Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez 1,6GLI (Bosch)-podobno wariuje komputer...

snake83 09 Oct 2005 11:54 2592 15
Texa Poland
  • #1
    snake83
    Level 24  
    Mam pytanie jakie są znane usterki świadczące o tym że waruje komputer w Poldku.W samochodzie mojego ojca,mechanik włąśnei coś takiego sugerował,że niby coś z kompem nie tak,trzeba zaprogramować na nowo,cos takiego powiedział ojcu ale on sie nie che za to brać...Auto od dłuższego czasu zachowuje sie dziwnie,czasem nie ma zupełnie "kopyta" ociążale przyspiesza,a powyżej 3000 obrotów strzea coś w silniku,sam na własne uszy słyszałem,kiedyś na autostradzie dziwacznie cos zaczęło stukać, w silniku,później po przygrzaniu przestało,ojciec juz chce auto do jeziora spychać :D był już u wielu mechaników i nic,dalej auto jeździ jak mu sie chce,raz jest świetne,am moc,a innym razem jakby opony przyrosły do asfaltu...Moduł był podstawiany i to samo...Zna ktoś może jakiegoś dobrego mechanika w Zabrzu lub na śląsku,który specjalizuje się w Poldkach? Z góry dziękuję za wszelkei sugestie i podpowiedzi.

    Pozdrawiam.
  • Texa Poland
  • #2
    kamihen
    Level 16  
    Jaśniej jaki moduł był podmieniany w tym samochodzie bo bosch nie ma żadnego modułu.
  • Texa Poland
  • #4
    snake83
    Level 24  
    Rocznik 1995 a podstawiany był układ który znajduje się pod cewkami.Dzięki za zainteresowanie.

    Pozdrawiam.
  • #5
    ram.ram
    Level 12  
    Czy to aby napewno Bosch
  • #6
    snake83
    Level 24  
    Sorki za wprowadzenie w błąd,ale mechanik twierdził że tam są układy Boscha,teraz gdy przeglądam książeczkę samochodu to widze że są w nim podzespoły inej firmy,podam to co znalazłem w książeczce:

    -urządzenie wtryskowe TBI 700 f-my AC ROCHESTER
    -komputer sterujący ECM f-my DELCO ELEKTRONICS
    -cewka zapłonowa f-my DELCO REMY
    Jest to Polonez Caro 1,6GLI z wtryskiem i katalizatorem.5 lat temu wymieniany był układ znajdujący sie pod cewkami zapłonowymi ponieważ nei palił na 2 cylindry,a rok temu wymieniany był akumulator,mniej więcej od tego czasu dzieją sie te dziwne rzeczy z samochodem.Samochód był u mechanika który zajmuje się naprawa silników,który twierdzi że przyczyną awarii nie są panewki ani głowica,a odgłosy strzelania w silniku słyszalne są przy ok.3000 obrotów powyżej tej wartości strzały zanikają.
  • #7
    szwangru2
    Level 12  
    Witam!

    1995-to raczej modul "Abimex-u" . Czy to "stukaniie"zdarza sie na benzynie?
    Jezeli tak to moze to byc zbyt uboga mieszanka sprawdz potencjometr polozenia przepustnicy jego zlacze oraz czujnik predkosci obrotowej silnika i przewod laczacy go z modulem.
  • #8
    snake83
    Level 24  
    Tak stukanie występuje na benzynie,zapomniałem dodać że samochód nie ma i nigdy nie miał instalacji gazowej.Przekażę sugestie ojcu,będzie miaął zajęcie :D Dziękuję za podpowiedzi,jeśłi ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to będę za nie wdzięczny.
  • #9
    kamihen
    Level 16  
    A nic nie piszesz o wymianie przewodów WN.Bo o ile dobrze pamiętam w okolicach cewki zapłonowej przechodzijakaś linka .
    I tam lubi przy zwiekszonych obrotach występować przebicie.
  • #10
    snake83
    Level 24  
    Przewody były wymieniane dwa razy i to nie jest ich wina,kable są sprawne,nawet o tym nie wspominam bo było to sprawdzone jako pierwsze.
  • #11
    snake83
    Level 24  
    W ubiegłym tygodniu ojciec był z autem u jakiegoś mechanika,który po całym przedpołudniu spędzonym nad silnikem stwierdził że to wina rozrządu i trzeba wymienić wałek rozrządu i kieliszki (tak sie to chyba nazywa,wybaczcie ale samochody to nie moja działka :) ) Jest to dośc kosztowny zabieg jeśłi wziąśc pod uwagę wartośc samochodu :) wiec dla pewności razem z ojcem odwiedziłem jeszcze jednego mechanika. Po rozmowie z nim sam nabrałem podejrzeń że bajka z rozrządem to naciaganie,ponieważ przy ściernaniu kieliszków i rozrządu stan powinien sie pogarszać,natomiast objaw występuje przypadkowo i awaria ta nie pogłębia sie,zawsze wariuje przy około 3000 obrotów.Tak przedstawił to ten drugi mechanik i zasugerował że moze być to coś z komputerem,albo wsadem do eproma i potrzebnaa jest dogłębna analiza na komputerze,ewentualnie podstawienie nowego,w pełni sprawnego,co pozwoli ocenić czy to wina kompa.W tej dziedzinie mogłem już nieco pogadać z mechanikiem i sugerował że może to wina wsadu to eproma w kompie,podobno zawarte są w nim informacje sterujące pracą silnika na poszczególnych etapach,jego teoria wydawała mi sie bardzo sensowna,wiec pytam forumowiczów czy to moze być wina kompa,ewentualnie wsadu do eproma i czy wgranie orginalnego zassanego z elki wsadu przywróci wszsytko do stanu poprzedniego?No i czy teoria z rozrządem jest naciąganiem,bo po tym co powiedział mi ten drugi mechanik i jak uzasadnił to że rozrząd jest w porżadku,jestem skłonny twierdzić ze ten pierwszy z tym rozrządem albo szuka na oślep albo poprostu chce naciągnąć ojca.
    Będę wdzięczny za wszelkie wypowiedzi i porady.
    Pozdrawiam i dziękuję za dotychczasowe sugestie.
  • #12
    A.G.
    Level 15  
    Witam!

    Kolego czy w Zabrzu nie ma kogoś kto może podpiąć tego Poldka pod komputer i przeprowadzić kompletną diagnozę.
    Czepianie się tylko oprogramowania - można ślepych narobić, przecież w silniku są jeszcze czujniki które kontrolują i synchronizują poszczególne polecenia wykonawcze do komputera.
    1. Czujnik położenia wału - do sprawdzenia
    2. Przepływomierz zasysanego powietrza
    Nie wiem co tam jeszcze jest ale podstawa to elektroniczna diagnoza dla każdego pojazdu z komputerem. Moze coś w instalecji.

    Pozdrawiam
    A.G.
  • #13
    prezes5000
    Level 20  
    WITAM!
    Miałem ATU PLUS , działy sie dziwne rzeczy , gasł,tracił moc i inne cuda.Komputer trzykrotnie nic nie wykrył. Co sie okazało ,po naciśnięciu sprzęgła, zwierane były kabelki do masy (prawdopodobnie od jakiegoś czujnika).Może w tym kierunku , bo też sie działo od czasu do czasu.
  • #14
    A.G.
    Level 15  
    Witam!

    Zgadzam się z >Prezesem5000<. Może być zwarcie w instalacji lub chwilowe umasienie jakiegoś czujnika a co za tym idzie problemy z mocą silnika. Może też pojawiać się przerwa w którymś obwodzie. Musisz sprubbować przejżeć instalację elektryczną i jeżeli nic nie znajdziesz to do elektryka lub pod komputer. Może w czasie pracy silnika poruszać wiązkami przy zwiększonych obrotach silnika.

    Pozdrawiam
    A.G.
  • #15
    snake83
    Level 24  
    Samochód był podpinany do komputera diagnostycznego i nic nie wykryto,to jest najciekawsze,mechanik twierdził że wszystko jest w porządku,odczyty prawidłowe :D
  • #16
    prezes5000
    Level 20  
    Jak już pisałem mój ATU też był podpinany wielokrotnie pod komputer diagnostyczny i wszystko było O.K.Dobrze że w ASO pracował kuzyn i się przysiadł do tematu i znalazł usterkę.