Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xara Picasso - Jaki Silnik Citroen Xara Picasso

michael39914 15 Aug 2020 13:37 534 7
  • #1
    michael39914
    Level 5  
    Witam, zamierzam w niedługim czasie kupić Xare Picasso, mój budżet do max 5000 tys, ale zastanawiam się ciągle z jakim silnikiem wybrać czy diesel czy może benzyna ( słyszałem że 1.8 omijać szerokim łukiem) dodam że autem będą jeździły max 2 osoby głównie po mieście ( tylne fotele od wyrzucenia) zaś raz w tygodniu będzie jeździł z towarem dlatego będzie bez tylnych siedzeń. Najbardziej chodzi mi przy wyborze o dynamikę jazdy podczas gdy będzie załadowany. Pozdrawiam i Proszę o Pomoc.
  • #2
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Silniki benzynowe PSA z tamtych lat uchodzą za jedne z najlepszych, diesla również, więc co do wyboru jednostki nie powinno być problemów. Udany 1,6HDI jak i 2,0HDI to samo z benzynowymi 1,6, 1,8 1 2,0 . Mój typ to 1,8 16V lub 2,0 16V +LPG silniki oszczędne, idealne do gazu, nie biorą specjalnie oleju, tanie w częściach.
  • #3
    fred4u
    Level 26  
    Przy załadowanym potrzebujesz momentu. Nie szedłbym w 1.6benz, 1.8benz bo jak to wolnossąca benzyna, z momentem w niskim zakresie obrotów słabo. W tym aucie najlepszy jest 2.0HDI 90KM (stara prosta i niezawodna konstrukcja). Do tego oszczędny.
  • #4
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    fred4u wrote:
    Nie szedłbym w 1.6benz, 1.8benz bo jak to wolnossąca benzyna, z momentem w niskim zakresie obrotów słabo.

    Po prostu w grę wchodzi inna technika jazdy i tyle. Przecież to auta nie ma tony ładowności...
  • #5
    andrzej20001
    Level 43  
    Osatnio był post że jeżdzi 5os i 600kg. Mocne sprezyny chciał ale komfortowe :) Polak potrafi. Kazdy silnik w xsarze jest ok
  • #6
    michal_rybka
    Level 32  
    najlepszy jest 1.9D DW8 / XUD9 - tam jeśli tylko wymienisz pasek rozrządu i oleju nie zabraknie to jest wieczny, niema żadnej elektroniki tylko + do pompy wystarczy i prosty przekaźnik świec żarowych. silniki te robią bezproblemowo ponad 500tys km. mam taki w busie Boxerze, miałem w Xantii, w C15, berlingo


    benzyniaki 1.8 16v i 2.0 16v są też dobre, ale ze względu na wtrysk wielopunktowy jest komputer a więc mnóstwo kabli a to pamiętajmy że są francuskie kable...
    podobnie się ma sprawa z silnikami HDI w których też jest komputer
  • #7
    pepe150
    Level 36  
    michal_rybka wrote:
    najlepszy jest 1.9D DW8 / XUD9 - tam jeśli tylko wymienisz pasek rozrządu i oleju nie zabraknie to jest wieczny, niema żadnej elektroniki tylko + do pompy wystarczy i prosty przekaźnik świec żarowych. silniki te robią bezproblemowo ponad 500tys km. mam taki w busie Boxerze, miałem w Xantii, w C15, berlingo


    benzyniaki 1.8 16v i 2.0 16v są też dobre, ale ze względu na wtrysk wielopunktowy jest komputer a więc mnóstwo kabli a to pamiętajmy że są francuskie kable...
    podobnie się ma sprawa z silnikami HDI w których też jest komputer

    Xsara Picasso nie miała w ofercie DW8.
    DW10 o kodzie RHY to silnik który jest prosty i wytrzymuje dużo.
    Mam 306 z tym silnikiem i oprócz naprawy układu paliwowego - czyli łuszczącej się pompy paliwa CR to z elektryka silnika nic się nie dzieje.

    Kable - jak nikt nie rozbierał wiązek, nik nie robił druciarstwa to pod maską nic nie będzie.
    Rozebrać wtyczki, wyczyścić i zabezpieczyć i dalej będzie wszystko działać.
  • #8
    Supercross
    Level 17  
    2.0 hdi w każdej wersji rewelacja, nie zajedziesz tego. Trzeba tylko olej wymieniać i jazda