Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 2 ph2 - Błąd poduszki powietrznej górnej bocznej od strony kiero

25 Aug 2020 20:22 975 20
  • Level 12  
    Witam, czasami zapala się i gaśnie błąd symbol poduszki powietrznej i ikonka service. Po podłączeniu do clipa pokazało DF070 obwód poduszki powietrznej górnej bocznej(głowa) od strony kierowcy. Kontekst obecny impendacja obwód 9. Gdzie mogę szukać tego niełączącego kabla? Szukałem pod siedzeniem, ale jak to jakaś poduszka górna boczna to nie wiem gdzie do niej idą kable, a w sumie nawet nie wiem gdzie ona się znajduje? Pewnie w tym środkowym słupku gdzie pasy przednie?
    [22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    Level 27  
    ale kurtyna czy boczna w fotelu? bo jak dla mnie okreslenie gorna boczna powinno oznaczac kurtyne powietrzna.

    Chodzi o kurtyne, znajduje sie nad podsufitka z lewej strony.
    1 odkrecasz cykorlapki z podsufitki
    2 demontujesz gorne oslony slupkow a, b i c
    3 wysuwasz uszczelki drzwi w miejscach gdzie stykaja sie z podsufitka
    4 odchylasz podsufitke

    z tego co widzialem wtyczka od kurtyny jest na samym koncu naboju pirotechnicznego i powinna znajdowac sie w okolicy tylnego lewego slupka nad podsufitka

    Sprawdz czy wtyczka jest wgl zapieta, skontroluj stan zabezpieczenia tej wtyczki.
    Ten drobny element potrafi miec wylamana koncowke i trzyma kostke na miejscu, ale on musi tez odzunac zworke (blaszke) od pinow w naboju pirotechnicznym.
  • Level 12  
    beryas wrote:
    ale kurtyna czy boczna w fotelu? bo jak dla mnie okreslenie gorna boczna powinno oznaczac kurtyne powietrzna.

    Chodzi o kurtyne, znajduje sie nad podsufitka z lewej strony.
    1 odkrecasz cykorlapki z podsufitki
    2 demontujesz gorne oslony slupkow a, b i c
    3 wysuwasz uszczelki drzwi w miejscach gdzie stykaja sie z podsufitka
    4 odchylasz podsufitke

    z tego co widzialem wtyczka od kurtyny jest na samym koncu naboju pirotechnicznego i powinna znajdowac sie w okolicy tylnego lewego slupka nad podsufitka

    Sprawdz czy wtyczka jest wgl zapieta, skontroluj stan zabezpieczenia tej wtyczki.
    Ten drobny element potrafi miec wylamana koncowke i trzyma kostke na miejscu, ale on musi tez odzunac zworke (blaszke) od pinow w naboju pirotechnicznym.


    Dzięki, w takim razie jutro będę działał. Tylko nie rozumiem punktu 1, co to są te cykorlapki, w podsufitce nie widzę za bardzo śrubek. I jeszcze pytanie, odpiąć akumulator do tych prac?
  • Helpful post
    Level 27  
    cykorlapki to raczki w podsufitce. akumulator nie, wystarczy wylaczony zaplon
  • Level 12  
    beryas wrote:
    cykorlapki to raczki w podsufitce. akumulator nie, wystarczy wylaczony zaplon

    Dobra, wszystko jasne. Jeszcze tylko mógłbyś mi powiedzieć gdzie dokładnie idą kable od tej poduszki? One idą w stronę bagażnika czy do przodu samochodu? Przechodzą przez środkowy słupek do fotela? Konsoli środkowej? Przepraszam jeśli zadaje durne pytanie, ale nie wiem gdzie mógłbym znaleźć ta informacje więc jeśli ktoś wie to będę wdzięczny za opis jak biegną kable od tej poduszki. Dzięki.
  • Level 12  
    Panowie ma ktoś jakiś schemat, albo wie jak jest podłączona ta górna poduszka? Rozkręciłem to dzisiaj i jest tam czarny kabelek osobno. Do tego niebieski i brązowy w jednej zoltej wtyczce. Wszystkie 3 kabelki idą do tyłu i nie wiem gdzie dalej? I jeszcze jedno jak się odczepia ta żółta wtyczkę tak by jej nie zepsuć? Do tej poduszki idą jeszcze jakieś kable, których nie widziałem.czy tylko te 3? Renault Laguna 2 ph2 - Błąd poduszki powietrznej górnej bocznej od strony kiero Renault Laguna 2 ph2 - Błąd poduszki powietrznej górnej bocznej od strony kiero
  • Level 27  
    czarny kabelek to masa, powinna byc wsunieta pod ta wtyczka wystaje blaszka na ktora idealnie pasuje ;)

    Co do kostki to ma ona zatrzask taka zasuwke, jest dwu czesciowa i ta zasowke musisz podwazyc plaskim malutkim srubokretem zeby ja wysunac dopiero wtedy mozesz odpiac reszte kostki z naboju
  • Level 12  
    Tak, tak ta masa była wybiera tylko odpisałem, niestety wszystko tu dobrze wygląda zatem nie wiem co dalej robić. Gdzie te kable dalej idą? Bo nie wiem czy rozbierać całe auto czy tylko do bagażnika idą? Tylko po co tam jak chyba komp.jest z przodu..
  • Level 27  
    dejwitek wrote:
    Tak, tak ta masa była wybiera tylko odpisałem, niestety wszystko tu dobrze wygląda zatem nie wiem co dalej robić. Gdzie te kable dalej idą? Bo nie wiem czy rozbierać całe auto czy tylko do bagażnika idą? Tylko po co tam jak chyba komp.jest z przodu..


    nie mysl za duzo.
    Wypnij kostke tej poduszki i sprawdz ta zasowke ma ona za zadanie zatrzasnac kostke ale takze odchylic dwie blaszki robiace zwarcie w naboju poduszki
  • Helpful post
    Level 27  
    tutaj, wkladasz pomiedzy jedn plastik a drugi malutki plaski srubokret Renault Laguna 2 ph2 - Błąd poduszki powietrznej górnej bocznej od strony kiero
  • Level 34  
    Pytanie - miałeś czy masz dostęp do clip - jaki było rozszerzenie dla defektu co. czy cc. ( przerwa czy zwarcie) :?:
    Będzie wiadomo czego szukać . :D
    zaopatrz się w opornik 3 om , wciśnij go do wtyczki i zobacz czy błąd zgasł .
    Jeśli tak to coś nie tak na styku wtyczka - poduszka .
    Jeśli nie zagasł to trzeba szukać dalej :D
  • Level 12  
    genek1000 wrote:
    Pytanie - miałeś czy masz dostęp do clip - jaki było rozszerzenie dla defektu co. czy cc. ( przerwa czy zwarcie) :?:
    Będzie wiadomo czego szukać . :D
    zaopatrz się w opornik 3 om , wciśnij go do wtyczki i zobacz czy błąd zgasł .
    Jeśli tak to coś nie tak na styku wtyczka - poduszka .
    Jeśli nie zagasł to trzeba szukać dalej :D


    CO jest, czyli obwód przerwany. Problem jest na tyle ciężki, że na przykład przed rozpoczęciem rozbierania i odłączeniu akumulatora tego błędu nie było, czasami się tylko zaświeci..
  • Level 34  
    To stawiam na oporność zakłóceniową na styku wtyczka-poduszka .
    Aby mieć pewność że to to, potrzebny jest jakiś przyrząd diagnostyczny .
    Wyświetlić parametr oporności lini 9 .
    Ruszać na boki zapiętą wtyczką na poduszce. Parametr oporności może się zmieniać max. o 0,1 om. Jeśli zmiany są większe to jest to 99 % przyczyna powstawania błędu .
    Zaopatrzyć się w środek do usuwania tlenków z złącz elektrycznych , przeczyścić złącze , sprawdzić zmiany oporności .
  • Level 12  
    genek1000 wrote:
    To stawiam na oporność zakłóceniową na styku wtyczka-poduszka .
    Aby mieć pewność że to to, potrzebny jest jakiś przyrząd diagnostyczny .
    Wyświetlić parametr oporności lini 9 .
    Ruszać na boki zapiętą wtyczką na poduszce. Parametr oporności może się zmieniać max. o 0,1 om. Jeśli zmiany są większe to jest to 99 % przyczyna powstawania błędu .
    Zaopatrzyć się w środek do usuwania tlenków z złącz elektrycznych , przeczyścić złącze , sprawdzić zmiany oporności .

    A co to znaczy, że obwód 9? Na Clipie też to miałem i oporności były, wstawię zdjęcie bo zrobiłem. Renault Laguna 2 ph2 - Błąd poduszki powietrznej górnej bocznej od strony kiero Renault Laguna 2 ph2 - Błąd poduszki powietrznej górnej bocznej od strony kiero
  • Level 34  
    Obwód 9 to linia odpalająca poduszkę boczną głowy kierowcy - inaczej kurtynę .
    Na twoich zdjęciach widzę prawdopodobnie problem oporności na złączu.
    Wartość prawidłowa mieści się w przedziale od 1.5 - 4,4 om , a zmierzona wartość lini jest 4,4 om - czyli na granicy . Minimalna zmiana oporności w górę i kontrolka błędu zaświeci :cry:
  • Level 12  
    Witam ponownie, po przeczyszczeniu tego nadal jest problem, ostatnio znowu mi się zaświeciło. W którym miejscu jeszcze jest jakaś wtyczka tej poduszki gornej gdzie może być problem? Mam wrażenie, że jak poruszam pasem to znika lub zaświeca się. Może tylko takie moje wrażenie... Pas ma coś wspólnego z tą poduszka? Na CLIPIE był ten błąd dlatego o inne nie pytam..
  • Level 12  
    Pasem kierowcy, teraz się świeci cały czas więc nie wiem czy to zbieg okoliczności po prostu. Podłączyłem pod clipa to błąd cały czas ten sam, błąd poduszki powietrznej górnej kierowcy, obwód przerwany, czyli gdzieś coś nie łączy chyba..
  • Level 34  
    Wg. mnie pozostaje ci próba z opornikiem we wtyczce i będzie wszystko wiadomo.
    Raczej nie łączyłbym pasa kierowcy z kurtyna powietrzną chociaż "
    wszystko się może zdarzyć " :D
  • Level 12  
    Tak, to chyba był zbieg okoliczności bo teraz mogę sobie ruszać i nic, cały czas świeci. Jak wykonać taką próbę? A jest opcja że gdzie indziej nie łączy? Bo te kable idą chyba w stronę bagażnika i nie wiem gdzie dalej?