Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wyzwala bezpieczniki + miga światło.

Screat 18 Aug 2020 19:06 3417 42
    Screat
    Level 7  
    Hej.
    Od razu zaznaczę, że w kwestiach prądowych jestem totalnym laikiem, więc wybaczcie mi brak fachowego słownictwa i wiedzy.

Przeprowadziliśmy się z żoną do nowego mieszkania w starej kamienicy. Przy włączaniu odkurzacza (1400W), wyzwala bezpieczniki. Po wciśnięciu tego guzika, który wystaje z czarnego bezpiecznika, normalnie można korzystać z odkurzacza, już nie wyzwala. Podobna sytuacja miała miejsce, gdy podłączyłem komputer (zasilacz 850W) do sieci pierwszy raz i odpaliłem kompa. Później jednak, przy włączaniu komputera wyłącznikiem, bezpieczników nie wyzwala.

Zrobiłem raz taki test - włączony komputer, pralka, zmywarka, mikrofala, czajnik elektryczny i prawie wszystkie światła - bezpieczników nie wyzwoliło. Nie próbowałem dołożyć do tego odkurzacza, bo była noc, pewnie by wyzwoliło.

Podsyłam zdjęcie bezpieczników:

Jest to stary budynek, nie pytałem właściciela, ale podejrzewam, że instalacja elektryczna jest również stara. Gdyby trzeba coś było odczytać z tej puszki na korytarzu, to dajcie znać.

Czy z tego opisu, jesteście w stanie coś pomóc? Czy jedyną opcją jest wymiana instalacji (kucie ścian), czy być może da się coś innego spróbować?
    Ewentualnie, jeśli jedyną opcją jest kucie - czy mogę po prostu korzystać z urządzeń, tak jak dotychczas, czyli po prostu wciskać bezpiecznik z powrotem, gdy po włączeniu odkurzacza go wyłącza? Czy jest to niebezpieczne?

EDIT: No tak, zapomniałem dopisać - przy włączonym komputerze i trzech monitorach, czasami miga światło. Nie jakoś często, powiedzmy raz na 15m (chociaż być może to często). Teraz np. nie miga od pół godziny.

Jeszcze raz przepraszam, że aż tyle nie wiem, z góry gorąco dziękuję za każdą pomoc.

Pozdrawiam.
  • Helpful post
    ta_tar
    Level 39