Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
MetalWorkMetalWork
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo FL6, silnik D6B 2001 r. Nie ma mocy, bardzo wolno wchodzi na obroty.

31 Aug 2020 21:49 336 4
  • Level 9  
    Witam.
    Po włączeniu stacyjki pompka paliwowa pracuje cały czas, nie wyłącza się. Silnik zimny czy ciepły, odpala od strzała. Odczytane kody: mid 128 psid 30 fmi 12, mid 128 sid 78 fmi 4. Pierwszy jest nieaktywny, a drugi aktywny.
    Został sprawdzony układ dolotowy - jest szczelny. Doładowanie jest na poziomie 1,2 bar przy 2400 obrotów. Wydaje mi się, że jest za małe. Został wymieniony czujnik doładowania, ale jest bez zmian.
    Proszę o wyjaśnienie kodów. Gdzie szukać przyczyny?
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • MetalWorkMetalWork
  • Level 17  
    Może w sterowaniu turbiny.Jest sterowana podciśnieniem ?
  • MetalWorkMetalWork
  • Level 9  
    Witam. W turbosprężarce jest zawór upustowy west gate,reguluje się za pomocą siłownika pneumatycznego połączonego z kolektorem dolotowym. Możliwe,że zawór jest nieszczelny i puszcza spaliny do wydechu.Sprawdzałem doładowanie na odkręconym wydechu jest tak samo.Bardziej skupił bym się na błędach.Opis z testera mid 128 sid 78 fmi 4, siłownik pompy doprowadzania paliwa ,zwarcie z masom lub plus 30. Mid 128 psid 30 fmi 12,impuls odniesienia pompy ,usterka podzespołów.Czy to nie jest usterka sterownika pompy,pompka paliwowa po przekręceniu kluczyka po chwili powinna się wyłączyć a pracuje cały czas.Nie wiem czy jest to sterowane ecu silnika czy sterownikiem pompy.Panowie co radzicie,wyciągać pompę do sprawdzenia czy jeszcze coś sprawdzić. Z góry dziękuje za odpowiedz.
  • Level 9  
    Witam.Pompa wtryskowa została sprawdzona.Uszkodzony elektrozawór kąta wtrysku.Po zamontowaniu pompy samochód pracuje ciszej i bardziej miękko ,da się teraz jechać na skrzyni wysokiej.Moc się zwiększyła ale to jeszcze za mało,doładowanie jest takie samo jak było przed naprawą pompy wtryskowej.Daje turbine do regeneracji,zobaczę czy się zwiększy doładowanie po naprawie. Napiszę jak będzie.
  • Level 9  
    Witam.Po regeneracji turbiny doładowanie zwiększyło się do 1.6 at. Teraz jest mocniejszy i lepiej się zbiera,sprawdzę jaką ma siłę jak pojadę w góry.
    Pozostał problem z pompką paliwową, po przekręceniu kluczyka bez odpalenia
    cały czas pracuje i słychać jak paliwo przez przelew wraca do zbiornika. Wymieniłem jeszcze czujnik ciśnienia przy filtrze paliwa ale jest tak samo.
    Nie wiem gdzie jeszcze jest problem czy zawór zwrotny na pompie wtryskowej nie trzyma , chciałem go wymienić ale nie można kupić nawet w serwisie volvo.