Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW T6 - Błędy sterownika silnika oraz CAN

14 Sie 2020 18:32 159 3
  • Poziom 21  
    Witam,

    Proszę o pomoc w rozgryzieniu problemów z system start&stop oraz szyną CAN.

    Pierwszy problem to błąd silnika -sterownik sieci pokładowej oraz skrzyni biegów.
    Drugi problem to szyna CAN oraz alternator.

    Wiem, że w samochodzie wyłączono start&stop oraz jest po chiptuningu.

    W chwili obecnej w samochodzie świecą się kontrolki
    -DPF
    -czasem akumulator
    - miga sprężyna( prawdopodobnie do wymiany pompa, pod obciążeniem wchodzi w tryb "awaryjny" - samochód nie ma mocy, ale można jechać nawet 160km/h)
    - świeci się kontrolka silnika ( po usunięciu się nie świeci, ale po dwóch przejazdach autem i zaświeceniu się sprężyny- zaświeca się silnik)


    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod
  • Poziom 15  
    Zacznij od błędu związanego z ciśnieniem paliwa. Sprawdź czy nie ma opiłków na zaworze regulacyjnym pompy wysokiego ciśnienia - jeśli są pompa do wymiany i w najlepszym przypadku czyszczenie całego układu paliwowego. Jeśli nie ma opiłków, musisz sprawdzić czy leci paliwo na powrocie za zaworem regulacji ciśnienia na szynie rail. Jeśli ilość paliwa na powrocie jest duża, to do wymiany jest zawór regulacji ciśnienia na rail. Sprawdź jeszcze jakie jest ciśnienie paliwa przed i za filtrem paliwa - to wyeliminuje zapchany filtr oraz pompę w zbiorniku (powinno być ok 6 bar).
    Po za tym sprawdź kodowanie gateway, bo jak sam błąd wskazuje jest źle zakodowany - może to wynikać z faktu, że został "źle wyłączony" start-stop i te błędy będą cały czas zapisane w pamięci sterownika.
  • Poziom 21  
    Na czujniku pompy nie było nic, po zlaniu paliwa z filtra znalazłem 3-4 malutkie opiłki. Filtr wymieniony.

    Sprawa z "sprężynką" zdarzała się bardzo sporadycznie, dopiero, gdy zabrakło mi paliwa w samochodzie( złe wskazania na liczniku) problem się diametralnie powiększył i zdarza się teraz za każdą jazdą. Czy tutaj nie tkwi jakiś problem ?
  • Poziom 15  
    jak wyjechałeś paliwo do 0, to pomp na pewno dostała i dopóki nie wypełniła się paliwem, to pracowała na sucho - sąd te opiłki, które już sygnalizują jej koniec