Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Clio II 1.9d 64KM 2000 - Nierówno pracuje i czasem gaśnie

DamianX123X 17 Aug 2020 07:06 726 5
  • #1
    DamianX123X
    Level 4  
    Witam, mam problem z autem mianowicie z clio ii 2000r z silnikiem 1.9D ~64km. Auto zaczęło niedawno temu nierówno pracować. Tzn dokładniej ma za niskie wolne obroty. Pompa jest elektroniczna (z taką długą wtyczką) prawd. lucas. Dodatkowo,lecz nie zawsze świeci mi się na desce symbol świec żarowych (mam wrażenie, że zapala się czasami jak przejadę po progu zwalniającym). Dodatkowo auto gaśnie czasami nie zawsze, lecz od razu po np. wciśnięciu sprzęgła. Przy 1 odpaleniu nie wkręca się zupełnie na obroty (nie reaguje na pedał gazu), natomiast jak go odpalę 2x to wszytko jest ok (poza wymienionym wyżej problemem). Dodam, iż po napompowaniu paliwa gruszką słychać pisk z okolic tej pompy, który ustaje po paru sekundach (oczywiście na wyłączonym silniku, bo na włączonym nie wiem czy bym dał radę to usłyszeć). Tak to auto ma normalną moc, poprzedni właściciel regenerował głowicę i wymieniał rozrząd (parę msc. temu), sprawdzałem dziś jeszcze na szybko przez 2 minuty płynem reakcyjnym i nie zmienił koloru. Miałem taki sam silnik kiedyś w partnerze nie było takich problemów, ale tam pompa była sterowana linką, a tu raczej nigdzie nie ma regulacji. Pozdrawiam
  • #2
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    Witam.
    Do sprawdzenia na sam początek kody błędów.
    Potem czy nie podsysa lewego powietrza z baku przewodami paliwowymi.
    No i na końcu stan pompy wtryskowej choć to raczej wykluczam.
    Nie zalałeś go czasami benzyną?
  • #3
    DamianX123X
    Level 4  
    Podejrzenie właśnie pada na pompę lucas epic... Ogólnie clio ii miały jeszcze pompę na linkę, czy będzie ona pasować oczywiście po przeróbkach? Chociaż powiem, że paliwo cofa praktycznie w przeciągu minuty może kilku i jest powietrze podczas pompowania gruszką. Co do benzyny to wykluczone. Co do kodów ciężko o clipa u mnie na mieście, a mój elm nic nie wykrywa, ogólnie brack check engine. Teraz jedynie zapala się w różnych momentach kontrolka świeć i gaśnie lub nie. Wrażenie mam, że auto jest słabsze jak jest zapalona kontrolka.
  • #5
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    W renault clio były stosowane pompy lucasa oraz boscha. Bosch duzo lepszy niż lucas.
    Najpierw spróbuj zlikwidować nieszczelności na trasie od zbiornika do pompy, może być gdzieś spłaszczony przewód, brudny filtr paliwa, niedokrecona opaska itp.
    Objawy podane przez ciebie wskazują na usterkę pompy lub problem z dawką paliwa.
  • #6
    DamianX123X
    Level 4  
    Nie mam sił do tej pompy, kombinowałem usunąłem powietrze, dodałem podkładkę 0,25-0,3mm. Auto odpala za 1-szym razem, ale 60-70% jazdy jest na kontrolce... wtedy zbiera się tak, że spokojnie cienias z silnikiem 700cm3 mnie łyka. Czytałem już dużo tematów, ale rozbieżność jest duża co do pomp... Nikt nie podaje jaki model pompy pasuje z jak najmniejszymi modyfikacjami. Wolę już nie mieć ssania i trzymać z 30 sekund na obrotach auto niż ledwo toczyć się.

    Widziałem gdzieś silnik z pompą linkową od clio na sprzedaż... To chyba najlepszy czas go odszukać i odkupić części...

    Dobra zatankowałem dziś więcej ON i powyżej 60% pojemności baku nie mogę zatankować bo zapowietrzony jest bak i ciężko idzie. Teraz to już nie wiem czy nie zmienić całego układu.... od baku i wywalić ten filtr i zmienić na zwykły.

    Dodam, że spalanie wyszło ~7l na 100km przy 70% trasa 30% miasto, xsara picasso, która miałem z 1.6hdi 109km paliła 4.5-5l na 100km w takich samych warunkach... wiadomo inna technologia, ale czy aż taka różnica powinna być? Nie mówiąc o tym, że clio jest niższe i pewnie z 30-50% lżejsze.

    Dodano po 4 [godziny] 50 [minuty]:

    Pobawiłem się i odpiąłem pin 6 czy tam 8 (od temp. paliwa) w pompie (podobno pomogło komuś w mercedesie). Chwilowo jest dosłownie dyskoteka z tą kontrolką (częściej się zapala po wciśnięciu sprzęgła). Zapaliła się również podczas jazdy pod stromą górkę i wtedy szarpnęło 1 raz (coś jakby zapłon wypadł).

    Nie wiem czy nie kupić z 20m przewodu paliwowego na all... (chyba 8mm) do tego usunąć wszystkie szybko złączki i wywalić filtr z obudową (opcjonalnie zostawić bo tam kostka do podpięcia czegoś jest) i dać zwykły filtr na przewód (idzie dobrać z takich co są blisko tylnego koła pod spodem np. ze scenica ii), wymienić gruszkę + dać zaworek. Bo mam wrażenie, że całe to powietrze idzie w bak... tylko dlaczego się nie odpowietrza. Dodam, że podczas pracy widać małe bąbelki, dopiero podczas pompowania gruchą się robi piana.

    Robiłem parę testów i nie wiem czy ten typ tak ma, ale w innych autach ze 4 naciśnięcia to gruszka twarda. Tutaj natomiast można pompować do woli, natomiast jak się zrobi twardsza wystarczy poczekać ze 3 sekundy i miękka jest i tak w kółko... Wyjąłem te szybko złączki przy króćcu w pompie i zacząłem pompować trzymając palec na króćcu, wtedy gruszka się zrobiła mega twarda a paliwo wręcz miało ciśnienie. Nie wiem czy to auto po prostu nie pompuje gruszka paliwa normalnie jak podczas pracy silnika (coś wtedy działa w pompce jakiś wirnik czy coś bo słychać piszczenie, podczas zatkania króćca tego nie było słychać czyli to raczej nie nieszczelność). Skoro jest tyle powietrza w baku (z30-40% objętości zbiornika?) to może pobierać to powietrze z baku.... Tylko co najgorsze po odkręceniu korka nie słychać zasysania powietrza ani nic. Nie mam informacji czy jest tam jakiś zawór czy zwykły odpowietrznik. Bo mam wrażenie, iż teraz dostaje powietrza z paliwa na wolnych. Co najdziwniejsze auto dosłownie pali na obrót wału, znacznie wolniej odpala sprawny sprinter.