Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stihl ms 170 - Brak mocy po wymianie silnika i gaźnika

wandal007 18 Aug 2020 20:22 1992 21
  • #1
    wandal007
    Level 12  
    Dzień dobry,
    prosiłbym o sugestie w związku z problemami pilarki.
    Z uwagi na wiek urządzenia w pile wymieniono gaźnik, silnik, przewód paliwowy, a także świecę z kapturkiem. Oczywiście wszystkie elementy to zamienniki.

    Piła ładnie pali i pracuje na wolnych obrotach i w zakresie niższych. Podczas próby cięcia lub przytrzymania dłużej wysokich obrotów piła gaśnie. (Poprzedzone charakterystycznym dźwiękiem). Po odkręceniu świecy wydaje się mokra. Uszczelka między obudową filtra, a gaźnikiem jest w porządku.

    Zauważyłem, że również szybka zmiana gazu powoduje wyłącznie silnika. Takie samo zachowanie piły niezależnie od temperatury silnika oraz zdjęciu filtra. Czy winowajcą może być układ zapłonu? Zakładając koło magnesowe zauważyłem nierównomierną szerokość szczeliny podczas obracania koła. Jakby wał posiadał bicia.

    Zdaje sobię sprawę również z jakości wykonania chińskiego zamiennika. Raczej go nie uszkodziłem w żaden sposób.

    Dziękuję za pomoc
  • #2
    4495redberet
    Level 27  
    Mi to wygląda na potrzebę regulacji gaźnika.

    Gaźnik, cylinder, wał,tłok to wszystko jest chiński zamiennik????
  • #3
    wandal007
    Level 12  
    Tak. Gaźnik ZUMA i zmontowany kompletnie silnik. Części pochodzą z ofert popularnego serwisu, gdzie były sprzedawane w dużych ilościach.

    Gaźnik posiada jedną śrubę od regulacji wolnych obrotów, nie mieszanki. Rozkręcałem go również i przedmuchiwałem dysze. Nie wyglądał na zanieczyszczony. Ewentualnie trafił się jakiś trafny i muszę zakupić nowy.

    Dodam, że z wcześniejszym silnikiem były podobne problemy, stąd stwierdziłem, że nie warto go remontować z racji trochę wyższej ceny gotowego i wieku piły.

    A czy łącznik gaźnika z cylindrem mógłby być zużyty? Wyglądał w porządku, gdy go zakładałem. Być może ta guma już nie spełnia funkcji pomimo, że wygląda na nieuszkodzoną?
  • #4
    4495redberet
    Level 27  
    Wszystko może być nie teges.
    Najlepiej takie rzeczy sparwdza się pompką do podciśnienia.
    Wszystko wyjdzie jak masz gdzieś nieszczelność.
  • #5
    wandal007
    Level 12  
    4495redberet wrote:
    Wszystko może być nie teges.
    Najlepiej takie rzeczy sparwdza się pompką do podciśnienia.
    Wszystko wyjdzie jak masz gdzieś nieszczelność.


    Dzięki za odpowiedź. Czy takie najtańsze pompki do 100 zł są wystarczające?
    Być może uda mi się sprawdzić gdzieś w warsztacie samochodowym.
  • #6
    4495redberet
    Level 27  
    Mam taką pompkę już ze dwa lata i działa ok.
  • #7
    wandal007
    Level 12  
    @4495redberet, wysłałem Ci prywatną wiadomość z linkami.
    Czy taki amatorski sprzęt będzie wystarczający?
    Może wskażesz zakup z lepszymi możliwościami.

    Dzięki
  • #8
    4495redberet
    Level 27  
    Mam taką jak jest na tym pierwszym linku.
    Do tego kup sobie taki większy kawałek gumy ja mam taki o grubości 3mm żeby robić sobie zaślepki do tłumika i na gaźnik.
    Jak masz taką grubsza dętkę to też może być.
  • #9
    wandal007
    Level 12  
    4495redberet wrote:
    Mam taką jak jest na tym pierwszym linku.
    Do tego kup sobie taki większy kawałek gumy ja mam taki o grubości 3mm żeby robić sobie zaślepki do tłumika i na gaźnik.
    Jak masz taką grubsza dętkę to też może być.


    Rozumiem, że wtedy wykonujesz jeden z przykładowych testów z założonym gaźnikiem, używając przewodu paliwowego do wprowadzenia ciśnienia/podciśnienia? Widziałem też specjalne adaptery umieszczane w miejsce gaźnika.
  • #10
    4495redberet
    Level 27  
    Ja robię tak.
    Między tłumik uszczelka gumowa i zakręcamy tłumik.
    Między gaźnik a cylinder/króciec uszczelka gumowa zakręceni gaźnik.
    Ciśnienie/podciśnienie podaje przez adapter zrobiony ze świecy zapłonowej.
    Czasem pompuje przez wężyk impulsowy i wtedy w cylindrze jest wkręcona swieca.

    Dodano po 37 [sekundy]:

    Jak się uda to zrobię jakieś fotki jak ja to mam rozwiązane.
  • #11
    wandal007
    Level 12  
    W dniu dzisiejszym wykonałem kilka podstawowych testów za pomocą pompki próżniowej.
    Sprawdziłem membrany gaźnika - trzymają ciśnienie.

    Dodatkowo wykonałem testy linii paliwowej. Wszystkie zakończone powodzeniem poza jednym, którego do końca nie potrafię zinterpretować.

    Zbiornik trzyma ciśnienie. Natomiast nie jestem w stanie osiągnąć w nim podciśnienia, przykładając pompkę do przewodu paliwowego.

    Czy to podciśnienie w zbiorniku nie powinno czasem powoli, stopniowo maleć po wytworzeniu? Przynajmniej takie testy znalazłem dla innych modeli piły.
    W tym modelu występuje gumowy odpowietrznik, raczej uproszczona wersja tych które widziałem.

    W moim przypadku gdy zatkam ten odpowietrznik, byłem w stanie osiągnąć podciśnienie.

    Dla pozostałych testów potrzebuje zrobić adapter.
  • #12
    4495redberet
    Level 27  
    Odpowietrznik dobrze działa,bo on ma właśnie za zadanie zasysać powietrze a nie wypuszczać paliwa dlatego nie zrobisz podciśnienia.

    Dodano po 51 [sekundy]:

    Sprawdź sobie szczelność skrzyni korbowej czyli uszczelniaczy, połączenia gaźnik cylinder.
  • #14
    4495redberet
    Level 27  
    Zostaw silnik w spokoju.
    Czyli co.
    Zbiornik oleju,prowadnica,rączka do trzymania,szarpak???
    Bardzo pomogłeś.
  • #15
    hevet2
    Level 31  
    4495redberet wrote:
    Zostaw silnik w spokoju.
    Czyli co.
    Zbiornik oleju,prowadnica,rączka do trzymania,szarpak???
    Bardzo pomogłeś.

    Ma zostawić w spokoju jego szczelność.
    Po Twoich poradach właśnie naprawia szczelność zbiorników, szarpaków. 30 lat to robię jeszcze nigdy pompki podciśnienia nie były mi potrzebne a Ty amatorowi każesz kupować żałosne. Nie masz pojęcia nie doradzaj.

    Moderated By CameR:

    Usunąłem zbędne "złośliwości"...
    Reg. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

  • #16
    4495redberet
    Level 27  
    To chyba od 30 lat nie wiesz co robisz.

    Dodano po 1 [minuty]:

    4495redberet wrote:
    To chyba od 30 lat nie wiesz co robisz.

    ... może powiedz co tam jest zepsute i po kłopocie.

    Moderated By CameR:

    Usunąłem zbędne "złośliwości"...
    Reg. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

  • #17
    hevet2
    Level 31  
    4495redberet wrote:
    To chyba od 30 lat nie wiesz co robisz.

    Dodano po 1 [minuty]:

    4495redberet wrote:
    To chyba od 30 lat nie wiesz co robisz.

    ... może powiedz co tam jest zepsute i po kłopocie..

    Daj mi ją na stół to Ci powiem bo skro odpala to raczej na pewno nie nieszczelność silnika. Dobrze, że są tacy jak Ty co wiedzą co robią, dzięki nim serwisom roboty nigdy nie braknie.
  • #18
    4495redberet
    Level 27  
    Daj mi ją na stół to też to zrobię.
    Ja mówię co może być. Praktycznie każda piła odpali i będzie chodzić na nieszczelnych uszczelniaczach,przynajmniej przez chwilę.
    Dobrze,że są tacy jak Ty. Daj mi ją to ci naprawię;) i będzie pan zadowolony.
  • #19
    hevet2
    Level 31  
    4495redberet wrote:
    Daj mi ją na stół to też to zrobię.
    Ja mówię co może być. Praktycznie każda piła odpali i będzie chodzić na nieszczelnych uszczelniaczach,przynajmniej przez chwilę.
    Dobrze,że są tacy jak Ty. Daj mi ją to ci naprawię;) i będzie pan zadowolony.

    Ja naprawiam tylko dla siebie i ewentualnie znajomych. Z tego co rozumiem to jest nowy silnik kit, że chiński i skąd w nim nieszczelne uszczelniacze od razu? ...

    Moderated By CameR:

    Usunąłem zbędne "złośliwości"...
    Reg. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

  • #20
    4495redberet
    Level 27  
    Chyba nie doceniasz Chińczyków.
  • #21
    wandal007
    Level 12  
    @4495redberet Zrobiłem dziś prowizoryczny adapter na miejsce gaźnika i sprawdzałem ciśnienie. Okazało się, że wtłaczane powietrze wydostaje się kolektorem gaźnika. Tworzył się bąbel po spryskaniu płynem.
    Podczas montażu nowego silnika nie zauważyłem nic niepokojącego z tym elementem.

    Jeżeli chodzi o podciśnienie to trochę utrzymywało się, ale też w miarę szybko spadało. Nie miałem osłoniętych uszczelniaczy, wiec tego nie sprawdzałem jeszcze.

    Nie jestem pewny czy ten krociec (gumowy kolektor) powinien utrzymywać szczelność skoro tak łatwo go nałożyć na cylinder? Jeżeli jest nieszczelny to silnik zaciąga lewe powietrze, a nie całkowicie przez gaźnik?

    Dodam, że w tym modelu ten krociec tworzy również przewód impulsowy dla gaźnika.

    Dodatkowo na krociec nakładana jest biała opaska. To wszystko raczej bardzo łatwo nałożyć na nasadę cylindra. Stąd nie wiem czy ten element jest uszkodzony.
    Na poglądowym zdjęciu zaznaczyłem miejsce uchodzenia powietrza.

    Stihl ms 170 - Brak mocy po wymianie silnika i gaźnika

    @hevet2 Pisząc o charakterystycznym dźwięku miałem na myśli takie typowe buczenie tuż przed spadkiem mocy silnika i następnie zgaśnięcie, jak np. w motorowerach. Nie jest to dźwięk metaliczny.
    W takim razie co można jeszcze sprawdzić skoro gaźnik i silnik nowy oraz piła odpala?

    Ja nie znam się dobrze na silnikach, ale niestety nie mam dobrych doświadczeń z najbliższymi serwisami.
    Założyłem temat również w celach dydaktycznych.
  • #22
    4495redberet
    Level 27  
    Przy podaniu ciśnienia ten króciec może puszczać. Nie powinien puszczać na podciśnieniu/zasysaniu.
    Uszczelniacze to najlepiej sprawdzać bez magneta i sprzęgła.
    No ten króciec jest łatwo założyć,ale też bez przesady powinien z lekkim oporem najść jak i opaska.