Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Berlingo 1.6 HDI - cieknie olej z pod plastikowej pokrywy z korkiem olej

mateus_25 29 Aug 2020 23:01 3024 8
  • #1
    mateus_25
    Level 11  
    Dzień dobry

    Noszę się z zamiarem zakupu Citroena Berlingo 1.6 HDI 110KM, przebieg około 204tys. km. Znalazłem egzemplarz który mi odpowiada natomiast niepokoją mnie w nim następujące rzeczy:
    Jest wyciek oleju z pod plastikowej pokrywy. Sprzedawca mówi że to drobiazg, natomiast widać że już tam było coś dłubane. W tym miejscu poza zaciekami oleju silnik jest czysty aż za bardzo, dodatkowo widać ślady czerwonego silikonu.
    Kolejną sprawą są czarne elementy koło wtrysków. Jeden z nich zaznaczyłem na trzecim zdjęciu. Są one jakby "wklejone na silikon". Nie jest to typowy oring o regularnym kształcie tylko jakby klejone / zdeformowane. Zdaje się że są trzy takie elementy i uszczelki wokół wszystkich wyglądają tak samo.

    Czy są to rzeczy którymi powinienem się niepokoić przed zakupem?
    Słyszałem że te silniki mają bardzo dobre opinie, ale nie bardzo się na tym znam i wolę się upewnić. Na jakie rzeczy jeszcze powinienem zwrócić uwagę w przypadku tego silnika?
    Może znajdzie się ktoś z Krakowa, kto zna się na tych silnikach i odpłatnie pomoże mi w zakupie?

    Będę wdzięczny za wszystkie porady.

    Citroen Berlingo 1.6 HDI - cieknie olej z pod plastikowej pokrywy z korkiem olej Citroen Berlingo 1.6 HDI - cieknie olej z pod plastikowej pokrywy z korkiem olej Citroen Berlingo 1.6 HDI - cieknie olej z pod plastikowej pokrywy z korkiem olej Citroen Berlingo 1.6 HDI - cieknie olej z pod plastikowej pokrywy z korkiem olej
  • #2
    paszczakq
    Level 26  
    te wycieki to spaliny i częściowo nie spalony ON . uszczelki pod wtryskami wypalone . norma w tym . uszczelki po 2-3 zł . plus walka z wyjęciem wtrysków . silikon to nie wiem , jakaś twórczość . mi w pracy przy 100 tyś km albo mniej już te uszczelki w jednym umarły .
  • #3
    mateus_25
    Level 11  
    Dzięki za odpowiedź. Ogólnie rzecz biorąc to każdy mechanik powinien to ogarnąć za rozsądną kwotę? Czy jest to ryzykowny zakup i może się okazać po zakupie że trzeba będzie dołożyć sporą kwotę na remonty?
  • #4
    paszczakq
    Level 26  
    Uszczelki pod wtryskami każdy ogarnięty mechanik zrobi . Reszty nie ocenię bo nie widziałem . Sprawdź też stan belki zawieszenia tył , jak koła albo nawet jedno jest w rozkroku to do regeneracji . To też taka francuska klątwa . Jeśli masz wątpliwości to nie bierz . Gruza łatwo kupić tylko co potem .
  • #5
    pepe150
    Level 36  
    paszczakq wrote:
    Sprawdź też stan belki zawieszenia tył

    Nie wiemy które Berlingo.
    Jeżeli jest to Berlingo po 2008 roku to tam już nie ma belki skrętnej (tej klątwy), tylko belka wleczona.
  • #6
    paszczakq
    Level 26  
    Słuszna uwaga . 110 koni to zobaczę ale raczej te po 2008 roku .
  • #7
    mateus_25
    Level 11  
    pepe150 Berlingo 2. Wątpliwości to chyba zawsze są w przypadku używanego samochodu. Zastanawia mnie tylko czemu sprzedający nie wymienił tej uszczelki skoro to podobno drobnostka.
  • #8
    paszczakq
    Level 26  
    Bo po co inwestować pieniądze w coś co zaraz sprzedasz .
    Bardziej zastanawia mnie czy w tych już był DPF a w zasadzie FAP i w jakim stanie jest . Volvo z tych lat miało z tym silnikiem już filtr .To może być generatorem problemów .
  • #9
    4jerry
    Level 28  
    Szukałabym raczej innego egzemplarza. Ten jest dla mnie grubo podejrzany.