Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Konfiguracja falownika Huawei SUN2000.

Bob271 16 Aug 2020 16:00 268692 1179
Buderus
  • #541
    xszuflax
    Level 10  
    qrko wrote:
    Serio gość z BOKu Enei tak powiedział? Przecież to nielegalne o ile mi wiadomo. A norma niemiecka ma takie same napięcia jak PL. Czeska ma wyższe.


    To jest generalnie dla mnie spora ciekawostka. Czy to jest tak, że sieć nie zabezpiecz się przez zbyt wysokimi napięciami? To by było trochę lekkomyślne aby bazować na tym ze taki Kowalski ma dobrze ustawiony falownik. Zawsze znajdzie się jakiś Janusz który podniesie sobie wartość V.

    Czy zbyt duże napięcie w sieci nie powoduje, że prąd jest dostarczany w jakiści innej niż specyfikacja z umowy?

    Pozdro
    MT
  • Buderus
  • #543
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Po aktualizacji ok. połowy lutego b.r. w falowniku pojawiła sie polska norma PN. Wiec dyskusje n/t ustawiania innych (chyba że to akurat my używamy sztuk z napięciami ;) ) stały się (chyba?) bezprzedmiotowe.
    PS. znajomy elektryk uprzedził, że zakłady energetyczne przez nowe liczniki zaczynają dokładniej przyglądać się napięciom u klientów (zwłaszcza prosumentów) , a udowadnianie w sądzie że te ponad 253V w sieci to wina zakładu a nie klienta - to kopanie się z koniem... (ale nadmienił że zakład - przynajmniej PGE - dość rygorystycznie przestrzega ustawiania napięć na trafach i raczej nie odsiewa prosumentów za pomocą podnoszenia woltażu na odczepach) .
    Z drugiej strony jesli falownik wykryje ponad 253V i zacznie się wyłączać a u mnie jest ustawione na falowniku OK, to kto ma szukać janusza, który po sąsiedzku zmontował sobie minifarmę i zasunął 260V?
  • #544
    xszuflax
    Level 10  
    kotbury wrote:
    Po aktualizacji ok. połowy lutego b.r. w falowniku pojawiła sie polska norma PN. Wiec dyskusje n/t ustawiania innych (chyba że to akurat my używamy sztuk z napięciami ;) ) stały się (chyba?) bezprzedmiotowe.


    Ja mam instalacje z grudnia na SUN2000-6KTL-M1 i już wtedy była do wyboru polska norma z softem 140. I nawet jak nie było jej wcześniej to poradniki mogły zalecać normę DE a jednak KENO poleca czeską.

    kotbury wrote:
    PS. znajomy elektryk uprzedził, że zakłady energetyczne przez nowe liczniki zaczynają dokładniej przyglądać się napięciom u klientów (zwłaszcza prosumentów) , a udowadnianie w sądzie że te ponad 253V w sieci to wina zakładu a nie klienta - to kopanie się z koniem... (ale nadmienił że zakład - przynajmniej PGE - dość rygorystycznie przestrzega ustawiania napięć na trafach i raczej nie odsiewa prosumentów za pomocą podnoszenia woltażu na odczepach) .


    A czy nowe liczniki cyfrowe dwukierunkowe nie posiadają informacji o vlotarzu przy wejściu od prosumenta? Jeśli tak to zakład może je zdalnie kontrolować podobnie jak teraz wyglada podawanie zużycia energii do systemu Tauron eLicznik. Wydaje mi się, że ZE powinny mieć opcje monitorowania takich parametrów i reagowania jak są one przekraczane. To w zasadzie nie powinno być trudne. Wszyscy są na kablu :-)
  • #545
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Quote:
    A czy nowe liczniki cyfrowe dwukierunkowe nie posiadają informacji o vlotarzu przy wejściu od prosumenta?

    Cóż: cytat z opisu na stronie producenta liczników Gama (czyli liczników używanych m.in przez PGE) : "Monitorowanie jakości mocy (przekroczenie napięcia, spadek napięcia, przekroczenie prądu)"
    Czyli konstrukcyjnie mogą a czy zakłady używają tej funkcjonalności....
  • #546
    k_zako
    Level 6  
    Działa Wam aplikacja Fusion Solar? Od wczoraj mam problem z zalogowaniem. Przez www działa bez problemu. Dzięki za odpowiedź
  • #547
    Robyn212
    Level 16  
    Czasami potrafi się przyciąć ale działa. Ostatnio w wersji webowej miałem problem z automatycznym wylogowywaniem mimo zaznaczonej opcji aby nie wylogowywac. Dzisiaj chyba wróciło do normy bo mnie nie wylogowalo z automatu.
  • Buderus
  • #548
    patyczakr123
    Level 8  
    Cześć,

    Ma ktoś jakikolwiek pomysł na to jak przywrócić ustawienia domyślne bez łączenia się przez aplikacje Fusion Solar w SUN2000MA?

    Otóż mam taki problem, że wszystko ładnie śmigało do czasu jak zainstalowałem aktualizację z końcówką 140.
    Falownik rozgłasza SSID SUN2000*, można się ładnie połączyć z WiFi, ale za chiny nie da się wejść w ustawienia Falownika.
    Sieć jest - dostępu nie ma. W ogóle nie wyszukuje urządzenia.
    Ani na iOS ani na Androidzie nie chce drgnąć.
    Aktualizacja się powiodła, żadnej tęczy z diodek, energia jest produkowana.
    Skanowanie kodu QR ani wyszukiwanie urządzenia ręcznie nie przynosi żadnego skutku.
    Wyłączenie AC DC, włączenie i wyłączenie również nie daje żadnego efektu.
    Dongla również nie da się znaleźć, ale w tym wypadku nawet nie pokazuje sieci.
    Próbowałem podpiąć się przez usb do falownika, ale też nie da się z nim połączyć.
    Skończyły mi się pomysły i nie mam pojęcia jak przywrócić to ustrojstwo do ustawień fabrycznych, metodą inną jak połączenie się z falownikiem i przywrócenie ich poprzez aplikacje.
    Rzućcie proszę chociaż jakimś ziarnkiem informacji jak można sobie z tym poradzić.
  • #549
    Robyn212
    Level 16  
    Spróbuj może zrobić zmianę oprogramowania na 141 lub starsza 139 przez stronę Web fusionsolar. Może to coś pomoże.
  • #550
    k_zako
    Level 6  
    Robyn212 wrote:
    Czasami potrafi się przyciąć ale działa. Ostatnio w wersji webowej miałem problem z automatycznym wylogowywaniem mimo zaznaczonej opcji aby nie wylogowywac. Dzisiaj chyba wróciło do normy bo mnie nie wylogowalo z automatu.


    Podrąże jeszcze temat aplikacji Fusion Solar. Od kilku dni mi nie działa. Przy próbie logowania wpisuje login i hasło i wyskakuje komunikat użytkownik nie istnieje lub hasło jest nie prawidłowe. Przez stronę www bez żadnych problemów. Próbowałem już odinstalować i zainstalować aplikację na nowo bez skutku. Ktoś się spotkał z takim przypadkiem? Z góry dzięki za pomoc
  • #551
    patyczakr123
    Level 8  
    Robyn212 wrote:
    Spróbuj może zrobić zmianę oprogramowania na 141 lub starsza 139 przez stronę Web fusionsolar. Może to coś pomoże.

    Mógłbym Cię prosić o udostepnienie wersji *139? Nie posiadam dostępu do plików a gdzieś wyczytałem że ktoś miał podobny problem po przejściu na 140.
  • #552
    lizak1983
    Level 15  
    Ja miałem podobny problem i jedyne co można było zrobić to zmienić wersję firmware przez portal fusion solar, ale tam nie podajesz pliku z firmware tylko wybierasz z listy więc sam plik z firmware nie jest do niczego potrzebny.
  • #553
    Robyn212
    Level 16  
    patyczakr123 wrote:
    Robyn212 wrote:
    Spróbuj może zrobić zmianę oprogramowania na 141 lub starsza 139 przez stronę Web fusionsolar. Może to coś pomoże.

    Mógłbym Cię prosić o udostepnienie wersji *139? Nie posiadam dostępu do plików a gdzieś wyczytałem że ktoś miał podobny problem po przejściu na 140.

    Niestety nie jestem w posiadaniu wersji 139. Sam siedzę na wersji 132 i jakoś nie mogę się zebrać na aktualizację ale muszę to w końcu zrobić bo mam dziwny przypadek spadku w chwilowej produkcji bez wyraźnego powodu, który powtarza się nieregularnie a może aktualizacji w czymś pomoże.
    Zrób tak jak przedmówca napisał. Wymuś aktualizację przez stronę web. Wybierasz rodzaj urządzenia do aktualizacji i dodajesz z listy wersję na jaką chcesz zaktualizować.
  • #554
    xszuflax
    Level 10  
    k_zako wrote:
    Robyn212 wrote:
    Czasami potrafi się przyciąć ale działa. Ostatnio w wersji webowej miałem problem z automatycznym wylogowywaniem mimo zaznaczonej opcji aby nie wylogowywac. Dzisiaj chyba wróciło do normy bo mnie nie wylogowalo z automatu.


    Podrąże jeszcze temat aplikacji Fusion Solar. Od kilku dni mi nie działa. Przy próbie logowania wpisuje login i hasło i wyskakuje komunikat użytkownik nie istnieje lub hasło jest nie prawidłowe. Przez stronę www bez żadnych problemów. Próbowałem już odinstalować i zainstalować aplikację na nowo bez skutku. Ktoś się spotkał z takim przypadkiem? Z góry dzięki za pomoc


    Hej,

    jak ja miałem podobny problem to zmieniłem strone Fusion Solar z https://intl.fusionsolar.huawei.com na https://eu5.fusionsolar.huawei.com . To się zmienia na tej samej stronie gdzie jest pole user i password.
  • #555
    k_zako
    Level 6  
    xszuflax wrote:
    k_zako wrote:
    Robyn212 wrote:
    Czasami potrafi się przyciąć ale działa. Ostatnio w wersji webowej miałem problem z automatycznym wylogowywaniem mimo zaznaczonej opcji aby nie wylogowywac. Dzisiaj chyba wróciło do normy bo mnie nie wylogowalo z automatu.


    Podrąże jeszcze temat aplikacji Fusion Solar. Od kilku dni mi nie działa. Przy próbie logowania wpisuje login i hasło i wyskakuje komunikat użytkownik nie istnieje lub hasło jest nie prawidłowe. Przez stronę www bez żadnych problemów. Próbowałem już odinstalować i zainstalować aplikację na nowo bez skutku. Ktoś się spotkał z takim przypadkiem? Z góry dzięki za pomoc


    Hej,

    jak ja miałem podobny problem to zmieniłem strone Fusion Solar z https://intl.fusionsolar.huawei.com na https://eu5.fusionsolar.huawei.com . To się zmienia na tej samej stronie gdzie jest pole user i password.


    Dzięki za pomoc. Zmieniłem adres strony i działa!
  • #556
    patyczakr123
    Level 8  
    lizak1983 wrote:
    Ja miałem podobny problem i jedyne co można było zrobić to zmienić wersję firmware przez portal fusion solar, ale tam nie podajesz pliku z firmware tylko wybierasz z listy więc sam plik z firmware nie jest do niczego potrzebny.

    Niestety w moim przypadku nie będzie to możliwe. Falownik nie jest wydelegowany.
  • #557
    grzecho_h
    Level 9  
    I ja mam problem z komunikacja, pojawił się komunikat "Nieprawidłowa komunikacja systemu z urządzeniami" dodam, że ma wstawiony repeater po kablu sieciowym z falownika. Spróbowałem się zalogować bezpośrednio do falownika jako instalator i poprosiło o aktualizacje oprogramowania i takową zrobiłem. Ustawiłem łączność po wi-fi , bo słaby sygnał z routera jest i załapało tzn. wszystkie komunikaty są prawidłowe tyle tylko, że na FUSIONSOLAR nie widać aby była jakakolwiek produkcja - wszystko jest na zero i nie ma animacji oddającej prąd do sieci. Po zalogowaniu się bezpośrednio uzyski widać. W czym może być problem?
  • #558
    Dymc2ar
    Level 8  
    Właśnie wracam z serwisu Huawei-a. Po zalogowaniu się na falownik produkcja ok ale w samej aplikacji wszystko stoi. Aktualizacja falownika do 141, dongla do 130. I nic. Komunikacja z routerem ok. Ale problem się nie rozwiązał. Pozostała wymiana dongla

    Dodano po 6 [minuty]:

    patyczakr123 wrote:
    lizak1983 wrote:
    Ja miałem podobny problem i jedyne co można było zrobić to zmienić wersję firmware przez portal fusion solar, ale tam nie podajesz pliku z firmware tylko wybierasz z listy więc sam plik z firmware nie jest do niczego potrzebny.

    Niestety w moim przypadku nie będzie to możliwe. Falownik nie jest wydelegowany.

    Na ekranie logowania się do aplikacji wybieramy w górnym prawym rogu 3 kropki ( tel nie może mieć połączenia z siecią, mobilne wylanczamy) dopiero wtedy ukaże się opcja przekazywanie urządzenia do eksploatacji. Skan QR itd..
  • #559
    Cebuliusz
    Level 8  
    Panowie mam taki problem. Posiadam dwa inwertery zamocowane obok siebie. Jeden z nich to SUN2000-10KTL-M0 (wersja oprogramowania: V100R001C00SPC140), drugi to SUN2000-6KTL-M1 (wersja oprogramowania: V100R001C00SPC140). Problem leży w tym, że inwerter 6KTL nie chce się połączyć z "centrum zarządzania". Próbowałem różnych adresów (podawanych w tym temacie ale bez skutku). Co jest dziwne? że inwerter 10KTL - położony obok 6KTL działa bez zarzutu. Oba podłączone są do tej samej sieci wi-fi. Co może być przyczyną, jak mogę to rozwiązać?
  • #560
    grzecho_h
    Level 9  
    Dymc2ar wrote:
    Właśnie wracam z serwisu Huawei-a. Po zalogowaniu się na falownik produkcja ok ale w samej aplikacji wszystko stoi. Aktualizacja falownika do 141, dongla do 130. I nic. Komunikacja z routerem ok. Ale problem się nie rozwiązał. Pozostała wymiana dongla


    Próbowałeś zmienić adres serwera na region02eu5.fusionsolar.huawei.com? Mi pomogło.
  • #561
    patyczakr123
    Level 8  
    Dymc2ar wrote:
    Właśnie wracam z serwisu Huawei-a. Po zalogowaniu się na falownik produkcja ok ale w samej aplikacji wszystko stoi. Aktualizacja falownika do 141, dongla do 130. I nic. Komunikacja z routerem ok. Ale problem się nie rozwiązał. Pozostała wymiana dongla

    Dodano po 6 [minuty]:

    patyczakr123 wrote:
    lizak1983 wrote:
    Ja miałem podobny problem i jedyne co można było zrobić to zmienić wersję firmware przez portal fusion solar, ale tam nie podajesz pliku z firmware tylko wybierasz z listy więc sam plik z firmware nie jest do niczego potrzebny.

    Niestety w moim przypadku nie będzie to możliwe. Falownik nie jest wydelegowany.

    Na ekranie logowania się do aplikacji wybieramy w górnym prawym rogu 3 kropki ( tel nie może mieć połączenia z siecią, mobilne wylanczamy) dopiero wtedy ukaże się opcja przekazywanie urządzenia do eksploatacji. Skan QR itd..


    Nie ma takiej możliwości, falownik jest z dystrybucji chinskiej i mimo wielu prób nie dalo sie go oddać. Po aktualizacji do 140 nie da się w ogóle połączyć z falownikiem poprzez aplikacje, ale do sieci wifi falownika można.
  • #562
    qrko
    Level 14  
    Cebuliusz wrote:
    Panowie mam taki problem. Posiadam dwa inwertery zamocowane obok siebie.

    Podepnij sie do dongla i sprawdź czy tam nie ma jakiejś liczby porządkowej, bo cos mi sie kojarzy ze byla tam u mnie jakas jedynka. Sprobuj na tym niedziałającym zmienić ja na 2.
  • #563
    Dymc2ar
    Level 8  
    grzecho_h wrote:
    Dymc2ar wrote:
    Właśnie wracam z serwisu Huawei-a. Po zalogowaniu się na falownik produkcja ok ale w samej aplikacji wszystko stoi. Aktualizacja falownika do 141, dongla do 130. I nic. Komunikacja z routerem ok. Ale problem się nie rozwiązał. Pozostała wymiana dongla


    Próbowałeś zmienić adres serwera na region02eu5.fusionsolar.huawei.com? Mi pomogło.


    serwer eu5 mam ustawiony jako głowny.. jedynie co pomoglo to wymiana dongla... niewiem czy instalator ktory wykonywał instalacje pare dni temu gdzies nie uszkodzil dongla, ale dongiel sie komunikowal z siecia klienta na fusion instalacja na fusion widoczna jako połączona lecz zero wskazan po stronie DC jak i AC..
  • #564
    Cebuliusz
    Level 8  
    qrko wrote:
    Cebuliusz wrote:
    Panowie mam taki problem. Posiadam dwa inwertery zamocowane obok siebie.

    Podepnij sie do dongla i sprawdź czy tam nie ma jakiejś liczby porządkowej, bo cos mi sie kojarzy ze byla tam u mnie jakas jedynka. Sprobuj na tym niedziałającym zmienić ja na 2.



    Gdzie szukać tej listy porządkowej? rozumiem, że muszę się zalogować jako instalator i gdzieś w ustawieniach komunikacji?

    Edit: Falownik zaktualizował się do wersji oprogramowania SPC141 i zaczął się poprawnie komunikować z systemem zarządzania.
  • #565
    szeryfff
    Level 24  
    Hej, czy ktoś wie dlaczego po pobraniu przez aplikację FusionSolar aktualnego oprogramowania (v140) wyskakuje komunikat, że uaktualnienie zostało opóźnione?
  • #567
    shoemaker3
    Level 1  
    Zanoborek wrote:
    Witaj

    Pomiar przy wyłączonym falownik u wskazuje 279 V, a jak włącze falownik pomiar jest 1,3V


    Witam, czy udało się rozwiązać problem ze zbyt niskim napięciem po podłączeniu falownika? mam ten sam problem.
  • #568
    szeryfff
    Level 24  
    xszuflax wrote:
    szeryfff wrote:
    Hej, czy ktoś wie dlaczego po pobraniu przez aplikację FusionSolar aktualnego oprogramowania (v140) wyskakuje komunikat, że uaktualnienie zostało opóźnione?


    Myślę, że odpowiedz znajdziesz tu: https://skyboo.net/2021/09/how-to-do-a-firmware-upgrade-using-fusionsolar/


    Nie mam konta instalatora :/
    Niestety przez noc firmware sam się zaktualizował do v140, i mam ten problem co inni, czyli nie mogę się połączyć z falownikiem, żeby zmienić ustawienia, a teraz nie wysyła mi żadnych danych do Home Assistant.

    Jest jakaś opcja żeby ten problem rozwiązać? :/
  • #569
    roberto33333
    Level 5  
    Konfiguracja falownika Huawei SUN2000.

    Witam
    W aplikacji Fusion Solar od kilku tygodni nie pokazuje mi bieżącej produkcji prądu przez panele PV (obecnie jest wartość zero kW) jak na rysunku, przesuwała się też kropka tzw. ładunek elektryczny z rozdziałem do urządzeń domowych i do prądu wprowadzonego do sieci.
    Jaki jest powód, że teraz mi tego nie pokazuje i jak to zmienić???
    Chciałbym też widzieć na tej grafice jaką wartość pobierają urządzenia domowe, a ile wpada do sieci.
    Z góry dziękuję za pomoc.
  • #570
    rokbok
    Level 33  
    roberto33333 wrote:
    Chciałbym też widzieć na tej grafice jaką wartość pobierają urządzenia domowe, a ile wpada do sieci.


    Ile wpada do sieci to na tej grafice nie zobaczysz, ale możesz to widzieć w zakładce "Statystyki", na dole obok "Przegląd", ale musiał byś zamontować sobie licznik DDTU666-H dla instalacji 3F lub DDSU666-H dla instalacji 1F.

    Co do zerowych wskazań to spróbuj odinstalować Fusion Solar i zainstalować ponownie, może jakiś błąd jest w apce.