Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chevrolet Nubira 1.6 - BRC SEQUENT pali się pomarańczowa dioda

VVVenlo 29 Aug 2020 21:27 1260 18
  • #1
    VVVenlo
    Level 4  
    Panowie problem jest tego typu, że instalacja nie przełącza na gaz. Elektrozawory sprawne, słychać jak pracują i podłączałem je na krótko do aku. Myślałem, że to problem z reduktorem, rozebrałem go i zregenerowałem, był w fatalnym stanie, ale okazuje się, że to jednak nie to.
    Po podłączeniu pod komputer ciągle pokazuje ciśnienie P1 100-120mbar, reszta parametrów jak temp gazu, obroty, temperatura płynu jest ok. Gdzie ciśnienie P1 powinno wynosić około 1200mbar ( reduktor genius mb1200)
    Czy wartość Map 300mbar przy pracy silnika i 900mbar na wyłączony jest ok? Wymieniałem czujnik go rok temu i nie ma żadnych objawów, że jest uszkodzony.
    Jeszcze myślałem o czujniku temperatury i ciśnienia, który jest w listwie wtryskowej, chociaż temperaturę gazu pokazuje dobrze. Jest jakiś sposób żeby go sprawdzić?
    Chevrolet Nubira 1.6 - BRC SEQUENT pali się pomarańczowa dioda Chevrolet Nubira 1.6 - BRC SEQUENT pali się pomarańczowa dioda
  • #3
    VVVenlo
    Level 4  
    Jeszcze co zauważyłem to ciśnienie P1 rośnie ale baaardzo powoli, do 180mbar po 30 minutach pracy na benzynie. Może akurat ktoś ma taki czujnik na sprzedaż? Czujnik ciśnienia i temperatury gazu BRC DE802053
  • #5
    Józio17
    Level 30  
    VVVenlo wrote:
    Czujnik ciśnienia i temperatury gazu BRC DE802053

    Miałem podobny problem ale w moim przypadku przy uszkodzonym czujniku nie otwierał elektrozaworów.
    W programie przy diagnostyce błąd czujnika wyświetlał na kolor czerwony a po wymianie na nowy na żółty i wszystko działa. Chevrolet Nubira 1.6 - BRC SEQUENT pali się pomarańczowa dioda
  • #6
    VVVenlo
    Level 4  
    U mnie interfejs niestety nie pokazuje żadnych kodów błędów... Elektrozawór przy butli słychać jak się otwiera, a ten pod pod maską podłączałem pod aku i działa, ale po odkręceniu filtra czy którekolwiek węża nie wylatuje nic gazu. Czy to możliwe, że przez uszkodzony czujnik nie otwiera się elektrozawór tylko przy filtrze fazy ciekłej? Manometru niestety nie mam.
  • Helpful post
    #7
    Józio17
    Level 30  
    VVVenlo wrote:
    Elektrozawór przy butli słychać jak się otwiera, a ten pod pod maską podłączałem pod aku i działa, ale po odkręceniu filtra czy którekolwiek węża nie wylatuje nic gazu.

    Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie w programie jest test który pozwala na sprawdzenie elektrozaworów bez podłączania tychże do napięć.
    VVVenlo wrote:
    a ten pod pod maską podłączałem pod aku i działa, ale po odkręceniu filtra czy którekolwiek węża nie wylatuje nic gazu.

    Ze sterownika przychodzi jakieś napięcie na sterowanie cewką parownika?
  • Helpful post
    #8
    psooya
    Level 38  
    Wystarczy Popuścić obejmę na fazie lotnej i sprawdzić czy jest gaz i po spuszczeniu czy jest ponownie już wiadomo czy paliwo jest czy nie ma a jeśli jest to jakiś czujnik na przykład ciśnienia. Poza tym po spuszczeniu gazu czujnik powinien widzieć ciśnienie atmosferyczne to też informacja diagnostyczna.
  • #9
    VVVenlo
    Level 4  
    Dzięki za podpowiedź z tymi testami elektrozaworów, rzeczywiście jest taka funkcja i działają poprawnie. Pod odkręceniu filtra fazy lotnej gazu brak... Pomimo wyciągniętego filtra czujnik ciągle pokazuje ciśnienie około 100mbar, wszystko wskazuje, że to on jest problemem w takim razie ?
  • #10
    psooya
    Level 38  
    Zanim go wymienisz sprobuj wymusić na chwilke otwarcie ez z odpietym wężem FL tylko zrob to na świeżym świeżym powietrzu i podłączaj zasilanie do aku zdala od odlaczonego węża gdyż pojawi się iskra. To taka porada nie porada powinienem tego nie pisać z racji bezpieczeństwa ale jak nie masz 30zl na manometr to mozesz tak.
    Albo bezpieczniej nawet. Załóż wąż FL i wymuś prace obu EZ na np 2s po czym odłącz zasilanie EZ i zdejm wąż FL - powinien syknąć gaz w niewielkiej ilości.
    Nie wiem jak BRC ale niektore instalacje maja osobne sterowanie WZ i EZ wiec upewnij się, że oba maja zasilanie. Nie pomyl plusa z minusem bo wszystkie EZ sa sterowane plusem a masa jest stała.
    Jak gaz będzie to czujnik do wymiany.

    Dodano po 1 [minuty]:

    W wąż FL idący do listwy wtryskowej lpg mozesz zapodacz kompresora po zredukowaniu np 1 lub 2 bary. Ważne by nie 8 bar gdyż niektóre czujniki padaja. Przykładem jest MPXHZ6400 który umiera powyżej 4 bar.
  • #11
    Józio17
    Level 30  
    Z ciekawości rozebrałem ten uszkodzony czujnik. Chevrolet Nubira 1.6 - BRC SEQUENT pali się pomarańczowa dioda
    Do autora tematu, posiada zasilanie (5V)?
  • #13
    Józio17
    Level 30  
    psooya wrote:
    Mpxhz6400??

    MPXHZ6250A.
  • #15
    VVVenlo
    Level 4  
    psooya wrote:
    Zanim go wymienisz sprobuj wymusić na chwilke otwarcie ez z odpietym wężem FL tylko zrob to na świeżym świeżym powietrzu i podłączaj zasilanie do aku zdala od odlaczonego węża gdyż pojawi się iskra. To taka porada nie porada powinienem tego nie pisać z racji bezpieczeństwa ale jak nie masz 30zl na manometr to mozesz tak.
    Albo bezpieczniej nawet. Załóż wąż FL i wymuś prace obu EZ na np 2s po czym odłącz zasilanie EZ i zdejm wąż FL - powinien syknąć gaz w niewielkiej ilości.
    Nie wiem jak BRC ale niektore instalacje maja osobne sterowanie WZ i EZ wiec upewnij się, że oba maja zasilanie. Nie pomyl plusa z minusem bo wszystkie EZ sa sterowane plusem a masa jest stała.
    Jak gaz będzie to czujnik do wymiany.

    Dodano po 1 [minuty]:

    W wąż FL idący do listwy wtryskowej lpg mozesz zapodacz kompresora po zredukowaniu np 1 lub 2 bary. Ważne by nie 8 bar gdyż niektóre czujniki padaja. Przykładem jest MPXHZ6400 który umiera powyżej 4 bar.


    Zrobiłem jak pisałeś i niestety gaz nie leci, do tego czujnik okazuje się sprawny :o.
    Panowie problemy zaczęły się pojawiać po zatankowaniu gazu do pełna, do butli 60l weszło 51 litrów, a myślę że gazu było jeszcze że 3-4 l :/ Po tym po przejechaniu z 10km zaczęły migać kontrolki poziomu, raz pokazywało 2 kropki potem 4, a potem zaczęło piszczeć jakby był koniec gazu. Czy to może mieć coś wspólnego, moja wiedza i pomysły już się kończą :)
    Gdy auto chodzi na benzynie po około 40 minutach ciśnienie P1 rośnie ze 100 do 180mbar...
    Nie mam 5V
    Dzięki za wszystkie podpowiedzi, nawet jeżeli nie uda się rozwiazac problemu, zawsze się człowiek czegos nauczy.
  • #16
    Józio17
    Level 30  
    VVVenlo wrote:
    Zrobiłem jak pisałeś i niestety gaz nie lec

    Oba elektrozawory otwarte i gaz nie "leci"?
    VVVenlo wrote:
    do tego czujnik okazuje się sprawny

    Z kąd ta pewność skoro-
    VVVenlo wrote:
    Nie mam 5V

    Czujnik musi mieć zasilanie.
  • #17
    VVVenlo
    Level 4  
    Akurat udało kupić się używany za 60zł, sprzedający mówił że na pewno sprawny, niedawno wymontowany z auta i ciśnienia kompletnie bez zmian.
    Tak zrobiłem jak pisałeś, chyba będę zmuszony oddać auto do dobrego warsztatu. Ale przynajmniej reduktror sobie zregenerowalem zestawem za 50zl, cud że to jeździło membrana porwana i mega brudna :o
  • #18
    Józio17
    Level 30  
    VVVenlo wrote:
    Akurat udało kupić się używany za 60zł,

    Ja zapłaciłem ponad 160 za nowy i działa a w bajki nie wierzę.
    To kolega sprawdził?
    Chevrolet Nubira 1.6 - BRC SEQUENT pali się pomarańczowa dioda
  • #19
    psooya
    Level 38  
    Moze stanął tloczek w ez lub wz albo odpadła gumka z tloczka i to, ze "cyka" to nic nie znaczy. Spróbuj poluzować FC dochodzącą do ez i zobacz czy jest gaz. Moze padł komp albo jest zwarcie na zasilaniu czujnika. Idzie to ogarnąć raczej.

    Dodano po 2 [godziny] 47 [minuty]:

    Poza tym mozna taki czujnik sprawdzic na stole wiedząc, że to mpxhz6250. Jest do niego pdf. Po co wydawać kasę przy braku dobrej diagnozy.