Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Iveco 2.8td - Silnik zgasł l, nie odpala

29 Aug 2020 22:47 738 7
  • Level 3  
    Iveco z silnikiem 2.8td.
    Na zwykłej pompie. Silnik nagle zgasł na postoju. Nie odpala.
    Do pompy wtryskowej dochodzą 2 kabelki brązowy i zielony. Po przekreceniu kluczyka "cewka" z brązowym kabelkiem "pyka" prąd dochodzi paliwo na wtryski idzie.
    Kręcę rozrusznik kopci na szaro, biało łapie nie odpala.
    Przy pompie od strony bloku jest drugi jakby elektrozawor, dochodzi do niego zielony kabelek jak, sprawdzałem nie dochodzi do niego napięcie. Jak dam plus od miernika do brązowego i minus od miernika do zielonego to jest napięcie 12v.
    Jak zaprę kluczem i wcisnę ten elektrozawor to silnik odpala od strzała ale nadal strasznie kopci na szaro, biało. Wkreca się na obroty trochę mułowato, ale od dłuższego czasu tak się wkrecał i jakby mu brakowalo mocy. Sprawdzalem ten elktrozawor po wykreceniu go na krótko do akumulatora i zero reakcji(minus do obudowy, plus do śrubki z tylu) czy na tym zielonym kabelku powinno być jakieś napięcie? Jak to działa? Dlaczego tak jest?
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    Level 39  
    Zostaw zielony w spokoju (na obecną chwilę) bo raczej masz większy problem. Objawy wskazują na późny zapłon lub niesprawne wtryskiwacze. Żeby nie narobić sobie biedy najpierw sprawdź rozrząd bo pewnie nigdy nie wymieniany i pewnie pasek przeskoczył. Nie męcz tego silnika bo jak przeskoczy dalej to głowica do roboty.

    Ten dynks z zielonym kabelkiem to przyspieszacz zapłonu - takie ssanie dla dizla. Normalnie w tym silniku nie potrzebne bo przydaje się na mrozie i to sporym. Z tego co pamiętam to albo jest tam prąd po zapłonie albo włącza go sterownik świecy płomieniowej.
  • Level 3  
    A dam radę sprawdzić rozrząd bez blokad? Są tam jakieś znaki?
  • Helpful post
    Level 39  
    Blokady nie potrzebne (kołek do pompy ale to wiertło, śruba czy cokolwiek wystarczy), ale coś pamiętam że jest znak na kole zamachowym więc albo leżeć albo kanał.
    Poszukaj sobie jakiegoś manuala.
  • Helpful post
    Level 33  
    Iveco 2.8td - Silnik zgasł l, nie odpala


    Kilka razy już spotkałem się z tym, że w fiatowskich silnikach 2,5 i 2,8 przeskakuje rozrząd o 3 zęby tylko na pompie wtryskowe. Kolega ma Ducato 2,5 D to jeżdzi bez osłony rozrządu i co jakiś czas na drodze ustawią rozrząd na pompie zdejmując tylko górne kółko prowadzące pasek.
  • Level 3  
    Jutro od rana ściągam osłony i sprawdzę. Na początku też mi się tak wydawało że może rozrząd. Dam znać koło południa co i jak
  • Level 3  
    Iveco 2.8td - Silnik zgasł l, nie odpala Iveco 2.8td - Silnik zgasł l, nie odpala Iveco 2.8td - Silnik zgasł l, nie odpala

    Tak się prezentuje mój rozrząd. Wygląda na to że przeskoczył o jakiś ząbek. Tylko nie wiem czy dobrze ustawiłem wał na znak, ta dziurka w kole zębatym wału ma się pokrywać z tym wycięciem w plastikowej osłonie? tak jak na zdjęciu?
    Szukałem jeszcze na łączeniu silnika ze skrzynią tego otworu do blokowania koła zamachowego ale nie mam pojęcia który to jest otwór. Znalazłem taki koło rozrusznika, tam powinna być jakaś zaślepka przykręcana na śrubkę, ale ciężko mi tam zajrzeć i nwm czy jest tam jakieś wcięcie na blokadę czy nie. czy może jeszcze zamiast czujnika położenia wału? Podpowiecie coś? :)

    Dodano po 4 [godziny] 41 [minuty]:

    Dobra problem rozwiązany,ustawiłem wał korbowy na znak, zrzuciłem pasek, ustawiłem pompę wtryskową na znak i założyłem blokadę (wiertło 5mm), wałek rozrządu na znak założyłem pasek, napiąłem iiiiiiiiiii odpaliło od strzała, delikatnie dałem gazu (zdjęte chłodnica, cooler) silnik ładnie się wkręca, nie ma muła i nie kopci. Nowy komplet rozrządu zamówiony na jutro rano, zmieniam rozrząd, olej, płyn chłodniczy i w trase :D :D
    DZIĘKUJĘ ZA POMOC !!!
  • Level 3  
    Dobra problem rozwiązany,ustawiłem wał korbowy na znak, zrzuciłem pasek, ustawiłem pompę wtryskową na znak i założyłem blokadę (wiertło 5mm), wałek rozrządu na znak założyłem pasek, napiąłem iiiiiiiiiii odpaliło od strzała, delikatnie dałem gazu (zdjęte chłodnica, cooler) silnik ładnie się wkręca, nie ma muła i nie kopci. Nowy komplet rozrządu zamówiony na jutro rano, zmieniam rozrząd, olej, płyn chłodniczy i w trase :D :D
    DZIĘKUJĘ ZA POMOC !!!