Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 407 sedan - Radio szuka stacji ale nie widzi żadnej

radobanan1 30 Aug 2020 20:15 3789 37
  • #1
    radobanan1
    Level 7  
    Witam, mam problem z radiem w peugeot 407 chodzi o to że w trakcie szukania stacji nic nie znajduje. Chciałem wymienić wzmacniacz anteny ale nie mogę go znalezc, czy ktoś wie gdzie on jest ?
  • #5
    radobanan1
    Level 7  
    Żadnej stacji nie łapie, zachowuje się tak jak by antena nie działała dlatego podejrzewam że winny jest wzmacniacz anteny ale nie mam pojęcia gdzie to się wgl znajduje. Szukałem za radiem, schowkiem oraz przy podsufitce i nie mogę go znalezc.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Sorry zdjęcie radia wziąłem z Google i tak teraz patrzę że złe radio jest na zdjeciu, u mnie jest radio RT3 takie jak na zdjęciu poniżej ( zdjęcie także zapożyczone z Google ale tym razem prawidłowe jeszcze raz przepraszam )
  • #6
    vorlog
    Level 38  
    Zastrzeliłeś mnie, bo też mam sedana z radiem RT3, ale gdzie ten wzmacniacz siedzi nie wiem...
    Wygląda niby tak
    Peugeot 407 sedan - Radio szuka stacji ale nie widzi żadnej
    Popatrz za tapicerką w bagażniku pod szybą, zresztą jak znajdę czas, to sam też polukam :)
    Ta wtyka z dwoma kontaktami chyba powinna dolegać do ścieżek na szybie (antena paskowa)
    V.
    EDIT:
    Sprawdzałeś z tyłu radia czy wtyczka nie wylazła?
  • #7
    beryas
    Level 31  
    peugeot 407 ma 2 anteny radiowe FM, obydwie w tylnej szybie Peugeot 407 sedan - Radio szuka stacji ale nie widzi żadnej Peugeot 407 sedan - Radio szuka stacji ale nie widzi żadnej Peugeot 407 sedan - Radio szuka stacji ale nie widzi żadnej

    sprawdz kable przejscie w szybie, i przejscie do radia
  • #9
    radobanan1
    Level 7  
    W sumie na klapie bagażnika nigdzie w tej okolicy nie szukałem, dzięki za info może się uda bo faktycznie patrząc po niektórych zdjęciach to ten przewód zasilający (chyba) jest bardzo długi. Kable przy radiu są dociśnięte wszystkie już to sprawdzałem ale problemem też jest że ten cały panel od radia ma 2 mocowania złamane i nie dociska zbyt mocno do tego całego korpusu, posiadam drugie radio ale ono nie zadziała ze względu na brak ekranu do od niego i VIN się nie zgadza co po podłączeniu powoduje blokadę na ekranie startowym. Jak znajdę czas na weekend to faktycznie sprawdzę całą klapę bagażnika, dzięki za pomysł 😀

    Dodano po 8 [minuty]:

    Dzięki, beryas.
    Nie wiem skąd macie te schematy ale dzisiaj pół dnia szukałem czegoś takiego i nie mogłem znaleźć, wielkie dzięki 😁
  • #10
    beryas
    Level 31  
    ja mam sedre ;) w kilku autach juz znienialem lub montowalem fabryczna navi i niezastapione :)

    co do radia to jesli to tez RT3 a nie RT4 to ma dzialac z Twoim ekranem, tylko bedzie pikac poki nie bedziesz mial vinu zmienionego.
    Vin zmieni Ci ktos kto ma dostep do diagboxa/lexi/pp2000 pozatym radio ma konfiguracje np. parktronik przod, parktronik tyl, typ wyswietlania, logo producenta, opcje wejsc i wyjsc, wzmacniacz itp
  • #11
    tolo
    Level 34  
    Stawiam na uszkodzone tuner FM w radiu.
  • #12
    beryas
    Level 31  
    tolo wrote:
    Stawiam na uszkodzone tuner FM w radiu.


    Nie ma co stawiac, trzeba sprawdzic, rownie dobrze mogla sie uszkodzic tylna szyba..
  • #13
    tolo
    Level 34  
    Wystarczy podłączyć kawałek przewodu do gniazda antenowego i wszystko będzie jasne.
  • #14
    vorlog
    Level 38  
    beryas wrote:
    ja mam sedre

    Też mam, ale o ile schematy idzie wyciągnąć to z mechaniką coś się pochlało...
    Radio RT3 też wymieniałem, bo oryginał miał znany problem z pamięcią- tu chińska Lexia pomogła :D
    Co ciekawe, nikt się nie chce podjąć przelutowania głównego procesora, zresztą jakoś się nie dziwię- reballing niefajny, bo na płycie pod procesorem od cholery drobnicy nalutowane.
    Koniec OT :)
    V.
  • #15
    beryas
    Level 31  
    vorlog wrote:
    beryas wrote:
    ja mam sedre

    Też mam, ale o ile schematy idzie wyciągnąć to z mechaniką coś się pochlało...
    Radio RT3 też wymieniałem, bo oryginał miał znany problem z pamięcią- tu chińska Lexia pomogła :D
    Co ciekawe, nikt się nie chce podjąć przelutowania głównego procesora, zresztą jakoś się nie dziwię- reballing niefajny, bo na płycie pod procesorem od cholery drobnicy nalutowane.
    Koniec OT :)
    V.

    ja rt3 jeszcze nie wymienialem, za to rt4 i rt5 juz po 2-3 sztuki akurat te 2 modele sa dosyc wadliwe z tego co zauwazylem. Nowsze niby chodza, ale troche to zamulone, czasem zrobi restart podczas jazdy, czasem bt streaming przytnie, nierzadko straci polaczenie z iphonem itp xD

    Co do wtykania druta w gniazda fakra jeszcze nie widzialem takiej potrzeby, a Autor watku posiada drugie radio wiec tuner moze szybko wykluczyc, anteny sprawdzi miernikiem itd
    Nie mam zamiaru sie spierac i obrazac, pozdrawiam i dobrej nocy wszystkim :)
  • #16
    tolo
    Level 34  
    Do złącza fakra to nie tyle drut co "plecionkę", moim zdaniem jest to najszybsza diagnoza w warunkach amatorskich ale to autor postu zdecyduje co i jak zrobi ...
  • #17
    radobanan1
    Level 7  
    Szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak to sprawdzić ponieważ nigdy tego nie robiłem, ogólnie jeśli faktycznie wyjdzie że to nie wzmacniacz anteny a coś z radiem to wiecie może czy da się to jakoś naprawić czy zostaje tylko wymiana radia i ekranu ?
  • #18
    beryas
    Level 31  
    radobanan1 wrote:
    Szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak to sprawdzić ponieważ nigdy tego nie robiłem, ogólnie jeśli faktycznie wyjdzie że to nie wzmacniacz anteny a coś z radiem to wiecie może czy da się to jakoś naprawić czy zostaje tylko wymiana radia i ekranu ?

    podmien radio nic nie zepsujesz
  • #19
    radobanan1
    Level 7  
    Już to robiłem,po podłączeniu i przekręceniu kluczyka włącza się ekran startowy peugeot napis w prawym dolnym rogu że czyta i nic dalej, nie wiem ile trzeba w takim wypadku czekać ale że za dużo czasu nie miałem to jakoś po 2-3min wsadziłem stare ... Myślałem że nie idzie dalej ze względu na tą różnice w nr VIN ale nie wiem ile w tym prawdy jest
  • #21
    radobanan1
    Level 7  
    beryas wrote:
    radio pikalo? tez szukalo stacji?

    Tak jak pisałem był niebieski ekran z Peugeotem w prawym dolnym rogu pisało że czyta a czy dało się jakieś stacje znaleźć nie wiem bo najpierw musiał by się całkiem soft załadować bym mógł widzieć czy szuka czy nie. No chyba że ekran nie musi się załadować by wyszukać stacje radiowe to nie wiedziałem i nie próbowałem nawet tego robic.
  • #22
    beryas
    Level 31  
    to dzisiaj podlacz na dluzej, wyeliminujesz lub potwierdzisz uszkodzenie tunera FM
  • #23
    radobanan1
    Level 7  
    Dzisiaj tego nie ogarnę zrobię to dopiero na weekend. Dam znać co z tego wyszło 😁
  • #24
    radobanan1
    Level 7  
    A wiec, po włożeniu drugiego radia musiałem czekać ponad 20min by te się odpaliło i poprosiło o płytę z oprogramowaniem więc wsadziłem oryginalna i wszystko zajęło jakieś kolejne 20min, radio zaczęło grać więc problem okazuje się być w radiu. Po wygraniu softu straciłem język polski w menu, ale angielski jest więc wystarczy ale problemem są sprawy takie jak przerywane piszczenie przez cały czas chyba że dam głośno muzykę to nie słychać go no i jeszcze przy ustawianiu klimy i nawiewu nie widzę temperatur ani nic... Ogólnie gdy ekran się włącza wyskakuje komunikat (zamieszczony w załączniku). Najważniejsze pytania jak usunąć na stałe ten komunikat i usunąć te piszczenie. Z tym że przy klimie nie widzę temperatur to da się żyć bo wszystko działa ale jak i to da się ustawić to będę wdzięczny za info.
  • #25
    vorlog
    Level 38  
    Komunikat mówi o nieaktywnej opcji połączeń telefonicznych alarmowych bo nie ma aktywnej karty SIM- można wyłączyć za pomocą PP2000
    Piszczenie- trzeba w konfiguracji radia przypisać mu właściwy nr VIN pojazdu- też za pomocą PP2000. Diagbox chyba też sobie z tym radzi.
    Efekt- szukaj kogoś z Lexią, może być chiński klon.
    V.
  • #26
    beryas
    Level 31  
    dokladnie trzeba konfiguracje radia zgrac z konfiguracja samochodu
  • #27
    tolo
    Level 34  
    beryas wrote:
    tolo wrote:
    Stawiam na uszkodzone tuner FM w radiu.


    Nie ma co stawiac, trzeba sprawdzic, rownie dobrze mogla sie uszkodzic tylna szyba..


    Jednak nie tylna szyba :D :D :D
  • #28
    beryas
    Level 31  
    tolo wrote:
    beryas wrote:
    tolo wrote:
    Stawiam na uszkodzone tuner FM w radiu.


    Nie ma co stawiac, trzeba sprawdzic, rownie dobrze mogla sie uszkodzic tylna szyba..


    Jednak nie tylna szyba :D :D :D


    no tak miales racje, ale gdyby klient nie posiadal radia bylbys dalej taki pewny i zaryzykowal pieniadze klienta?

    Ja wszystkie auta ktore naprawiam zawsze sprawdzam!
    Np. w czwartek mialem klienta, ktory przyjechal z gory ustalona diagnoza.
    Citroen c3 2008r. uszkodzony przelacznik zespolony, w poprzednim warsztacie wycenili na 1500zl. Ja poinformowalem klienta ze trzeba sprawdzic przelacznik dopiero pozniej wydac diagnoze i na oczach klienta wyeliminowalem usterke w pol godziny za kwote 100-200zl bez uzycia zadnych czesci.
    Szczerze wydaje mi sie ze jest to jedyne sluszne rozwiazanie wszystkich napraw, przedewszystkim dokladna diagnoza.
    Ciekawe czy sam chcialbys trafic na "fachowca", ktory wymienia na przeczucie?
  • #29
    tolo
    Level 34  
    Oczywiście, masz 100% racji, najpierw diagnoza i dlatego pisałem o antenie "zastępczej". W ten sposób można szybko zdiagnozować tego typu problem.
  • #30
    beryas
    Level 31  
    tolo wrote:
    Oczywiście, masz 100% racji, najpierw diagnoza i dlatego pisałem o antenie "zastępczej". W ten sposób można szybko zdiagnozować tego typu problem.


    Ale wisz Ty czy ja wiemy jak podlaczyc antene zastepcza,a klient po wyjeciu radia widzi 3,4 lub czasem 5 kolorowych zlaczy fakra i nie wie co myslec :)

    Nie daj bog porobi jakies zwarcia cos zadymi i wez pozniej szukaj :D