Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Oponeo problem z uznaniem reklamacji

cyborg39 02 Paź 2020 18:41 8886 153
  • #151
    vodiczka
    Poziom 43  
    kris8888 napisał:
    Już wszyscy producenci odpowiednio "postarali się", żeby tylko produkty idące na pierwszy montaż do fabryki miały w miarę odpowiednią jakość. Cała reszta, która idzie już do sklepów jako części zamienne, to już niestety inna jakość.
    Czarna propaganda i tyle. Propaganda centusiów, którzy kupują byle taniej a potem wpadają na minę. Oczywiście droższe produkty też padają ale % wpadek jest znacznie mniejszy. Akurat w moim przypadku, akumulator z pierwszego montażu /Bosch Silver/ wytrzymał krócej niż kupiona w sklepie Centra Futura.
    kris8888 napisał:
    Z przykładem akumulatora akurat nie trafiłeś, bo tu chyba recykling działa na szczęście w miarę dobrze,
    Działa ale żaden recykling nie jest w pełni ekologiczny, podobnie produkcja nowych.
    Mnie chodziło o to, że wyprodukowanie mniejszej ilości akumulatorów, mniej zanieczyszcza środowisko na etapie ich produkcji.
    Jeżeli założymy średni czas życia akumulatorów 4 i 6 lat to aby pokryć zapotrzebowanie na 1 milion akumulatorów przez 12 lat, trzeba wyprodukować 3 mln. sztuk pierwszych lub 2 mln. sztuk drugich.
  • #152
    kris8888
    Poziom 32  
    vodiczka napisał:
    Akurat w moim przypadku, akumulator z pierwszego montażu /Bosch Silver/ wytrzymał krócej niż kupiona w sklepie Centra Futura.

    Dobra, masz rację, zdarzają się wyjątki. U mnie fabryczne amortyzatory Motorcrafta padły po czterech latach, a zamienniki Kayaby jeżdżą już dziesiąty rok i nadal mają się dobrze. Z akumulatorami nie miałem już tyle szczęścia. Żaden zamiennik nie wytrzymał tyle co fabryczny, a nie kupowałem najtańszych.
    No ale wątek jest o oponach z Oponeo więc nie ma co za bardzo odbiegać...

    Co do "centusiowania" to problem wynika, jak tu ktoś już napisał, z naszej słabej siły nabywczej i nic na razie z tym na szerszą skalę nie zrobimy. Co nie znaczy że powinniśmy dawać sobie wciskać kompletnie trefny towar, nawet jeśli jego cena jest niska.
    Natomiast jeśli kogoś stać na zakup droższych rzeczy, a mimo to jest "centusiem" i świadomie decyduje się na towar gorszej jakości to przynajmniej niech się chwilę zastanowi kto w tym przypadku bardziej zyskuje, czy on jako kupujący , czy może jednak producent takiego badziewia. No i że kupując takie badziewie daje niejako "przyzwolenie" na dalszą tego typu produkcję.
    W naszym kraju jest jeszcze ten problem, że nadal brakuje jasnej i czytelnej informacji dla klienta, co tak naprawdę traci kupując tańszy towar. Producenci skrupulatnie ukrywają "wady" tańszego towaru a wręcz reklamują go jako solidny i pełnowartościowy. To jest niestety oszustwo.
  • #153
    vodiczka
    Poziom 43  
    kris8888 napisał:
    Co do "centusiowania" to problem wynika, jak tu ktoś już napisał, z naszej słabej siły nabywczej i nic na razie z tym na szerszą skalę nie zrobimy
    No to trochę sam sobie przeczysz bo dalej piszesz:
    kris8888 napisał:
    No i że ( bogatszy klient) kupując takie badziewie daje niejako "przyzwolenie" na dalszą tego typu produkcję.
    Niewielka grupa bogatszych, nie ma znaczącego wpływu na produkcję tandety.

    kris8888 napisał:
    Co nie znaczy że powinniśmy dawać sobie wciskać kompletnie trefny towar, nawet jeśli jego cena jest niska.
    Raczej to my biegamy po tani towar ;) Są chętni to sprzedawcy im wciskają. Najlepiej wpływa się na sprzedawcę portfelem a nie apelami do rządu by powstrzymał napływ tandety.
  • #154
    pawlik118
    Poziom 27  
    Dla mnie to głupie gadanie.
    Sam kupiłem w 2016 Nokiany WR D4 205 R16, które wszędzie były reklamowane jako OPONA PREMIUM.
    Kupiłem tam gdzie najtaniej, w sklepie motoryzacyjnym. Czy sprzedawca miał wpływ na zakup tej samej opony z lepszej lub gorszej selekcji?
    Według myślenia co niektórych tutaj - miałem kupić gdzie indziej gdzie było drożej i wówczas dostałbym tę samą oponę ale "lepszej jakości" ? ?
    Producent Nokian robił ten rozmiar w Rosji, mieli wpadkę jakościową gumy. Oponeo wszystkim (z tego co wiem) reklamacje przyjmowało z rozpatrzeniem pozytywnym, gdyż było to zjawisko masowe.