Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

UPC światłowód - uszkodzony kabel koncentryczny

MrBeo 18 Aug 2020 13:36 3873 14
  • #1
    MrBeo
    Level 3  
    Cześć,
    niedawno wynająłem nowe mieszkanie. Od razu po przeprowadzce chciałem ogarnąć sobie internet. Sprawdziłem jacy dostawcy internetu są dla mnie dostępni. Okazało się, że mogę wziąć światłowód od Orange lub UPC. UPC miało już okablowanie w samym mieszkaniu, dodatkowo widziałem że poprzedni lokator miał u siebie modem UPC. Co do Orange to najbliższa skrzynka jest na półpiętrze, wobec czego dociągnięcie tego do mieszkania byłoby dużo bardziej problematyczne. Wymagałoby zgód Spółdzielni itd. Wybór był zatem oczywisty i padł na UPC. Zamówiłem zatem od nich usługę internetu światłowodowego - wiem, że to nie jest stricte światłowód - dodatkowo w pakiecie był jakiś podstawowy pakiet tv, nie szło tego pominąć, chociaż na tym mi nie zależy.



    Po kilku dniach zjawił się monter i przystąpił do instalacji. Początkowo wszystko szło mu sprawnie, jednak po chwili powiedział, że ma problem z zarejestrowaniem modemu, że parametry, które pokazują mu się w telefonie są nieprawidłowe. Poinformował mnie, że na takich parametrach jakie mu się pokazują Internet mógłby działać, ale fizycznie nie ma możliwości zarejestrowania modemu, przez co musi odstąpić od instalacji. Powiedział mi, że jego zdaniem winę ponosi uszkodzony kabel koncentryczny, który wychodzi ze ściany.
    O ile dobrze go zrozumiałem, miedziany drucik wychodzący z kabla jest o wiele za krótki, przez co nie może prawidłowo podłączyć modemu. Dodatkowo nie może uciąć kabla i ponownie go zarobić, bo sam kabel wychodzący ze ściany jest jego zdaniem również za krótki (nie mam możliwości żeby go teraz zmierzyć, ale myślę że ze ściany wychodzi jakieś 3-5cm kabla).
    Monter poinformował mnie, że najmniej inwazyjną opcją jaką mam, byłoby skucie kawałka ściany wokół kabla, wyciągnięcie go i ponowne zarobienie. Jednak nie daje mi to 100% szansy, że to zadziała. Inną, pewniejszą opcją byłaby wymiana całego kabla w mieszkaniu. Jednak na to nigdy nie zgodzi właściciel mieszkania, zresztą mi też to nie pasuje, łatwiej byłoby już załatwić Internet Orange.

    Jednak generalnie cała sytuacja wydaje mi się bardzo dziwna. Poprzedni lokator miał internet UPC, nie wspominał też o jakichkolwiek problemach z nim związanych. A teraz nagle nie działa i winny jest uszkodzony kabel?

    Co o tym myślicie? Po powrocie do mieszkania dorzucę zdjęcia samego kabla wychodzącego ze ściany.
  • #2
    badboy84
    Level 41  
    Nie wierzę ... czy na prawdę założenie 2 złączek na kabel i użycie tak zwanej beczki czyli łącznika przerosło tego montera? Skontaktowałbym się w takim razie z samym UPC i zapytał czemu usługa nie została wykonana.
  • #3
    MrBeo
    Level 3  
    Samo UPC też zdaje się działać dość nieśpiesznie. Instalacja była w piątek. Monter poinformował mnie że na pewno w poniedziałek przedstawiciel handlowy się odezwie. Jako, że do 13 nikt się nie odezwał, spróbowałem samodzielnie skontaktować się z UPC. Poprzez infolinię udało mi się połączyć z działem technicznym, tam dostałem informację że już wysyłają maila do mojego przedstawiciela handlowego z prośbą o kontakt ze mną. Spodziewałem się telefonu tego samego dnia. Oczywiście zero kontaktu do tej pory.
    Wiem, że może wychodzę na strasznie niecierpliwego klienta skoro irytuje mnie brak natychmiastowego kontaktu. Ale wydawało mi się że dzisiejszy poziom obsługi klienta zwłaszcza w takich korporacjach powinien być nieco wyższy.
  • #4
    internick
    Level 35  
    A ten przewód nie jest "świeżo" ucięty? Może poprzedni lokator "posprzątał" po sobie zabierająć, np. 4m przewodu.
    To taka technologia, że znaczenie ma tłumienie przewodu.
    Są tu technicy, bo wielokrotnie proszą o podanie wskazań z modemo-routerów UPC i odnoszą się do sytuacji.
    Słaby przewód, duże tłumienie i takie 250 Mb/s już nie poleci. Poprzednik może miał jakąś starą ofertę, np. do 30 Mb/s i Mu działało.
  • #5
    MrBeo
    Level 3  
    Nie wydaje mi się, że poprzedni lokator mógłby faktycznie tak posprzątać. Ale jest to jakaś opcja.
    Mieszkał tam przez rok, nie jestem pewny czy UPC mogło mieć wtedy jeszcze taki słaby internet w ofercie.
  • #6
    internick
    Level 35  
    Ktoś wspomniał, że na 3 cm nie ma problemu z założeniem wtyku. Owszem taki pewnie się da: https://www.dipol.com.pl/zlacze_f_nakrecane_stalowe_5_5_mm_100szt__E8020.htm
    Ale jeśli stosują kompresyjne tego typu: https://www.dipol.com.pl/zlacze_kompresyjne_f_113_master_na_przewod_triset-113_E80342.htm to już robi się problem, bo praską nie podejdziesz.
    Idąc dalej monter jednak coś chyba założył skoro podpiął modem. Nie wyobrażam sobie, że wsadził goły przewód w gniazdo modemu i tak "mierzył" parametry.
    Z drugiej strony nie instaluję tego, ale czy monterzy UPC nie dysponują miernikami? Tylko parametry podglądają w modemie?
    A może to tylko konflikt na adresie? W stylu "wisi" w systemie inny modem i nie da się dodać kolejnego.

    Nie zniechęcaj się tylko próbuj to wyjaśnić.
  • #7
    MrBeo
    Level 3  
    UPC światłowód - uszkodzony kabel koncentryczny UPC światłowód - uszkodzony kabel koncentryczny UPC światłowód - uszkodzony kabel koncentryczny UPC światłowód - uszkodzony kabel koncentryczny


    Z samej ściany wychodzi dokładnie 6 cm kabla, licząc też złącze. Sama żyłą wychodząca z kabla jest faktycznie dość krótka, jak patrzyłem w necie jak to wygląda, to jest to sporo dłuższe zazwyczaj. Na zdjęciu jest też spliter, którego używał monter, spliter podpinał do kabla ze ściany, natomiast to niego podpinał sam kabel do modemu.
    Natomiast parametry sprawdzał na smartfonie, nie widziałem żeby korzystał z jeszcze jakichś urządzeń.
  • #8
    internick
    Level 35  
    Żyłę główną zazwyczaj ucinam równo z kołnierzem i działa. U Ciebie wystaje, więc nie tu jest problem. Wtyk na pewno jest nieruszany. Widać zaciek po farbie czy szpachli. Jak by uciął wtyk raczej by nie założył kolejnego. Pewnie telefonem loguje się przez WiFi do modemo-routera i podgląda parametry.
  • #9
    _cheetah_
    Network and Internet specialist
    Co prawda złącze wygląda na zewnątrz w miarę dobrze, ale różnie to może być. Jeśli modem się nie logował prawidłowo, to oznaczać to może rzeczywiście jakiś problem z sygnałem - możliwe, że ktoś demontując poprzednią instalację uszkodził (świadomie lub nie) złącze lub kabel.

    Instalator potraktował tę sytuację jako awarię, więc wyszło to z jego kompetencji. Możliwe, że po ucięciu złącza kabla byłoby rzeczywiście mało i możliwe, że swoimi narzędziami mógłby mieć kłopot z zarobieniem i zaciśnięciem złącza, więc wolał zrzucić problem na serwis. Dość typowe.

    Rozgałęźnik OK., typowy dla instalacji internetowych UPC.

    Wygląda, że nie masz wyboru, tylko czekać na ekipę serwisową. Albo Orange.
  • #10
    MrBeo
    Level 3  
    Rozumiem. W takim razie faktycznie chyba nie zostaje nic innego jak poczekać co mi powiedzą kolejni serwisanci UPC. Właściciel wyraził zgodę na rozkucie fragmentu tej ściany wokół kabla. Więc niech spróbują.
    Z Orange jest ten problem, o którym pisałem na początku, skrzynka na półpiętrze, brak kabli w mieskznaku. Więc trzeba byłoby to pociągnąć do mieszkania. Wiem, że to nie jest żaden większy problem i serwis sobie z tym szybko poradzi. Problemem będzie raczej kwestia zgody spółdzielni na wykonanie pracy na klatce schodowej.
  • #11
    _cheetah_
    Network and Internet specialist
    MrBeo wrote:
    Właściciel wyraził zgodę na rozkucie fragmentu tej ściany wokół kabla. Więc niech spróbują.

    Może im się uda zmienić złącze bez rozkuwania. Ale, jak będzie trzeba a trafi się jakiś sprytny, to się możesz zdziwić, jak można to elegancko zrobić...

    MrBeo wrote:
    Problemem będzie raczej kwestia zgody spółdzielni na wykonanie pracy na klatce schodowej.

    Łaski nie robią, zgodę dać zasadniczo muszą dać, bo do tego obliguje ich prawo. Ale mogą przy okazji dać upierdliwe warunki techniczne. Zależy, jak na tym budynku realizowane są przyłącza abonenckie.
  • #12
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    @MrBeo
    Ta końcówka wygląda tak, jakby była zakładana kilkanaście lat temu, a wtedy były inne prędkości i inne wymogi, co do samej instalacji w lokalu klienta (szczelności i ingresu). Nie ma co się dziwić oporu montera, bo to on głową (i finansami) odpowiada za instalację usługi i nikt nie chce się podkładać.
    Mieszkanie mogło być remontowane, mógł zostać faktycznie uszkodzony przewód przy remoncie, może też być problem na wejściu samego przewodu i sygnału do mieszkania.
    Z zatynkowanymi przewodami jest tak, że Bóg raczy wiedzieć co tam położono, jakiej klasy jest to przewód (wymagane potrójne ekranowanie), wtyczki powinny być kompresyjne.
    A coś musiało faktycznie być już wcześniej tam problemem, bo po co monter zakładał splitter tylko dla modemu, skoro drugie wyjście zostawił obciążone rezystorem.
    Skoro jest tylko usługa internetu, to żadnego splittera się nie stosuje.
  • #13
    MrBeo
    Level 3  
    Rozumiem. Jutro znów przyjeżdża monter żeby podjąć próbę podłączenia. Mają zgodę na rozkucie fragmentu ściany, więc jeśli to okaże się wystarczające, to wszyskto dobrze się skończy. Jeśli nie, to zrezygnuje z UPC. Nie chcę się potem bawić ze szpachlowaniem całego mieszkania po wymianie kabla.
  • #14
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    MrBeo wrote:
    Jeśli nie, to zrezygnuje z UPC.

    Nowy op, Orange i tak położy swoje przewody, na widoku bez maskowania, będzie wiercił w ścianie celem przeprowadzenia światłowodu.
  • #15
    MrBeo
    Level 3  
    Przyjechał dzisiaj inny monter, poszło mu za pierwszym razem. Z kablami wszystko było ok, nie było potrzeby niczego przycinać, kuć ani nic z tych rzeczy.
    Co do problemu z parametrami to okazuje się, że ma je cały budynek, przyjedzie inna ekipa, która się tym zajmie.
    Póki co internet nie osiąga nawet połowy wykupionych 500mb/s, ale monter powiedział, że modem się aktualizuje, dodatkowo moja karta sieciowa w laptopie ma dobre 8lat, więc będę musiał kupić jakaś zewnętrzna, albo wymienić obecną.

    W każdym razie, wszystko działa. Dziękuję wam wszystkim za wsparcie. Pozdrawiam