Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

UWAGA! - Czy już wielkie oszustwo czy cichy przekręt sprzedawców Aliexpress?

piwos 23 Apr 2021 13:27 12906 116
  • #91
    gulson
    System Administrator
    Mi się zdarzyła taka sytuacja, ale trochę z gapiostwa. Mianowicie sprzedawca się ociągał, w końcu wysłał paczkę, ale bez jednego - najdroższego modułu. Obiecał resztę dosłać. Jedna paczka przyszła, potwierdziłem te produkty. Na resztę czekałem cierpliwie. Niestety po jakimś czasie platforma zrobiła auto akcept pozostałych produktów (minął czas na potwierdzenie pozostałych produktów) i ani pieniędzy ani paczki. Moja wina, bo zamiast go od razu ścignąć, wygrało dobre serce i cierpliwe czekanie, co spowodowało, że minął czas na reklamacje.
  • #92
    victoriii
    Level 18  
    No, ja nigdy nie zamykam sporu dopóki nie dostane zwrotu albo sytuacja nie rozstanie rozwiazana w satysfakcjonujacy mnie sposób, bez wzgledu na to jakby sprzedawca nia prosil i grozil. Jest kasa jest zamkniecie. Ale widze ze teraz jest duzo gorzej niz kilka lat temu, ~2017. Wtedy generalnie jak cos nie przyszlo w ciagu miesiaca to sprzedawca zwracal kase i byl koniec sprawy. Teraz to zawsze jest odpowiedz poczekaj jeszcze 2 tyg, wiec przestalem sie bawic w dyplomacje. Nie przyszlo do konca terminu otwieram spór i koniec.
  • #93
    ay56
    Level 27  
    Witam ja robię podobnie, od razu spór.(kiedyś czekałem i byłem grzeczny no to mnie dy--li.

    jak kupuje i sprzedawca pisze że wyśle w ciągu 7 dni.
    czekam 5 ,i rezygnuje z zakupu (zwrot kasy)
    po paru razach pomogło, bo teraz 2 -3 dni i jest wysyłka.
    nigdy nie zamykam sporu, dopiero jak kasa na koncie.
    i tak jak kolega napisał wyżej, na bo sentymenty.

    jak przesyłka nie przychodzi zostało np: 2 dni to od razu spór,
    bo nieraz jest to nie możliwe.!
  • #94
    ferdynand123
    Level 11  
    Na pewno inaczej zareaguje na ewentualną reklamację czy zaginięcie towaru normalny, uczciwy sklep, a inaczej ktoś kto handluje chłamem, zamieszcza mylące, upiększone fotografie i fałszywe opisy zawyżające wielokrotnie parametry! Ktoś kto dobrze wie co sprzedaje i z góry jest nastawiony na oszustwo nie będzie miał woli do polubownego rozwiązania problemu tylko będzie utrudniał, grał na zwłokę i do maximum wykorzysta fakt, że klient jest po drugiej stroni globu i h... mu zrobi! Winię tutaj Aliexpress, że ich pomoc ograniczyła się tylko do obietnicy zwrotu pieniędzy po odesłaniu jak się później okazało na własny koszt bubla. Niestety na tym ich rola się skończyła a sprzedawca nadal udowadnia, że ziemia jest plaska, że białe jest czarne itp. zniechęcanie klienta.
  • #95
    victoriii
    Level 18  
    I co, zalozyles spór ze przedmiot jest niezgodny z opisem, zazadales zwrotu kasy i dostales Aliexpress judgment ze musisz odeslac na wlasny koszt zeby dostac zwrot kasy? Pytam bo mialem ostatnio podobna sytuacje z PayPalem, okazali sie totalnie bezuzyteczni, ale nigdy nie mialem takiego problemu z Aliexpress, aczkolwiek czasem musialem sie z nimi pouzerac.
  • #96
    freebsd
    Level 39  
    ferdynand123 wrote:
    w razie czego prawdziwą pomocą allegro!
    Zapomnij. Wiele towarów jest sprzedawanych w systemie dostaw "Smart", ale z wysyłką z chin. Sprzedawca żąda odesłania towaru - na Twój koszt, oczywiście -, a Allegro potwierdza, że należy odesłać towar i dopiero mozna dalej negocjować zwrot kasy. Allegro broni w ten sposób nawet chińskich sprzedawców podróbek, których jest całe mnóstwo na Allegro.
  • #97
    ferdynand123
    Level 11  
    Widząc jakie dziadostwo otrzymałem i domyślając się,l że to oszustwo to najpierw napisałem grzecznie do sprzedawcy, że może się pomylił itp. Po prostu dałem mu szansę aby mógł się z tego wycofać i zwrócił mi kasę. On jednak grzecznie ale stanowczo odpisał, ze wszystko jest OK i kasy nie odda! to otworzyłem spór i wybrałem opcję zwrotu pieniędzy bez odsyłania towaru. Ali zaproponował odesłanie towaru i zwrot kasy. Zgodziłem się bo wiem, że sprzedawca oferuje darmowy zwrot. Niestety sprzedawca podał bardzo długi i skomplikowany Chiński adres, nawet nie wiedziałbym jak to napisać na przesyłce :) wysłanej oczywiście na mój koszt. Od tego momentu już nie mam możliwości napisania czegokolwiek do Ali tylko koresponduję ze sprzedawcą, który daje złudzenie jakby chciał pomóc ale nie pomaga tylko przedłuża dyskusję czekając aż termin zwrotu wygaśnie! Wówczas "z mojej winy" spór się pewnie zakończy a on dostanie kasę z Aliexpress.
    [/tex]

    Dodano po 10 [minuty]:

    freebsd wrote:
    ferdynand123 wrote:
    w razie czego prawdziwą pomocą allegro!
    Zapomnij. Wiele towarów jest sprzedawanych w systemie dostaw "Smart", ale z wysyłką z chin. Sprzedawca żąda odesłania towaru - na Twój koszt, oczywiście -, a Allegro potwierdza, że należy odesłać towar i dopiero mozna dalej negocjować zwrot kasy. Allegro broni w ten sposób nawet chińskich sprzedawców podróbek, których jest całe mnóstwo na Allegro.


    Nie kupuję na Allegro czegoś co nie jest wysyłane z Polski i nie może do mnie dotrzeć w ciągu 2-3 dni. A już szczególnie od Chińczyków, których się na Allegro namnożyło! O pomocy Allegro kiedyś się przekonałem osobiście jak kolega kupił nieistniejący TV od oszusta. Allegro zwróciło 100% kasy oczywiście po uprzednim zgłoszeniu oszustwa na policji.
  • #98
    freebsd
    Level 39  
    ferdynand123 wrote:
    Nie kupuję na Allegro czegoś co nie jest wysyłane z Polski i nie może do mnie dotrzeć w ciągu 2-3 dni. A już szczególnie od Chińczyków, których się na Allegro namnożyło!
    Teraz ja również uważam i zaznaczam "Dostawa z Polski" i "...dostawa Smart". Przykre jest jednak, że Allegro nie tępi chińskich oszustów, tylko najbardziej pilnują polskie firmy sprzedające za ich pośrednictwem.
  • #99
    victoriii
    Level 18  
    @ferdynand123 Pardon, ale z nimi trzeba bardzo uwazac na co sie zgadzasz. Zastanawiam sie czy nie mozesz ponownie otworzyc sporu albo zalozyc nowego? Probowales chatu live z Aliexpress? Jest ten debilny robot AI z którym czatujesz najpierw ale wystarczy wpisywac d**a na kazde jego pytanie i po kilku pytaniach przekierowuje Cie do zywej osoby. Czy masz twardo czarno na bialym ze to co dostales jest niezgodne z opisem (mam na mysli zdjecia, zrzuty ekranu, filmiki itp)?
  • #100
    elektryku5
    Level 39  
    freebsd wrote:
    Teraz ja również uważam i zaznaczam "Dostawa z Polski" i "...dostawa Smart". Przykre jest jednak, że Allegro nie tępi chińskich oszustów, tylko najbardziej pilnują polskie firmy sprzedające za ich pośrednictwem.


    Nieraz niewiele brakowało, by się na to nabrać, ale warto patrzeć na czas dostawy.
    Swoją drogą niektóre paczki z Ali jak miały dostawę z magazynów UE, dochodziły szybciej niż na Alle...
  • #101
    ferdynand123
    Level 11  
    victoriii wrote:
    @ferdynand123 Pardon, ale z nimi trzeba bardzo uwazac na co sie zgadzasz. Zastanawiam sie czy nie mozesz ponownie otworzyc sporu albo zalozyc nowego? Probowales chatu live z Aliexpress? Jest ten debilny robot AI z którym czatujesz najpierw ale wystarczy wpisywac d**a na kazde jego pytanie i po kilku pytaniach przekierowuje Cie do zywej osoby. Czy masz twardo czarno na bialym ze to co dostales jest niezgodne z opisem (mam na mysli zdjecia, zrzuty ekranu, filmiki itp)?



    Jest problem komunikacji i prawidłowym zrozumieniu tego bełkotu co wychodzi z translatora.
    W moim przypadku nie da się zrobić filmu czy foto bo problem leży w zafałszowanych mocno parametrach elektrycznych.
    Można pisać co się chce, dawać wyliczenia, że to jest fizycznie nie możliwe a chinol i tak napisze, ze jest OK, bo niby co ma napisać skoro świadomie oszukuje?
    W zasadzie to już dałem sobie spokój, spisałem to na straty, potraktowałem jako płatną lekcję, która uchroniła mnie przed być może znacznie większą stratą bo planowałem na prawdę drogi zakup tylko wcześniej jako nowicjusz chciałem rozpoznać teren robiąc drobniejsze zakupy i się ucząc jak to działa.
    Nadal koresponduję z chinolem, on ciągle przeprasza i obiecuje, że wynagrodzi mi coś (?) jednak z drugiej strony nie przyznając się do winy!
  • #102
    victoriii
    Level 18  
    Zdradzisz co to jest za przedmiot i gdzie jest problem?
    To slyszalem, ze probowac im udowodnic ze wina jest ich w sposób ze musza sie przyznac do bledu to jest masakra bo w ich kulturze by stracili twarz i tak samo nalezy dac im mozliwosc odmowienia bez mówienia "nie" bo u nich to bardzo niegrzeczne.
  • #103
    el_camionero
    Level 10  
    Nie wiem jak kupujacy ale ja mialbym w du.. konwenanse wobec czlowieka ktory swiadomie mnie oszukuje. Niech sobie traci honor moze nawet i sobie zrobic harakiri obchodzi mnie to mniej wiecej tyle co kupa ktora wczoraj zrobilem. Jesli to pomylka niezamierzona to przyznanie sie i naprawienie bledu tylko poprawia jego wizerunek, jesli oszukuje celowo to niech zdycha. Tyle ode mnie.

    Peace and love.
  • #104
    ferdynand123
    Level 11  
    victoriii wrote:
    Zdradzisz co to jest za przedmiot i gdzie jest problem?
    To slyszalem, ze probowac im udowodnic ze wina jest ich w sposób ze musza sie przyznac do bledu to jest masakra bo w ich kulturze by stracili twarz i tak samo nalezy dac im mozliwosc odmowienia bez mówienia "nie" bo u nich to bardzo niegrzeczne.


    Zdaję sobie sprawę, że to całkiem inna kultura, często dla nas nie zrozumiała, podobnie oni nas nie rozumieją. Rozmowa przy pomocy translatora też nie ułatwia bo tak na prawdę nie wiemy jak odczytuje nasze wypowiedzi Chińczyk.
    Nie chce pisać o moim zakupie natomiast posłużę się przykładem bardzo odpowiadającym mojemu problemowi z niezgodnością parametrów podanych w opisie.
    Na przykład ktoś kupując radio samochodowe a całkowicie nie znający się na tym kupuje je w sklepie wydawałoby się profesjonalnym handlującym elektroniką, RTV i podobnymi. Kupuje radio o mocy np. 4x200W.
    Nie znając się na tym nie wie, że to bzdura. Otrzymuje radio 4x5W a chińczyk twierdzi, że "jego dział techniczny" sprawdzał na specjalnej aparaturze i to radio ma 4x200W. Nie ważne, że jest zabezpieczone bezpiecznikiem 5A.
    To jest taki wymyślony na prędce przykład ale dokładnie oddający mój problem.
    Tutaj nie da się logicznie rozmawiać bo chinol idzie w zaparte i "nie rozumie w czym problem".
  • #105
    kkknc
    Level 43  
    Panowie nie szukamy tanich okazji , ani podróbek oryginalnego sprzętu. Reszta da się załatwić. Tak jak już pisałem ja mam status diamentowy. I nie ma problemów ze zwrotem.
    UWAGA! - Czy już wielkie oszustwo czy cichy przekręt sprzedawców Aliexpress?
  • #106
    metalMANiu
    Level 19  
    A co gdyby (po bezowocnym kontakcie ze sprzedającym oraz z Aliexpress) zdecydować się na Chargeback z karty płatniczej?
  • #107
    freebsd
    Level 39  
    victoriii wrote:
    nalezy dac im mozliwosc odmowienia bez mówienia "nie" bo u nich to bardzo niegrzeczne.
    Ja w takich sytuacjach od razu piszę, że są oszustami, kłamcami i naciągaczami. Te kilkadziesiąt złotych nie jest warte tego, by się płaszczyć.

    Dodano po 4 [minuty]:

    ferdynand123 wrote:
    Zdaję sobie sprawę, że to całkiem inna kultura, często dla nas nie zrozumiała, podobnie oni nas nie rozumieją.
    Wcale tak nie jest. Identycznie przestaje nas rozumieć Niemiec, czy Francuz - jak jest to mu wygodne. W chinach jest więcej Chrześcijan, niż członków partii komunistycznej - czyli wyznających taki sam system wartości, jak niektórzy w Polsce. Wielu Chińczyków spotkałem w Afryce Środkowej - i wielu było rzetelnych i porządnych, pomimo bałaganu jaki robili podczas posiłków :-D
  • #108
    reaven22
    Level 29  
    metalMANiu wrote:
    A co gdyby (po bezowocnym kontakcie ze sprzedającym oraz z Aliexpress) zdecydować się na Chargeback z karty płatniczej?


    Korzystałem z sukcesem, Chińczyk się wypiął, aliexpres zaproponowała zwrot tylko części środków za towar który dla mnie był niekompletny i bezwartościowy.
    Chargeback zadziałał tak jak powinien: opisanie sprawy do banku, przedstawienie korespondencji jako dowód, że próbowało się sprawę załatwić i finał, kasa na koncie.
    Chodziło o transakcje na c/a 350PLN,
  • #109
    ferdynand123
    Level 11  
    victoriii wrote:
    @ ... ale z nimi trzeba bardzo uwazac na co sie zgadzasz. Zastanawiam sie czy nie mozesz ponownie otworzyc sporu albo zalozyc nowego? Probowales chatu live z Aliexpress? Jest ten debilny robot AI z którym czatujesz najpierw ale wystarczy wpisywac d**a na kazde jego pytanie i po kilku pytaniach przekierowuje Cie do zywej osoby. Czy masz twardo czarno na bialym ze to co dostales jest niezgodne z opisem (mam na mysli zdjecia, zrzuty ekranu, filmiki itp)?


    Sprzedawca prosił aby wytrzymać jeszcze 3 dni a on zrobi aby było dobrze (taki bełkot po translatorze) a przecież za 2 dni dobiegnie koniec czasu na wysyłkę i pieniądze Ali przeleje do sprzedawcy. tak przynajmniej wynika z instrukcji.
    Anulowałem zwrot i ponownie otworzyłem spór po podpowiedzi z chatu Aliexpress.
    Sprzedawca pisze dokładnie słowo w słowo te same dyrdymały co poprzednio, czyli po prostu wkleja gotowy na okazję każdej reklamacji tekst.
    Napisałem o zwrot pieniędzy bez potrzeby odsyłania towaru z uwagi na to, ze sprzedawca uniemożliwia darmowy zwrot, unika odpowiedzialności i nadal ma ten sam przedmiot w ofercie z tym samym kłamliwym opisem! W związku z tym całkowicie straciłem do niego zaufanie i już nie wierzę w jego dobrą wolę.

    Zobaczymy jak sprawy potoczą się dalej. Pewnie od tego zależy czy jeszcze ze cokolwiek będę chciał kupić na Ali bo jak na razie to straciłem na to ochotę.
  • #110
    piwos
    Level 24  
    Obawiam się Kolego ze Aliexpress oleje sprawę. To tak samo oszuści jak w większości sami ich sprzedawcy. Sęk tylko w skali wartości i ilości zakupu. Jak jest większa (kwotowa), a rzadsza ilościowo oleją cię i tyle. Aliexpres ma już zaorane w świecie jako Allegro II (patologiczne podobne praktyki) dlatego powstają wciąż nowe portale.
  • #111
    ay56
    Level 27  
    Portale powstają na świeżym powietrzu,(sklep na świeżym powietrzu)
    założyłem spór.
    sami zobaczcie jak wyglądają potencjometry w ich wydaniu (podkładki i nakrętki)

    kupione diody i 8 sztuk potencjometrów
    -
    a ostatnio nasi cytat:
    -

    Urzędnicy twierdzą nieoficjalnie

    że nasilenie kontroli i wzywanie adresatów do wyjaśnień zniechęciły większość Polaków do kombinacji.

    Nie zatrzymały natomiast lawiny zakupów w Chinach,

    które nawet z cłem i podatkiem pozostają atrakcyjne.

    Dlatego organizacje przedsiębiorców apelują do europejskich rządów

    o podniesienie opłat za przesyłki.
  • #112
    victoriii
    Level 18  
    Wow. Te podkladki i nakretki to sa wg nich potencjometry? Az ciekaw jestem jak wyglada strona przedmiotu.
    Gdyby ci "przedsiebiorcy" oferowali jakakolwiek wartosc dodana poza przywaleniem czterokrotnosci ceny na rzeczy kupione wczesniej (albo nawet nie - dropshipping) na Aliexpress to nie musieliby sie plaszczyc przed rzadami. Jesli ich jedynym pomyslem na biznes jest odsprzedaz towaru z Chin za krotnosc ceny to dla mnie moga isc na bezrobocie.
  • #113
    klamot
    Level 17  
    Moja znajoma kupiła na Aliexpress 5 par skarpet, przysłali jedną skarpetkę. mamy z kumplami z niej bekę, że jej jedna noga marznie.
  • #114
    ferdynand123
    Level 11  
    piwos wrote:
    Obawiam się Kolego ze Aliexpress oleje sprawę. To tak samo oszuści jak w większości sami ich sprzedawcy. Sęk tylko w skali wartości i ilości zakupu. Jak jest większa (kwotowa), a rzadsza ilościowo oleją cię i tyle. Aliexpres ma już zaorane w świecie jako Allegro II (patologiczne podobne praktyki) dlatego powstają wciąż nowe portale.


    No i dokładnie tak się stało! można pisać, udowadniać a oni i tak swoje. Jakby grochem o ścianę, odpisują standardowe formułki, nie na temat i bez sensu. Czas na odesłanie towaru minął więc to "moja wina", że nie odesłałem. Nie zaryzykowałem ponoszenia dodatkowego kosztu ok 180zł za wysyłkę bo i tak pewnie nie dostałbym zwrotu żadnych pieniędzy!
    Można powiedzieć, że to co dotychczas oszczędziłem na zakupach na aliexpress właśnie wtopiłem.
    Jednym słowem biorąc pod uwagę długi czas oczekiwania, niepewność zakupu i brak jakichkolwiek gwarancji i możliwości reklamacji nie opłaca się!
    To samo można już kupić w PL i często za podobną cenę a czasem nawet taniej.
  • #115
    ay56
    Level 27  
    Strona przedmiotu wygląda tak:
    https://pl.aliexpress.com/item/1005002056193990.html?spm=2114.13010708.0.0.5f505c0fduVdHf
    -
    kase oddali bez problemu ( sprzedający się nie odezwał).
    i ostrzeżenie dla polaków.
  • #116
    elektryku5
    Level 39  
    Za tą cenę z przesyłką nie opłaca się zamawiać takich potencjometrów z Chin, tym bardziej że ich jakość jest przeciętna (do audio bym tego nie zastosował).