Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

W jaki sposób zabrac się za diagnozowanie VW golf IV tdi

09 Paź 2005 13:12 15609 19
  • Poziom 25  
    Witam mam pytanie jak zabrac się za diagnozowanie parametrów silnika VW golf IV TDi 110KM 99r. Mam takiego golfa w którym prawopodobnie uszkodzony jest przepływomierz. Objawy sa takie że samochód rozpędza się jak żółw. Zmontowałem sobie interfejs na MAX232 i próbowałem połaczyć się przez OBD aby spróbowac czy cos się komunikuje niestety zonk brak komunikacji. Jeśli próbowałem Programem VAG-com to wykrywało interfejs ale nie można było nic zczytac. Może ma ktos sprawdzony schemat interfejsu i sprawdzony soft którym mozna zdiagnozować pracę silnika to będe wdzięczny. Przydały by sie jeszcze wskazówki jakies bo jestem początkującym w tej dziedzinie
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam. Weź do tego Interface na OPTO (MAX 232 często nie śmiga w takich nowych mobilach). Jak sie połączysz to wszystko widać ;) wystarczy VAG

    Pozdrawiam Sadek
  • Poziom 19  
    do tego będzie ci potrzebny Wag, znajdziesz go mbez problemów
  • Poziom 18  
    Sam się zdziwiłem ,że udało się zdiagnozować silnik w POLO 1.2 z 2002 roku za pomocą interfejsu OPTO.Wszystko przebiegło bez problemów uzywając programu VAG-COM.
    Tak więc spróbuj uzyć jak napiasał SADY interfejsu OPTO i programu VAG-COM.Powinno udać się zdjagnozować twoją furkę:)
  • Poziom 25  
    nie chce robic kolejnego interfejsu najlepiej jak by to działało na max232 lub ewentualnych modyfikacjach tego układu.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Poczytaj kolego troszke na forum i zrozumiesz że taka jest specyfika układu, że robi starsze modele, a OPTO nowsze.
  • Użytkownik obserwowany
    mmzajcu napisał:
    nie chce robic kolejnego interfejsu najlepiej jak by to działało na max232 lub ewentualnych modyfikacjach tego układu.

    W tym aucie chodzi MAX na 100%. Proponuje wypiąć radio i spróbować.....
  • Poziom 25  
    no nic jutro biore sie za nowy interfejs na optoelemętach. Jeszcze tylko sprawdze na orginalnym inetrfejsie kolesia ze stronki OBD2.pl jak pójdzie to zrobie klona i już.
  • Użytkownik obserwowany
    Sady napisał:
    Poczytaj kolego troszke na forum i zrozumiesz że taka jest specyfika układu, że robi starsze modele, a OPTO nowsze.

    Wg mojej wiedzy jest odwrotnie. Dlatego MAX ma zwartą linię K+L a OPTO nie.
  • Poziom 25  
    Pożyczyłem od kolegi interfejsu ze stonki obd2 i działa tzn łączy się itp. Czemu w takim razie mój nie działa ma ktos sprawdzony schemat na max232.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam. Ciekawe, ale sprawdzałeś tą zależność? To ciekawe czemu teraz robi się KKL? by sprawdzać jeszcze starsze modele ;)
  • Poziom 14  
    i co stwierdziłeś przepływomierz? bo jak nie to albo padła ci turbina albo pompa ewentualnie trzecia możliwość do której można zaliczyć wiele pomniejszych powodów takiego zachowania się samochodu, np padnięta uszczelka pod głowicą, zapchany filtr paliwa, itd
  • spec od auto-elektro
    skoro jestes poczatkujacy w dziedzinie diagnostyki wiec moze lepiej niepchaj lapek do samochodu z elektronika tylko zacznij uczyc sie na mniej skomplikowanych samochodach, a swoja droga skoro wydales tyle kaski na golfa 4 to moze podjedz do kogos kto sie zna i za 50 pln wyda ci trafna decyzje co padlo, uwiez mi oszczedzisz sobie kosztów z wymiana niepotrzebnych czesci(turbina , pompa , silnik itd...)
  • Poziom 25  
    Dobra wróćmy do tematu interfejsu ma ktoś sprawdzony schemat takiego kabla bo w dalszym ciagu mam zamiar spóbowć zdiagnozować swojego golfa.
  • Poziom 22  
    Jacek79 napisał:
    skoro jestes poczatkujacy w dziedzinie diagnostyki wiec moze lepiej niepchaj lapek do samochodu z elektronika tylko zacznij uczyc sie na mniej skomplikowanych samochodach, a swoja droga skoro wydales tyle kaski na golfa 4 to moze podjedz do kogos kto sie zna i za 50 pln wyda ci trafna decyzje co padlo, uwiez mi oszczedzisz sobie kosztów z wymiana niepotrzebnych czesci(turbina , pompa , silnik itd...)

    To już trochę przesadziłeś! A cóż to za wielki problem podłączyć VAG-a do samochodu? Co poza chęciami potrzeba aby odczytać bloki wartości mierzonych? A czym to się różni od podstawowych umiejętności posługiwania się programem komputerowym? Aby porównać i zinterpretować na podstawowym poziomie odczyty z VAG-a wystarczy lektura forów ( choćby elektroda, tora. Master`s). Tak zaczynałem. odczytywałem, odczytuję i kazdemu polecam. Choćby dlatego, że to wielka frajda popatrzeć co w furce piszczy. 50 zł na diagnostykę wydam tylko wtedy gdy sam sobie nie poradzę. A od podłączenia kompa, do wymiany tych wszystkich elementów o których pisałeś to droga bardzo daleka. Na pewno VAG-a podłączając silnika nie zepsuję.
  • spec od auto-elektro
    jesli masz jakies pojecie to ok. ale zobacz na forum wyzej co sie mysli sie o ludziach co nie maja wogule pojecia a pisza o wymianach jakis tam rzeczy. mimo tego podtrzymuje swoje zdanie nieznam sie nie wkladam rak. naprzyklad ja do skrzyn i silnikow rak nie wkladam chociaz wiem jak chodza znam sie na elektronice i to robie.
    pozdrawiam
  • Poziom 22  
    Jacek79 napisał:
    jesli masz jakies pojecie to ok.
    pozdrawiam

    Rok temu kupiłem Golfa. Miesiąc później podłączyłem VAG-a. Bladego pojęcia nie miałem o diagnostyce. Teraz jestem na etapie, że mniej więcej wiem o czym piszą doświadczeni userzy. Na podstawie ich wskazówek usunęłem dwie usterki. Wychodząc z twego założenia (że trzeba mieć pojęcie) to pozostałaby dla takich jak ja amatorów wiedza - wyniesiona z kursu prawa jazdy - o tym gdzie jest pedał gazu, hamulca i sprzęgła. Nie zapominaj, że są tacy, którzy z czystej przyjemności chca samochodzik poznać.
  • Poziom 25  
    Dokładnie rzecz biorąc chce zdiagnozować przepływomierz w swoim golfie TDI 110kM bo bardzo słabo wkręca się do rządanych obrotów. A czytając posty o podobnych problemach widzę że to własnie przepływomierz jest przyczyna takiej słabej pracy silnika.