Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

UWAGA! - Czy już wielkie oszustwo czy cichy przekręt sprzedawców Aliexpress?

piwos 29 Aug 2020 10:43 12798 116
  • #1
    piwos
    Level 24  
    Cześć
    Chciałem przestrzec wszystkich , którzy chcieliby sobie kupić fajną stację LCD/ FM/ CD/DVD /GPS/ WiFi /4G... do auta na Aliexress i temu podobnych stronach. Od jakiegoś czasu (ja zauważyłem ok 6 miesięcy) wysyp oszustw związanych z podawaniem nieprawdziwych danych parametrów sprzedawanych przedmiotów. Tu chodzi o radia do samochodów ale spotkałem się także z telefonami (fałszowanie danych parametrów fakowym oprogramowaniem). W skrócie mechanizm. Kupujesz radio np o parametrach : Ram 2 GB/ Rom 32GB, Android 10 itd, a po wejściu w głębszy system ustawień radia lub resecie (sformatowaniu do ust początkowych) radia okazuje się że jest ale: Ram 1 GB/ Rom 16GB, Android 6 ... itd, itd. To samo z telefonami (smartfonami).
    Co więcej. Firmy sprzedające takowe są firmami nie w Chinach, a w Europie Zachodniej (np. w Niemczech, Hiszpanii, Włoszech). Przykładowo z Niemiec otrzymujecie oszukany produkt. I co teraz? Ci co zostali poszkodowani (klienci) zgłaszają i...? Gdzie władze (np Niemieckie), gdzie Unia Europejska, gdzie larum, gdzie sankcje konsekwencje w stosunku np do nieuczciwych sprzedawców, (np: Aliexpress)?

    Najprostszy sposób na sprawdzenie czy sprzęt nie jest oszukany (czy parametry są prawdziwe)? Sciągnąć sobie ze sklepu Play apkę sprawdzającą tzw: hardwere. No i uruchomić, porównać parametry z deklarowanymi. Reszta sposobów dokładniejszego sprawdzenia u fachowców i na forach.

    To tylko przykład: https://forum.xda-developers.com/android-auto...lection-8227l-firmware-android-vers6-t4003935



    Także padliśmy ofiarą oszustw sprzedawcy z Aliexpress (Uwaga - firma sprzedawcy z Niemiec!) Dokumentacja zarchiwizowana.

    Przestrzegam!



    Pozdro
  • #2
    User removed account
    Level 1  
  • #3
    piwos
    Level 24  
    baseemitercollector wrote:
    Dostałeś paczkę która była wysłana z terenu Niemiec?

    Tak, DPD, paczka od momentu zapłaty szła szybciuteńko, dosłownie 2 lub 3 dni.
    Co więcej. O jakikolwiek rachunek/ paragon/ fakturę nie można się Niemców doprosić. (dlaczego?)
  • #4
    User removed account
    Level 1  
  • #5
    leonov
    Level 42  
    piwos wrote:
    O jakikolwiek rachunek/ paragon/ fakturę nie można się Niemców doprosić. (dlaczego?)
    Może sprzedają, jako osoba fizyczna ;-)

    piwos wrote:
    gdzie sankcje konsekwencje w stosunku np do nieuczciwych sprzedawców, (np: Aliexpress)?
    Zakładasz spór, podajesz dowody na oszustwo i żądasz zwrotu kasy.
  • #6
    piwos
    Level 24  
    baseemitercollector wrote:
    piwos wrote:
    baseemitercollector wrote:
    Dostałeś paczkę która była wysłana z terenu Niemiec?

    Tak, DPD, paczka od momentu zapłaty szła szybciuteńko, dosłownie 2 lub 3 dni.
    Co więcej. O jakikolwiek rachunek/ paragon/ fakturę nie można się Niemców doprosić. (dlaczego?)


    Bo ten biznes nie jest zarejestowany w Niemczech, sprzedają bez działalności gospodarczej i nie płącą podatków. Nie masz także dowodu że kupiłeś u nich. Paczka z Chin też idzie 2-3 dni więc to nie jest dowód. Numer śledzenia przesyłki pokazuje gdzie była nadana?


    Niestety, firma z Niemiec:. Nie mogę wszystkiego publikować publicznie ale wklejam historię ostatniej paczki:

    Your parcel has been successfully delivered.

    0xxxxxxxxxxx5

    Destination
    Poland

    Origin
    Germany

    Delivered

    2020-08-26 13:10:10

    Try delivery again

    2020-08-26 07:14:40

    Delivery scheduled

    2020-08-24 19:30:08

    Arrived at Delivery Facility

    2020-08-24 15:26:28

    Parcel accepted by shipping company

    2020-08-24 10:39:10

    Outbound Success

    2020-08-24 10:39:10

    Parcel has been packaged

    2020-08-22 13:40:10

    Order received successfully

    2020-08-22 02:25:19

    Tracking Time

    0.476
    second(s)
    Delivering Time

    4
    day(s)

    Latest caching time:2020-08-26 23:43:17
  • #7
    leonov
    Level 42  
    piwos wrote:
    Dane prawdziwych parametrów tego ostatniego radia z Niemiec:
    Na jakiej stronie kupione ?
  • #9
    piwos
    Level 24  
    leonov wrote:
    piwos wrote:
    O jakikolwiek rachunek/ paragon/ fakturę nie można się Niemców doprosić. (dlaczego?)
    Może sprzedają, jako osoba fizyczna ;-)

    piwos wrote:
    gdzie sankcje konsekwencje w stosunku np do nieuczciwych sprzedawców, (np: Aliexpress)?
    Zakładasz spór, podajesz dowody na oszustwo i żądasz zwrotu kasy.

    Niestety już to robiliśmy. Spór był założony, a tu Aliexpress zamknęło sobie ot, tak,... (bo tak), arbitralnie. I co im zrobisz? Pisaliśmy do sprzedawcy, a ten jak zwykle odpowiada jak mantrę: "....proszę czekaj..." i nic się nie dzieje.
    Coś się dzieje niedobrego!? Napisaliśmy do wsparcia Aliexpress, także cisza. Za ostatnie oszustwo z telefonem także Aliexpress nie dopowiedziało, także zamknęło sobie spór (bo tak), nie zwróciło pieniędzy, pomimo ze towar wrócił do sprzedawcy i są na to dowody.
  • #12
    piwos
    Level 24  
    leonov wrote:
    piwos wrote:
    Dane prawdziwych parametrów tego ostatniego radia z Niemiec:
    Na jakiej stronie kupione ?

    Na Aliexpress ale wysyłka z firmy w Niemczech. (specjalnie by otrzymać rachunek = legalny dokument zakupu) Przeważnie to działało (jeszcze w: 2015-19r). Dostawiliśmy dokumenty zakupu (fakturę). Teraz, od jakiego czasu już nie, a wszystko wygląda na świadome działanie (?).

    Dodano po 8 [minuty]:

    Zresztą już także w Polsce ludzie (zwykli ludzie - kupujący/ detaliczni) zaczynają głośno artykułować dziwne (patologiczne) zachowania/ praktyki sprzedawców z Aliexpress, to przykład (minuta filmu ok 4:40): https://youtu.be/bvd5l6jsj9c?t=884

    Watro nagłaśniać, przestrzegać by ludzi nie dawali się wkręcać w oszustwo !!!
  • #14
    stanislaw1954
    Level 43  
    Jeśli dokonałeś zakupu i nie podobają ci się parametry urządzenia , to dopóki nie zaakceptujesz zakupu, że towar otrzymałeś i jest to ten towar o który ci chodziło, sprzedawca nie otrzyma zapłaty. Włącza się mediator, po to, byś miał możliwość wytłumaczenia dlaczego nie akceptujesz zakupu. Jest możliwość zwrotu towaru, lub negocjowanie obniżenia ceny, do wartości np. urządzenia o niższych parametrach.
  • #15
    paszczakq
    Level 26  
    dziwne bo chińskie centrum i magazyny są w Jaworznie . kupowanie elektroniki użytkowej z chin to zawsze jest wtopa więc ja bym to potraktował jako nauczka na przyszłość . że już nie wspomnę o tym że nigdy nie ma pewności co android z chin z dostępem do internetu tak na prawdę robi . oczywiście ten prawdziwy też w sumie nie wiadomo .
  • #16
    leonov
    Level 42  
    paszczakq wrote:
    już nie wspomnę o tym że nigdy nie ma pewności co android z chin z dostępem do internetu tak na prawdę robi . oczywiście ten prawdziwy też w sumie nie wiadomo
    I co on zrobi w radiu ? Prześle "chinczykowi" gdzie "kowalski" z Polski jedzie ? Bez przesady z tym "szpiegowaniem" !
  • #17
    paszczakq
    Level 26  
    leonov wrote:
    paszczakq wrote:
    już nie wspomnę o tym że nigdy nie ma pewności co android z chin z dostępem do internetu tak na prawdę robi . oczywiście ten prawdziwy też w sumie nie wiadomo
    I co on zrobi w radiu ? Prześle "chinczykowi" gdzie "kowalski" z Polski jedzie ? Bez przesady z tym "szpiegowaniem" !


    W radiu ? Są radia z internetem także taka opcja też jest .
  • #18
    60jarek
    Level 27  
    Piszesz bzdury, otrzymujesz sprzęt niezgodny z opisem, robisz zdjęcia kwestia 15 dni i kasa z powrotem na karcie -sprzęt często nawet odsyłać czasami nie trzeba, tym bardziej że zwroty za darmo.

    Nie umiesz założyć sporu nie zadałeś trudu poczytać na forach jak to się robi.
    Do bólu i do skutku -co z tego ze raz spór odrzucili gdybyś przestrzegał reguł to byś terminów nie przegapił na ponowne odwołanie spór.

    Szanowny panie masz potężne zaległości w wykształceniu co do robienia zakupów na Ali Expres.

    Jak się nie zna języków i nie czyta regulaminy to lament -jest coś takiego jak tłumacz Google.

    Towary są też wysyłane z magazynów w UE zazwyczaj są droższe koszty wysyłki.

    Naucz się robić zakupy na Ali Expres a bez problemu odzyskasz kasę.

    Ja im nawet 1 grosza nie odpuściłem. Spór do bólu i dowody zdjęcia, nagrania i kasa z powrotem na karcie.

    Obecnie zmniejszyły się czasy oczekiwania na towar z dostawą z Chin nawet do 14 dni.
    Nawet nie próbowałeś się połączyć z konsultantem -a to dopiero sztuka jak się ma słabe łącze. Nawet pewno o tym nie wiedziałeś że coś takiego jest.

    Najdłużej trwał spór o 3,15 PLN 6 m-cy chyba ze 3 razy ponawiałem, ale kasę oddali.

    Nie płacz, tylko czytaj na forach jak to się robi, brat Google ci pomoże, wystarczy wpisać szukaną frazę -raz frycowe zapłaciłem 6,40PLN sięgnąłem po wiedzę i od kilku lat nie mam problemu. "Trzeba to i do ambasady napiszę" -nie piszcie bo to może być dla nich wyrok śmierci.
  • #19
    kiko80
    Level 27  
    @piwos jeśli wszystkie próby kontaktu i spór na aliexpress zawiodą to pozostaje ci wystawienie negatywa opisania co i jak by przestrzec innych kupujących może to ich ruszy.
  • #20
    60jarek
    Level 27  
    Pozostaje ci połączenie się z konsultantem lub wysłanie pisma do Ali Expres z prośbą o możliwość ponownego otwarcia sporu -szanse są. Obowiązkowo po angielsku inaczej nawet nie odpowiedzą.

    Poczytaj jak to się robi w internecie.

    Inaczej to pozostanie ci rozmowa z Ewą.
  • #21
    piwos
    Level 24  
    kiko80 wrote:
    @piwos jeśli wszystkie próby kontaktu i spór na aliexpress zawiodą to pozostaje ci wystawienie negatywa opisania co i jak by przestrzec innych kupujących może to ich ruszy.

    Tak zrobiliśmy. Myślisz że ich to rusza? Nie sądzę. zakładają nowe konta na Aliexpress i sprzedają dalej. Już to zauważyliśmy
    Zresztą chyba na Alledrogo.pl jest podobna patologia.
    Praktyka na polskich portalach. Firma sprzedawcy ma pod jakimś loginem (nikiem) za dużo negatywów (opinii negatywnych) zakładają nowe konta i sprzedają dalej. Co z tego, że to ten sam sprzedawca. Alledrogo ma to w przysłowiowym nosie. Jest taka jedna przykładowa "firma" z pod Rzeszowa. Spółka Polsko- Chińska (hurtownia badziewia). Długo by pisać co tam się dzieje, wyrabia, oj długo. Allegro doskonale wie, ze zamykają konta i otwierają nowe i co robi? Nic! Praktyka słynnego płaszcza z kultowego filmu Ś.P. Pana Barei aż razi po oczach. Gdzie cudaki z: UOKiK, gdzie Urzędy itd?
    Pozdro
  • #22
    brofran
    Level 39  
    60jarek wrote:
    zwroty za darmo
    W jaki sposob można odesłać za darmo? I pod jaki adres ?
  • #23
    piwos
    Level 24  
    60jarek wrote:
    Pozostaje ci połączenie się z konsultantem lub wysłanie pisma do Ali Expres z prośbą o możliwość ponownego otwarcia sporu -szanse są. Obowiązkowo po angielsku inaczej nawet nie odpowiedzą.

    Inaczej to pozostanie ci rozmowa z Ewą.

    1. Cała procedura przerabiana. Mają w przysłowiowym odwłoku. A rozmowa z automatem EVA to chyba jakiś żart. Chyba dla zabicia czasu ;-)
    2. Tak, tak,w języku Angielskim . (Zresztą w j.Polskim także można bo automatycznie im się wszystko tłumaczy)
    3. Te szanse są ale przy wielu, wielu różnych zamówieniach , które kiedyś przychodziły i było ok, teraz (ostatnie akcje) to jakaś masakra!

    Dodano po 17 [minuty]:

    60jarek wrote:
    Piszesz bzdury otrzymujesz sprzęt niezgodny z opisem robisz zdjęcia kwestia 15 dni i kasa z powrotem na kacie -sprzęt często nawet odsyłać czasami nie trzeba tym bardziej że zwroty za darmo.

    Nie umiesz założyć sporu nie zadałeś trudu poczytać na forach jak to się robi.
    .........................

    Nie płacz tylko czytaj na forach jak to się robi brat Google ci pomoże wystarczy wpisać szukaną frazę -raz frycowe zapłaciłem 6,40PLN sięgnąłem po wiedzę i od kilku lat nie mam problemu. "Trzeba to i do ambasady napisze" -nie piszcie bo to może być dla nich wyrok śmierci.

    - bez komentarza :|
  • #24
    60jarek
    Level 27  
    No widzisz pomóc ci nie jestem w stanie -wolisz narzekać a nie działać. Stracisz więcej kasy to możesz zaczniesz czytać ze zrozumieniem co napisałem.
    Może moje teksty nie przyjemne ale ja to przerobiłem i teraz nie mam problemu.
    Stać cie na stratę kasy no to pozostaje czekać bezczynnie -twój wybór.

    Proszę bardzo Allegro zastosowało "Czarne listy kupujących" -nieuczciwi sprzedawcy nagminnie to wykorzystuję do podbicia swoich ocen sprzedawcy. Allegro to olewa a ja nie i od roku domagam się zmiany regulaminu i powoli miękną bo im się grunt pod nogami zaczyna palić jak zawiadomiłem parę instytucji -obiecali że zmiany naniosą w regulaminie w kwietniu - znów słowa nie dotrzymali -za to znikam z tych czarnych list o których nawet nie miałem kiedyś pojęcia -jakaś cudowna siła mi pomaga ha ha.

    Zrób co ci napisałem a maż dużą szanse na odzyskanie kasy -warto żebyś wszedł na stronę MSW i poczytał o chinach i ich mentalności kultury jaką się kierują -to bardzo pomocne przy formylowaniu treści maili do sprzedawcy.
    Oni bardzo przestrzegają regulamin lubią wykorzystywać luki prawne -jak nie znasz regulaminu to dla nich jesteś "starą jęczącą babą" taka mentalność wschodu.

    Taki myk na Allegro: firma notorycznie wysyła uszkodzone wyświetlacze i zrzuca na ciebie winę że nie sprawdziłeś stanu wyświetlacza przy odbiorze od kuriera że ma mikro uszkodzenie mechaniczne.
    Załatwiłem cwaniaków za drugim razem: odesłałem zakup jako zakup niechciany -oczywiście napisali że uszkodzony.
    A czy oni sprawdzili stan towaru odbierając zwrot przy kurierze? Zwrot kasy nastąpił a cwaniaczkom się nie udało.

    Olej sprzedawce kasę odzyskaj.
  • #25
    60jarek
    Level 27  
    Swoją drogą gdybyś umiał posłużyć się Ewą to byś połączył się z konsulatem. Temat ze swojej strony wyczerpałem.

    brofram - odsyłasz za darmo jak Ali Expres zarządza to przy droższych towarach Ali expres sam i cie poprowadzi. To Ali Expres decyduje czy masz towar odesłać a nie sprzedawca. Sprzedawca może tylko o to się starać- taki myk.
    Kiedy ci Ali Expres nakazał zwrot towaru? -ja odsyłałem do paczkomatu niewłaściwy towar ale Ali expres mi to nakazał nie sprzedawca.
    Ali expres dosłownie prowadzi cie za rękę jak na Allegro.
    Radio samochodowe za 800PLN. Spór -zły model przysłali (zdjęcia) Ali expres nakazał dokonanie zwrotu wybrałem paczkomat i odesłałem 3 dni decyzja o zwrocie kasy.
    Myślałem że będę czekał na kasę aż do nich dotrze nie musiałem zwrot po 12 dniach nastąpił od zatwierdzenia(przyznania).
    Mailem taka sytuacje że sprzedawca żądał zwrotu towaru bo mu Ali Expres nakazał zwrot kasy -to mu napisałem wyślij kasę na konto i wskaż adres.
    Nic nie róbcie żadnych zwrotów póki to nie będzie przez Ali Expres nakazane lub za porozumieniem stron.
  • #26
    piwos
    Level 24  
    60jarek wrote:
    Swoją drogą gdybyś umiał posłużyć się Ewą to byś połączył się z konsulatem. Temat ze swojej strony wyczerpałem.

    Rozmawialiśmy on-line! Żenada i tak każą pisać. Pisaliśmy więc nie ma co wałkować. Krytykujesz, krytykujesz, a Twierdzisz ze pomagasz :lol: Jak na razie Twoja krytyka nie jest konstruktywna. Bo skrytykować, a nie konkretnie pomóc każdy potrafi. Tylko nie każdy tylko krytykuje :wink: Jak jest ok, dobrze chwalę (bo kiedyś na Ailespress było ok, tak jak na Bangood-dzie, a teraz nie jest), jak coś nie tak szczerze piszę ale staram się zawierać konkrety, nie literackie odnośniki.
    Sprzedawca nie jest firmą Chińską, a Niemiecką! Działa w Niemczech, stamtąd wysyła towar/ przedmioty, podlega pod prawo Niemieckie (EU). To jak podana wyżej przeze mnie pewna cudaczna Spółka z pod Rzeszowa. To, ze udziałowcem są Chińczycy (Chińczyk) nie znaczy, że nie mają obowiązków przestrzegania prawa PL/ EU! Mają dokładnie taki sam psi obowiązek jak każda inna firma (Niemiecko-Czeska czy Niemiecko-Urugwajska :) ) To psi obowiązek tej firmy: a) wystawiać dokumenty sprzedaży (faktura/ rachunek/ paragon), b) realizować uczciwie zamówienia, nie oszukiwać ludzi (nabywców). A Aliexpress jest tylko pośrednikiem w umieszczaniu ofert.Za co zresztą zgarnia ładny grosz. Nie mniej Aliexpress wiedząc (a wie doskonale) co się dzieje powinno: a) skutecznie dyscyplinować nieuczciwych sprzedawców, b) realizować założenia ochrony ubezpieczeń kupujących. Tym czasem Ani nie zwraca ostatnio pieniędzy, ani nie realizuje swoich deklaracji, tym samym nie dba o własny wizerunek. Pewnie jak z Alledrogo musi ponieść konsekwencje oddolnej utraty wizerunku, utraty wiarygodności i dopiero w tedy się może ocknie co narobiło z marką. (moim zdaniem, jak nie wiadomo o co chodzi., chodzi o..?)

    Dodano po 8 [minuty]:

    60jarek wrote:
    ... Ali expres nakazał dokonanie zwrotu wybrałem paczkomat i odesłałem 3 dni decyzja o zwrocie kasy.
    ....).

    Paczkomat??? ! 8-O :lol: :crazyeyes: Gdzie można wybrać na Ailexpress wysyłka do paczkomat? Ja nigdzie nie widziałem 8-O
  • #27
    zjo
    Level 27  
    Quote:
    Paczkomat??? ! 8-O :lol: :crazyeyes: Gdzie można wybrać na Ailexpress wysyłka do paczkomat? Ja nigdzie nie widziałem 8-O

    Można. Trzy dni temu kupiłem słuchawki BT z wysyłką do paczkomatu. Oczywiście to sprzedawca decyduje, jaką formę wysyłki oferuje.
  • #28
    piwos
    Level 24  
    zjo wrote:
    Quote:
    Paczkomat??? ! 8-O :lol: :crazyeyes: Gdzie można wybrać na Ailexpress wysyłka do paczkomat? Ja nigdzie nie widziałem 8-O

    Można. Trzy dni temu kupiłem słuchawki BT z wysyłką do paczkomatu. Oczywiście to sprzedawca decyduje, jaką formę wysyłki oferuje.

    Może wysyłka była z Polski, to tak. Ale to zmienia postać rzeczy. A, chodzi o zagraniczną, radia do auta wielkości 2 din.
    Jak jest z po za granic, nie widziałem nigdzie. Pokażcie mi gdzie jest wysyłka do paczkomatów! Ja nie widziałem takich cudów
    https://pl.aliexpress.com/item/32822175136.ht...29ef828b721b8ccc2-1598701842393-07249-hbH1Nkk
  • #29
    60jarek
    Level 27  
    zJo Jak kupujesz i wybierasz z listy inny rodzaj wysyłki to tam też w dalszych częściach jest paczkomat. Kupowałem problem w tym że Chińczyk inaczej rozumie "paczkomat i często podaje na przesyłce adres do paczkomatu -miałem takie przypadki ale to problem sprzedającego.
    Przy wyborze paczkomatu często problem z mapa na Ali Expres nie działa prawidłowo.
    Parę razy się naciąłem że paczkomat obowiązkowy otóż nie wystarczy tej opcji nie kontynuować przy wyborze sposobu dostawy.

    Ali Expres gdy zadecyduje o zwrocie towaru daje możliwość często wybór poczta lub paczkomat za każdym razem tak miałem.
    zJo Coś słabo znamy Ali Expres ?
    Fakt staram się szukać towar darmowa dostawa - jak coś pilnego to z Europy drożej ale warto.

    Nim kupie na Ali zawsze sprawdzam Ebay i Allegro (uwaga na czas wysyłki i dostawy warto to sprawdzić).

    Dla niedowiarków;
    UWAGA! - Czy już wielkie oszustwo czy cichy przekręt sprzedawców Aliexpress?
    Cudotwórcą zostałem ha ha! -i panowie robią zakupy wszystko wiedzą u la la.

    Daje se na luz odpuszczam temat nie chce mi się podstawowych rzeczy udowadniać, co mogłem pomogłem powodzenia w zakupach.
  • #30
    zjo
    Level 27  
    UWAGA! - Czy już wielkie oszustwo czy cichy przekręt sprzedawców Aliexpress?
    Aliexpress standard shipping. Dostawa pod adres bądź do paczkomatu InPost. Poważnie Chińczyk inaczej rozumie "Paczkomat InPost"? Jak to można inaczej rozumieć?
    Quote:
    zJo Coś słabo znamy Ali Expres ?

    No słabo, dopiero trzy lata regularnie tam robię zakupy, w dodatku wyjątkowo tępy jestem...