Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw lt35 2,5tdi pompa wtryskowa - pompa wtryskowa nie podaje paliwa na wtryski

Yamaha R1 RN19 02 Sep 2020 23:57 3546 10
  • #1
    Yamaha R1 RN19
    Level 2  
    Witam jestem tu nowy i z góry bardzo dziękuje za każdą pomoc mój problem polega na tym iż posiadam VW LT 35 1999r 2,5tdi 109km pompa wtryskowa przestała któregoś dnia podawać paliwo na wtryski, wymieniłem całą pompę wraz z zaworami i nastawnikiem a problem nie zniknął paliwo podane z bańki zostaje tylko przetłoczone przez pompę i wraca przelewem ( od pewnego czasu co jakiś czas migała sobie kontrolka z grzania świec pomigała sobie w czasie jazdy gasła i nie było problemu a do feralnego dnia czy może to mieć jakiś związek z brakiem podawania paliwa na wtryski ??? ) Proszę pomóżcie coś !!!! Nie mam możliwości podpiąć autka pod komputer diagnostyczny :( Czy ktoś już się spotkał z takim problemem ???
  • #2
    Hektar Zahle.r
    Level 29  
    Bez diagnozy komputerowej się do tej pompy nie podchodzi. Zawołaj kogoś niech podjedzie z autocomem, VAG, lub VCDS. Czemu nie piszesz czy ma plusa na zawór ?
  • #3
    Yamaha R1 RN19
    Level 2  
    Plus jest nawet puściłem bezpośrednio z akumulatora i dalej nic
  • #4
    komorowski tomasy
    Level 10  
    Rozrząd kolego.
  • #5
    Hektar Zahle.r
    Level 29  
    Niech ktoś podjedzie i wyczyta błędy i parametry w trakcie rozruchu. Nastawnik powinien cichutko piszczeć jak się podnosi na zapłonie.
  • #6
    michal_rybka
    Level 34  
    jak nie masz komputera diagnostycznego (też nie mam) to możesz zrobić jak ja:

    Samą część mechaniczną - pompa wtryskowa i silnik testowałem w ten sposób, że odkręciłem wieczko górne nastawnika pompy wtryskowej (3 śruby torx i jedna specjalna, ale można wbić na nią (z wyczuciem) nasadkę 8 i odkręcić). Pod spodem jest taka "wskazówka" która po włączeniu zapłonu powinna się ruszyć i brzęczeć, jeśli tak nie robi to na pewno jest źle, poza tym mając tak odkręcone wieczko możesz odpalić silnik - jedna osoba kręci rozrusznikiem a druga może ręką pokręcić "wskazówką" w prawo - to jest dodanie gazu. Silnik powinien odpalić i kręcenie w prawo wskazówką powinno dodawać gazu - to taka moja własna metoda sprawdzenia pompy Bosch VE.
    Oczywiście nie gazuj za mocno, i zgaś od razu jak sprawdzisz że odpala.
    Należy też przy tym zachować szczególną ostrożność i czystość, żeby nie uszkodzić pompy.
    Nie odkręcać też tych śrubek niżej niż pokrywka - to są śruby do regulacji ustawienia nastawnika i jak to odkręcisz, to się przestawi dawka paliwa i BARDZO TRUDNO to potem ustawić właściwie - tzn ponoć łatwo jak się ma komputer diagnostyczny, ale ja nie mam i to ustawiałem potem przesuwając nastawnik to odrobinkę w prawo, to w lewo, aż w miarę dobrze pracował silnik, więc przestrzegam żeby tego nie ruszać
    ----uwaga--- będzie lała się ropa z pompy, trzeba sobie miskę podstawić.
    ---uwaga2--- robisz to na własne ryzyko - bądź ostrożny, odkręć wąż dolotu i miej przy sobie np deseczkę, żeby w razie czego zasłonić dolot gdyby silnik zaczął wchodzić gwałtownie na obroty (mi nie wchodził, wskazówką można było regulować obroty, ale kto wie co się może zdarzyć) lub osoba w kabinie niech będzie przygotowana żeby szybko wyłączyć kluczyk oraz dobrze też mieć włączony 5 bieg i trzymać sprzęgło i hamulec i w razie czego puścić sprzęgło (na wciśniętym hamulcu mocno) żeby tak zgasić silnik

    Jak tak odpala to masz problem elektryczny/elektroniczny. Do przejrzenia kostki do pompy i inne przy silniku i komputerze, można też otworzyć komputer i zobaczyć czy jest suchy i czysty w środku.
    U mnie w Caddy 1.9TDI na tej pompie okazało się, że komputer (który jest w podszybiu!!!) zgnił od tego że tam w tym podszybiu stała woda z liściami i naciekło do komputera, ale na szczęście po wymyciu komputera w Izopropanolu i wysuszeniu go zaczął normalnie działać, potem porządnie trzeba go uszczelnić sylikonem np Victor Reinz (polecam)
  • #7
    Hektar Zahle.r
    Level 29  
    Tam jest problem elektryczny. Nie ma co katować pompy. Wystarczy sprawdzić czy się podnosi na zapłonie w ten sposób https://youtu.be/k6KLoFO5c-Q i na rozruchu się powinien jeszcze trochę podnieść. Jak ma uszkodzony sterownik to na diagnostyce mogą wychodzić bzdury, ale i tak trzeba komputer podpiąć. Mówię na wszelki wypadek żeby się nie męczyć.
  • #8
    Yamaha R1 RN19
    Level 2  
    Bardo dziękuje za wszelkie pomocne rady :)
    Mam tylko jeszcze takie pytanie czy padnięty przekaźnik z grzania świec może mieć coś wspólnego z tym że poma nie podaje paliwa na wtryski ???
    Bo tak jak pisałem czasem sobie migała kontrolka z grzania świec czy jeśli pał ów przekaźnik mogło to spowodować zablokowanie podawania paliwa na wtryski ??? Czy ten przekaźnik jest w jakiś sposób kompatybilny z pompa wtryskową ???
    Jeszcze raz bardzo dziękuje za wszystkie podpowiedzi :D
  • #9
    michal_rybka
    Level 34  
    paliwo pompa powinna podawać niezależnie od działania świec żarowych, tyle że bez zagrzania świec żarowych może nie zapalić - szczególnie jeśli są komory wirowe, bo jak to wtrysk bezpośredni to i bez świec żarowych zwykle zapali (chyba że zajechany strasznie)

    migająca kontrolka świec żarowych to może oznaczać źle ustawiony nastawnik pompy wtryskowej a nie samą usterkę grzania świec, jeśli odkręcałeś cały nastawnik na pompie (nie tylko samą pokrywkę) no to już strasznie ciężko to ustawić tak jak było bez podłączania się pod komputer niestety :( ja u siebie ustawiłem najlepiej jak potrafiłem, ale kontrola i tak migała i czasami na wolnych obrotach szarpało silnikiem, ale że nie mam żadnego komputera diagnostycznego, to tak zostało, jeździć jeździł :)
  • #10
    Yamaha R1 RN19
    Level 2  
    vw lt35 2,5tdi pompa wtryskowa - pompa wtryskowa nie podaje paliwa na wtryski vw lt35 2,5tdi pompa wtryskowa - pompa wtryskowa nie podaje paliwa na wtryski

    Dodano po 3 [minuty]:

    Panowie witam ponownie udało mi się podpiąć mojego Lt pod komputer po pierwszym skanowaniu wywaliło kilka błędów
    Po skasowaniu wywala tylko jeden i teraz pytanko czy ten błąd oznacza zablokowany immobilajzer czy to coś innego ???
    Bo nie wiem czy wymienić sterownik czy wystarczy wyłączyć immobilajzer ???
  • #11
    michal_rybka
    Level 34  
    spróbuj "odpalać" samochód samym grotem kluczyka (jeśli da się wyjąć grot z kluczyka) lub zdejmij plastiki z kolumny kierowniczej i zdejmij cewkę immo ze stacyjki i wtedy pojudłaj rozrusznikiem i sprawdź czy jest tak samo, czy może doszedł jakiś inny błąd/miga jakaś kontrolka
    w oplach jak próbuje się odpalać kluczykiem innym/bez immo to miga szybko kontrolka "czek", nie wiem jak w VW