Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xara Picasso - Jaki Silnik Citroen Xara Picasso

michael39914 15 Aug 2020 13:37 624 7
  • #1
    michael39914
    Level 6  
    Witam, zamierzam w niedługim czasie kupić Xare Picasso, mój budżet do max 5000 tys, ale zastanawiam się ciągle z jakim silnikiem wybrać czy diesel czy może benzyna ( słyszałem że 1.8 omijać szerokim łukiem) dodam że autem będą jeździły max 2 osoby głównie po mieście ( tylne fotele od wyrzucenia) zaś raz w tygodniu będzie jeździł z towarem dlatego będzie bez tylnych siedzeń. Najbardziej chodzi mi przy wyborze o dynamikę jazdy podczas gdy będzie załadowany. Pozdrawiam i Proszę o Pomoc.
  • #2
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Silniki benzynowe PSA z tamtych lat uchodzą za jedne z najlepszych, diesla również, więc co do wyboru jednostki nie powinno być problemów. Udany 1,6HDI jak i 2,0HDI to samo z benzynowymi 1,6, 1,8 1 2,0 . Mój typ to 1,8 16V lub 2,0 16V +LPG silniki oszczędne, idealne do gazu, nie biorą specjalnie oleju, tanie w częściach.
  • #3
    fred4u
    Level 26  
    Przy załadowanym potrzebujesz momentu. Nie szedłbym w 1.6benz, 1.8benz bo jak to wolnossąca benzyna, z momentem w niskim zakresie obrotów słabo. W tym aucie najlepszy jest 2.0HDI 90KM (stara prosta i niezawodna konstrukcja). Do tego oszczędny.
  • #4
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    fred4u wrote:
    Nie szedłbym w 1.6benz, 1.8benz bo jak to wolnossąca benzyna, z momentem w niskim zakresie obrotów słabo.

    Po prostu w grę wchodzi inna technika jazdy i tyle. Przecież to auta nie ma tony ładowności...
  • #5
    andrzej20001
    Level 43  
    Osatnio był post że jeżdzi 5os i 600kg. Mocne sprezyny chciał ale komfortowe :) Polak potrafi. Kazdy silnik w xsarze jest ok
  • #6
    michal_rybka
    Level 34  
    najlepszy jest 1.9D DW8 / XUD9 - tam jeśli tylko wymienisz pasek rozrządu i oleju nie zabraknie to jest wieczny, niema żadnej elektroniki tylko + do pompy wystarczy i prosty przekaźnik świec żarowych. silniki te robią bezproblemowo ponad 500tys km. mam taki w busie Boxerze, miałem w Xantii, w C15, berlingo


    benzyniaki 1.8 16v i 2.0 16v są też dobre, ale ze względu na wtrysk wielopunktowy jest komputer a więc mnóstwo kabli a to pamiętajmy że są francuskie kable...
    podobnie się ma sprawa z silnikami HDI w których też jest komputer
  • #7
    pepe150
    Level 36  
    michal_rybka wrote:
    najlepszy jest 1.9D DW8 / XUD9 - tam jeśli tylko wymienisz pasek rozrządu i oleju nie zabraknie to jest wieczny, niema żadnej elektroniki tylko + do pompy wystarczy i prosty przekaźnik świec żarowych. silniki te robią bezproblemowo ponad 500tys km. mam taki w busie Boxerze, miałem w Xantii, w C15, berlingo


    benzyniaki 1.8 16v i 2.0 16v są też dobre, ale ze względu na wtrysk wielopunktowy jest komputer a więc mnóstwo kabli a to pamiętajmy że są francuskie kable...
    podobnie się ma sprawa z silnikami HDI w których też jest komputer

    Xsara Picasso nie miała w ofercie DW8.
    DW10 o kodzie RHY to silnik który jest prosty i wytrzymuje dużo.
    Mam 306 z tym silnikiem i oprócz naprawy układu paliwowego - czyli łuszczącej się pompy paliwa CR to z elektryka silnika nic się nie dzieje.

    Kable - jak nikt nie rozbierał wiązek, nik nie robił druciarstwa to pod maską nic nie będzie.
    Rozebrać wtyczki, wyczyścić i zabezpieczyć i dalej będzie wszystko działać.
  • #8
    Supercross
    Level 17  
    2.0 hdi w każdej wersji rewelacja, nie zajedziesz tego. Trzeba tylko olej wymieniać i jazda