
    Czy ew. nowy silnik kupić?
    Silnik to B&S 12,5KM.
  • #3
    darekpawel
    Level 17  
    W sensie reszta traktorka? Kosisko, skrzynia,... jest OK. Nowe paski (wszystkie zębate, bo są trwalsze; zwykle po paru koszeniach leciały). Cała reszta osprzętu jeszcze posłuży parę lat...
    Czy w 1000PLN za naprawę silnika dałoby radę zamknąć koszty?
  • #6
    darekpawel
    Level 17  
    One są zamienne 1:1 z B&S? W sensie czy np. średnica, wycięcia, wału są takie same? No i mocowanie do ramy...? Czy jakieś przeróbki trzeba uskuteczniać?
  • #7
    gibon139
    Level 17  
    Z tego co piszą na aukcji to tak ale sprawdź te dwa wymiary jak to się zgodzi to otwory zawsze można dowiercić nowe nawet jak był by inny rozstaw.
    Średnica wału - 25,4 mm
    Długość wału - 80 mm
    Silnik LC1P92F z powodzeniem można stosować zamiast silników Briggs & Stratton, Tecumseh, Kohler, Honda o mocach 10-17 KM
    porównałem kilka marek silników co do tych wymiarów i wszystkie mają te same wymiary, podejrzewam że siądzie to p&p
  • #9
    servicemen
    Level 28  
    Silnik do którego link podesłał gibon139 nie ma czasem wyjścia na wydech po przeciwnej stronie niż oryginalny?
  • #10
    darekpawel
    Level 17  
    Tak, z tego co widzę to wydech jest pod spodem i jakby z drugiej strony.
    A może jest jakiś model, który by miał wydech z tej samej strony jak B&S ?
  • #11
    darekpawel
    Level 17  
    Wytargałem z traktorka tego B&S...
    Przy okazji wydaje mi się, że dobrze by było wymienić łożyska sprzęgła...
    Mam pytanie - jaka jest funkcja tych dwu magnesów na obwodzie?
    I czy to normalne, że one trą o tarczę?

    B&S 12,5 KM - Silnik się rozleciał... B&S 12,5 KM - Silnik się rozleciał...
  • #12
    trojan 12
    Level 36  
    Jak potrafisz trochę samemu ponaprawiać ma to sens ,
    silnik rozebrać (robić zdjęcia bez żałowania karty SD ) ,
    posprawdzać części - w szczególności wał korbowy ,
    do wybitej dziury w obudowie wyciąć łatę z ukosowaniem i usunięciem popękanych części tak żeby osiągnąć najkrótszy i prosty spaw ,
    łata z podobnego materiału czyli np. od małej spalinowej kosiarki ze złomu /4 kM/ , samo spawanie to ok 80 zł , korbowód to koszt 42 zł - wszystkie B&S od 10 - 18 kM mają taki sam ale nie zaszkodzi sprawdzić przed zakupem . :shii:
  • #13
    michal_rybka
    Level 32  
    Silniki Loncin są bardzo dobre - to jest zrzyna 1:1 z Hondy i to całkiem dobra zrzyna, osobiście polecam

    Co do B&S to dziadostwo straszne, gorszy tylko Tecumseh, ale jak napisał Trojan12 silnik ten jest do uratowania, rozbierz, zobacz czy nie uszkodzony tłok i tuleja, jeśli nie, to kup nowy korbowód, wał możesz sam "przeszlifować" drobnym papierkiem ściernym - ja tak robiłem - tam niema panewki, cały korbowód jest z ALU, więc wał tylko wygląda na zatarty a tak na prawdę to tylko ślady zatartego aluminium z korbowodu, z powodzeniem sam papierkiem go wyrównasz (ja tak robiłem i silnik działa do dziś) lub daj do "szlifu" tzn powiedz szlifierzowi żeby tylko zebrał warstwę do orginalnego wymiaru (koszt ok 30zł), a jeśli chodzi o blok, to jeśli masz wszystkie większe kawałki to wymyj to porządnie i pokleić możesz na klej 2 składnikowy do metalu CX-80 AUTO WELD - ja nim kleiłem zarówno blok silnika kosiarki po takiej usterce jak i np głowicę silnika S320 w "Esioku" po zamarznięciu i trzyma do dziś - rewelacyjna sprawa - także zakupić musisz zapewne tylko korbowód nowy
  • #14
    darekpawel
    Level 17  
    Dziękuję za sugestie... Na ten moment szukam dobrego, używanego silnika. Raczej nie B&S. No chyba, że za jakieś grosze się trafi...
    Jako, że mam dodatkowo kosiarkę z napędem - nie mam parcia, aby ten traktorek naprawiać...
  • #15
    michal_rybka
    Level 32  
    od siebie polecam założyć orginalną Hondę, to są silniki całkowicie niezniszczalne, nawet stare zajechane dymiące i tak nadal odpalają od razu i działają normalnie mimo dymienia. aby olej był i tyle, to jest aż niesamowite :)
  • #16
    gibon139
    Level 17  
    darekpawel wrote:
    Dziękuję za sugestie... Na ten moment szukam dobrego, używanego silnika. Raczej nie B&S. No chyba, że za jakieś grosze się trafi...
    Jako, że mam dodatkowo kosiarkę z napędem - nie mam parcia, aby ten traktorek naprawiać...

    Jak nie masz parcia czekaj do zimy na pewno będzie zdecydowanie taniej.
  • #17
    darekpawel
    Level 17  
    Na to też liczę... Że po sezonie da się coś sensownego kupić.
  • #18
    darekpawel
    Level 17  
    To po paru miesiącach - update...
    Nie udało mi sie namierzyć używki w sensownych pieniądzach.
    Kupiłem LONCIN LC1P90F-1-A. Za sensowne pieniądze - ok. 1400PLN.
    Silnik wygląda sensownie i nawet rozstaw śrub/mocowania jest ten sam jak B&S.
    Wyposażony w filtr i tłumik...
    Jedynie uwagi:
    - trzeba gwintować w korpusie silnika, w celu mocowania, M10.
    Bo śrub nie da się na wylot przełożyć...
    - tłumik zaufania nie wzbudza, ciekawe jak ze skutecznością. Poprzedni/oryginał był lepszy...
    Czy ktoś może wie czy te fabryczne tłumiki spełniają swoją rolę?

    B&S 12,5 KM - Silnik się rozleciał... B&S 12,5 KM - Silnik się rozleciał... B&S 12,5 KM - Silnik się rozleciał... B&S 12,5 KM - Silnik się rozleciał...