Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przeciwwskazania do ładowania samochodu z gniazdka 230V.

22 Aug 2020 21:00 600 9
  • Level 10  
    Jakiś czas temu kupiłem samochód typu plug-in i garaż który jest aktualnie odpięty od prądu - poprzedni właściciel nie płacił i mu odłączyli.
    Inne garaże są podłączone i co rok wszyscy właściciele płacą około 25 zł za zrzucie. Poinformowałem zarządce, że będę zużywał więcej energii do ładowania samochodu. Zostałem poinformowany, że instalacja jest stara, przewód aluminiowy i że lepiej będzie jak sobie poprowadzę osobno przewód. Problem w tym, że do rozdzielni mam kawałek i sporo by mnie to wszystko kosztowało. Zarządca mydli mi oczy bo chyba mu to nie na rękę.

    Ładowarka samochodowa (wolne ładowanie z gniazdka 230V) ma takie parametry:
    Przeciwwskazania do ładowania samochodu z gniazdka 230V.
    Nie wiem czy dobrze liczę:

    P = 230V * 10A * 1 = 2300W
    Ale w samym samochodzie mogę ustawić limit ładowania na 6A.

    Czyli wtedy:
    P = 230V * 6A * 1 = 1380W

    Tak wygląda przewód na którym są podłączone garaże:
    Przeciwwskazania do ładowania samochodu z gniazdka 230V.

    Czy widzicie tu jakieś przeciwwskazania? Czy taki przewód może się upalić - dla mnie to jakieś brednie.
  • Tube devices specialist
    mitroplpl wrote:
    instalacja jest stara, przewód aluminiowy


    Bez PE, RCD itd.?

    mitroplpl wrote:
    Tak wygląda przewód na którym są podłączone garaże:


    Za dobrze to nie wygląda. Otwórz pierwszą puszkę w twoim garażu i pokaż zawartość.
  • Level 21  
    mitroplpl wrote:
    Nie wiem czy dobrze liczę:

    P = 230V * 10A * 1 = 2300W
    Liczenie dobre, ale niekonieczne. W tabelce masz podany pobór 2,4 kW.
    jdubowski wrote:
    Otwórz pierwszą puszkę w twoim garażu i pokaż zawartość.
    Jeżeli zasilanie jeszcze nie zostało przywrócone to zmierz suwmiarką grubość przewodów (sam drut, bez izolacji).

    Dodano po 10 [minuty]:


    mitroplpl wrote:
    Problem w tym, że do rozdzielni mam kawałek
    A ten kawałek to jaki długi ?
    Wg ceneo przewód Ydyp 3x2,5mm można kupić od ~2,50 za metr
  • Level 10  
    Jacdiag wrote:
    Liczenie dobre, ale niekonieczne. W tabelce masz podany pobór 2,4 kW.

    W samym samochodzie mogę ustawić limit ładowania na 6A.

    Jacdiag wrote:
    Jeżeli zasilanie jeszcze nie zostało przywrócone to zmierz suwmiarką grubość przewodów (sam drut, bez izolacji).

    Bym musiał do puszki zajrzeć. Postaram się jutro to sprawdzić.

    Jacdiag wrote:
    A ten kawałek to jaki długi ?
    Wg ceneo przewód Ydyp 3x2,5mm można kupić od ~2,50 za metr

    Z 30 m, ale problem jest taki, że przewód trzeba by było poprowadzić w ziemi.
    Więc potrzebna będzie mini koparka, zabezpieczenie, pozwolenia, odbiór itd. - to pewnie sporo kosztuje.
  • Level 1  
  • Level 37  
    mitroplpl wrote:
    Z 30 m, ale problem jest taki, że przewód trzeba by było poprowadzić w ziemi.
    A dlaczego tak twierdzisz? Kto tak zarządził? Przecież można położyć nowy przewód obok istniejącego. Dowiedz się o warunki przyłączenia twojego garażu w ZE. Może dostaniesz zgodę na własny licznik i będziesz niezależny.
    mitroplpl wrote:
    Poinformowałem zarządce, że będę zużywał więcej energii do ładowania samochodu.
    Kto jest tym zarządcą?
  • Level 38  
    mitroplpl wrote:
    Czy widzicie tu jakieś przeciwwskazania?
    Zdecydowanie zarządca ma rację. Zazwyczaj instalacje "domowe" słabo sobie radzą z długotrwałym poborem prądu.
  • Level 21  
    mitroplpl wrote:
    W samym samochodzie mogę ustawić limit ładowania na 6A.
    Aż któregoś pięknego dnia zapomnisz to ustawić, albo ktoś inny pojedzie do garażu i podepnie bez ograniczenia.
  • Level 1  
  • Level 38  
    mitroplpl wrote:
    W samym samochodzie mogę ustawić limit ładowania na 6A.
    Przy takim ładowaniu to daleko nie zajedziesz.