Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault laguna 2 2.2dci - slaba moc kopci na czarno

komp165 14 Aug 2020 19:22 681 15
  • #3
    komp165
    Level 7  
    Klapy sprawdzone EGR wyczyszczony .
  • #4
    Kaziu1991
    Level 22  
    Do prawidłowej pracy silnika tłokowego potrzebujemy 14litrów powietrza na litr paliwa i tej proporcji należy się trzymać. Każda anomalia to dymienie na różne kolory i z reguły mała moc. Dym na czarno to zbyt mały wydatek powietrza. Wydatek powietrza to nie tylko turbina, ale też filtr powietrza, przepływomierz, przewodu doprowadzające powietrze, turbina, zawór regulacji turbiny, czujnik ciśnienia doładowania, intercooler, zawór egr, przepustnica, kolektor ssący i kanały w głowicy. Skup się na układzie zasilania silnika w powietrze.
  • #5
    Mierzejewski46
    Level 34  
    Kaziu1991 wrote:
    Do prawidłowej pracy silnika tłokowego potrzebujemy 14litrów powietrza na litr paliwa i tej proporcji należy się trzymać.

    Przy takiej proporcji na pewno będzie dymił:ok:
  • #6
    komp165
    Level 7  
    Na grupie mówią że mogły się poluzować śruby dźwigienek zaworowych ?
  • #7
    Kaziu1991
    Level 22  
    Ciekawe jaką proporcje mieszanki proponuje kol mierzejewski46.
  • #8
    Mierzejewski46
    Level 34  
    Do optymalnego (całkowitego i pozostawiającego jak najmniej szkodliwych produktów końcowych) spalenia 1 kg paliwa potrzeba 14,7 kg powietrza.
  • #9
    Kaziu1991
    Level 22  
    No dobra, mój błąd. Mierzejewski46 ma racje winno być w kg. Dodajmy, że mieszanka powinna być ułożona w komorze spalania warstwowo. Skoro teorie już mamy za sobą, to możemy wrócić do problemu autora. Klucze w ręce i do samochodu. Dostęp do podzespołów super nie jest, ale z pewną dozą cierpliwości znajdziesz problem.
  • #10
    Mierzejewski46
    Level 34  
    Najbardziej prawdopodobne jest to, że auto ma zajechany silnik. Czarny dym w dieslu przy przyspieszaniu to tzw niedopał. Niespalone paliwo w za niskiej temperaturze tworzy się sadza. Kontrola ciśnienia sprężania trochę by dała obraz o stanie silnika.
  • #11
    komp165
    Level 7  
    ale tu nie ejst czarny dym przy przyspieszaniu tylko caly czas dodam ze silnik pali od strzala
  • #12
    Mierzejewski46
    Level 34  
    To może masz nieszczelność na przewodach piowietrznych. Rura gdzieś pękła i na wolnych ssie lewe powietrze, a na wyższych ciśnienie z turbiny ucieka.

    Dodano po 3 [minuty]:

    To może masz nieszczelność na przewodach powietrza. Rura gdzieś pękła i na wolnych ssie lewe powietrze, a na wyższych ciśnienie z turbiny ucieka.
    Czarny dym na jałowym biegu to tak jakby przytkany był dolot. Za mało powietrza w stosunku do paliwa. Egr mógł się zawiesić.
  • #13
    komp165
    Level 7  
    jednak poluzowaly sie dzwigienki zaworowe[/center]
  • #14
    Mierzejewski46
    Level 34  
    Możesz napisać coś więcej. Jak się poluzowały? Jakoś nie ogarniam.
  • #15
    komp165
    Level 7  
    zjełem kolektor a tam urwane zabezpieczenie od dzwigienek i 2 sruby luzne od walka dzwigienek zaworowych, najwidoczniej ktos juz tu grzebal i pozrywal gwiny /.
  • #16
    Kaziu1991
    Level 22  
    Jak masz możliwość to wstaw fote. Będzie dla potomnych, a i my chętnie oko zawiesimy.