Witam. W Volvo FH16 580 z 2007 r. wywaliło mi bezpiecznik od Adblue ten przy akumulatorach. Zobaczyłem też, że obudowa pompy jest cała oblepiona "wyschniętym" adblue. Po odkręceniu czarnej pokrywy od obudowy w środku było pełno szarego, jasno brązowego płynu. Nie był w kolorze adblue ale w konsystencji podobnej. Odessałem wszystko i będę to czyścił. Od pewnego czasu też było bardzo małe zużycie adblue. Teraz nawet nie pokazuje poziomu. Nie ma też błędów w silniku.
Tarcza pompy się obraca? (widać ją po zdjęciu obudowy) Jeśli nie obraca się to cały moduł pompy do wymiany, dodatkowo najprawdopodobniej AdBlue przedostało się już do sterownika (będącego w tej samej obudowie). Jeśli dobrałeś się do niej w miarę szybko, to być może uda się uratować. Zrób zdjęcia (wyraźne) i zalej na kilka godzin ciepłą wodą destylowaną, powtórz to kilka razy.
Zdrowia Szczęścia i Słodyczy, Artur z Dzillą dla Was Życzy...
Sprawdź czy zaznaczony element nie jest zablokowany;
Wylej wszystko ze środka (i zdemontuj cały moduł z auta!), zabezpiecz końce węży i złącza elektryczne przed wodą/brudem. I jak najszybciej zrób to;
ArturAVS wrote:
zalej na kilka godzin ciepłą wodą destylowaną, powtórz to kilka razy.
Zdrowia Szczęścia i Słodyczy, Artur z Dzillą dla Was Życzy...
Zdjęcie na którym zaznaczyłem tarczę pompy pochodzi z modułu który akurat wczoraj trafił do mnie po takiej samej akcji. Jak już odmoknie i będę głębiej go rozkręcał mogę wrzucić kolejne zdjęcia. Jeśli tarcza (wirnik) się nie obraca to szanse naprawy praktycznie równają się zeru (skorodowane czujniki Halla i uzwojenia silnika oraz łożyska).
Zdrowia Szczęścia i Słodyczy, Artur z Dzillą dla Was Życzy...
Zaczynasz od demontażu filtrów;
Następnie odkręcasz śruby mocujące obudowę filtra i podstawę pompy do obudowy;
Teraz przykładając np. deskę na część obudowy filtra i króciec zasilający próbuj wcisnąć je do wnętrza obudowy. Tu uważaj bo w króćcu ssącym jest grzałka, i może łatwo pęknąć. Można wspomóc się młotkiem pukając w deskę. Sztywno siedzi, gdyż trzymają o-ringi, a trzeba je jednocześnie wciskać gdyż są ze sobą połączone krótkim łącznikiem. Po wyjęciu z obudowy dają się łatwo rozdzielić. Obejrzyj dokładnie obudowę filtra pod kątem pęknięć. W obudowie filtra są też trzy grzałki (naokoło pod aluminiowym pierścieniem), oraz czujnik ciśnienia (wtyczka na trzy piny) i temperatury (dwa piny).
Jak już to zdemontujesz, to trzeba dostać się do płytki sterownika która znajduje się pod deklem od strony gniazda elektrycznego. Odkręcasz sześć śrub naokoło i lekko podważasz dekiel aż puści uszczelnienie (jakiś rodzaj silikonu który nigdy nie wysycha). Ukaże Ci się płyta sterownika;
Płytę sterownika trzeba dokładnie obejrzeć pod kątem przypaleń i uszkodzonych elementów a także przecieków AdBlue z komory pompy.
Zdrowia Szczęścia i Słodyczy, Artur z Dzillą dla Was Życzy...