Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Clio 4 - Skontroluj poduszkę powietrzną, ni działąjący tempomat ogranicznik pręd

26 Sie 2020 07:26 312 16
  • Poziom 3  
    Witam
    Problem jak w temacie, ale rozpoczął się tak:::
    do tej pory nie miałem praktycznie problemów z elektryką w aucie clio 1,5dci 4 2012r ale.....
    zauważułem nie działające światłą stop przy hamowaniu i najpierw sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w komorze silnika i wewnątrz auta (profilaktycznie wszystkie) oraz wszystkie przekaźniki wypiąłem i wpiąłem ponownie- po tych zabiegaach światło hamowania zaczęło działać ale pojawiły się komunikaty:
    -skontroluj abs
    -skontroluj start stop (który kiedyś już mi się pojawiał i po pewnym czasie problem sam znikał)
    -skontroluj poduszkę powietrzną
    więc rozłączyłem akumulator na noc, po tym zabiegu pozostał błąd jak w temacie czyli SKONTROLUJ PODUSZKĘ POWIETRZNĄ- czy ma ktoś jakiś pomysł co można zrobić, czy błąd zostanie skasowany np ilośćią włączeń zapłonu czy coś podobnego? bo zakładam że jest to błąd który pozostał po wyjęciu bezpiecznika lub przekaźnika od poduszek
    zaznaczam że wszystko oprócz tego komunikatu na wyświetlaczu działa jak należy.....
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Poziom 38  
    sebas1977 napisał:
    zakładam że jest to błąd który pozostał po wyjęciu bezpiecznika lub przekaźnika od poduszek


    Najprawdopodobniej tak, często jest tak, że potem błąd airbaga nie chce sam zniknąć i trzeba będzie kogoś z interfejsem, żeby błąd wykasował.
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Poziom 3  
    ok, dzięki za info....
    a nie jest tak że błąd który się nie potwierdza po kolejnych sprawdzeniach (włączenie zapłonu) w końcu się dezaktywuje i go nie wywala-?
  • Poziom 38  
    Może zależeć od sterownika, w starym airbagu kontrolka powinna zniknąć, ale z współczesnych już mi się takie zdarzały, że bez skasowania świeciła potem cały czas (nie miałem czasu sprawdzać po ilu razach zgaśnie, ale takie kilka pojedynczych nie pomagało).
  • Poziom 3  
    no to lipa trochę.......
    a nie wiesz który to bezpieczniki przekaźnik za to odpowiada?
  • Poziom 3  
    dzięki, czyli bezpiecznik od poduszek odpowiada i za blokadę kierownicy.... tylko że blokada u mnie działa normalnie-ta elektroniczna czyli może to być przekaźnik od poduszki a nie bezpiecznik
    tylko który ?
  • Poziom 38  
    Możliwe że masz już wszystko ok, tylko pozostaje skasować błąd...
  • Poziom 3  
    ok, coś podziałam- dzięki

    a powiedz mi bo może wiesz, który bezpiecznik odpowiada za reset wskaźnika poziomu pływaka bo w tych clio to ciągle jest problem z poziomem paliwa nawet jak się tankuje wg zaleceń do drugiego odstrzału pistoleta to i tak pojawia się błędne wskazanie po zatankowaniu do pełna (bo tak tylko tankuje) no i jak spr wszystkie bezp to wyjąłem też ten odpowiadający za te odczyty i wskazówka poziomu paliwa powędrowała po tym w odpowiednie miejsce

    nie wiem czy to bezp od licznika czy od wskaźnika poziomu paliwa i który to jest?
  • Poziom 34  
    elektryku5 napisał:
    Najprawdopodobniej tak, często jest tak, że potem błąd airbaga nie chce sam zniknąć i trzeba będzie kogoś z interfejsem, żeby błąd wykasował.

    W Renault jest tak że jak nie ma stałego błędu to poduszka sama gaśnie . Jak świeci to jest raczej stały problem .
    Chyba ze pojawił się jakiś błąd związany z komunikacją pomiędzy modułami to wtedy może trzeba będzie skasować komputerem .
    Z tankowaniem - próbowałeś tankować jednorazowo więcej niż 10 litrów paliwa ?
    sebas1977 napisał:
    sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w komorze silnika i wewnątrz auta (profilaktycznie wszystkie) oraz wszystkie przekaźniki wypiąłem i wpiąłem ponownie- po tych zabiegaach światło hamowania zaczęło działać

    to jest ciekawostka - nic nie naprawiłeś / wymieniłeś i zaczęły działać :?:
  • Poziom 3  
    witam
    odświeżę temat bo problemjest rozwojowy a więc:

    Witam
    Problem jak w temacie, ale rozpoczął się tak:::
    do tej pory nie miałem praktycznie problemów z elektryką w aucie clio 1,5dci 4 2012r ale.....
    zauważułem nie działające światłą stop przy hamowaniu i najpierw sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w komorze silnika i wewnątrz auta (profilaktycznie wszystkie) oraz wszystkie przekaźniki wypiąłem i wpiąłem ponownie- po tych zabiegaach światło hamowania zaczęło działać ale pojawiły się komunikaty:
    -skontroluj abs
    -skontroluj start stop (który kiedyś już mi się pojawiał i po pewnym czasie problem sam znikał)
    -skontroluj poduszkę powietrzną
    więc rozłączyłem akumulator na noc, po tym zabiegu pozostał błąd jak w temacie czyli SKONTROLUJ PODUSZKĘ POWIETRZNĄ- czy ma ktoś jakiś pomysł co można zrobić, czy błąd zostanie skasowany np ilośćią włączeń zapłonu czy coś podobnego? bo zakładam że jest to błąd który pozostał po wyjęciu bezpiecznika lub przekaźnika też od poduszek (a dotyczy to poduszki pasażera.... gdzie po wyłączeniu poduszki pasażera komunikat skontroluj poduszkę nie pojawia się)-spr pod siedzeniami czujniki są wpięte i ok
    oprócz tego pojawił się problem z niedziałąjącym tempomatem i ogranicznikiem prędkośści- poprostu przyciskiem nie da się aktywować żadnej funkcji i nie pojawia się kontrolka aktywcji funkcji za liczniku.
    wygląda na to że może to być powiązany problem tempomat,ogranicznik+poduszka pasażera.....
    ma ktoś jakiś pomysł poza podpięciem pod kompa w ostateczności
  • Poziom 41  
    Jeżeli masz kierownicę z multifunkcją i brak oznak włączenia tempomatu oraz świeci kontrolka od SRS to najprawdopodobniej uszkodzona taśma pod kierownicą. Reno mają "samokasację" błędów. jak jest dobrze to kontrolka sama gaśnie.
  • Poziom 3  
    tak kierownica multi/....
    która to taśma, jak wygląda? i jak zdjąć poduszkę powietrzną bo coś nie mogę ją odpiąć.... ?

    Dodano po 48 [minuty]:

    w końcu zdjąłem poduchę, taśma wygląda na całą lecz wzmocnienie plastikowe na taśmie jest pęknięte ale sama taśma wydaje się być cała......
  • Poziom 38  
    Nie tędy droga, gdybyś sprawdził błędy po OBD, to od razu wiedziałbyś na którym elemencie się skupić, a tak będziesz rozkręcał w ciemno (nie mówię, że ta taśma jest dobra, ale trochę szkoda byłoby niepotrzebnie kupić nową)...
  • Poziom 41  
    elektryku5 napisał:
    Nie tędy droga, gdybyś sprawdził błędy po OBD, to od razu wiedziałbyś na którym elemencie się skupić, a tak będziesz rozkręcał w ciemno (nie mówię, że ta taśma jest dobra, ale trochę szkoda byłoby niepotrzebnie kupić nową)...

    Masz całkowitą rację, ale skoro autor miał delikatne problemy ze zdjęciem poduszki to raczej pewne że nie posiada odpowiedniego testera i wiedzy jak go obsłużyć.
    Podobny przypadek miałem w piątek, klient wymienił świece, kable, czujnik położenia wału (megane scenic I) a okazało się że walnięta była cewka (1,4). Klient po naprawie stwierdził "po co ja wydałem 600 zł".
    Samochody naprawia się w warsztatach a nie przez internet, tu co najwyżej można troszku zdobyć wiedzy lub pomocnej instrukcji, ale trzeba mieć pojęcie o robocie i czymś dysponować.
  • Poziom 34  
    Aleksander_01 napisał:
    ale skoro autor miał delikatne problemy ze zdjęciem poduszki

    Akurat w clio IV każdy ma "delikatne" problemy przy demontażu :D
    Tak to "France" wymyśliły :D
    A to że szuka po " omacku " to inna sprawa :cry:
  • Poziom 38  
    Aleksander_01 napisał:
    Masz całkowitą rację, ale skoro autor miał delikatne problemy ze zdjęciem poduszki to raczej pewne że nie posiada odpowiedniego testera i wiedzy jak go obsłużyć.


    Niektórzy próbują naprawić sami, ale na diagnostykę jadą do warsztatu, koszt podpięcia się nie musi być duży, jak ktoś się boi, to przecież można podzwonić po okolicznych fachowcach i zapytać ile za samą przyjemność podłączenia...