Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BRC FLY SF LIGHT konfiguracja - Mozliwości konfiguracji sterownika BRC FLY SF L

03 Sep 2020 09:10 348 2
  • Level 12  
    Witam.
    Pacjent: ASTRA H Z16XER
    Skład: Reduktor BRC Genius MB1200, Sterownik BRC FLY SF LIGHT, Wtryski BRC
    Symptomy problemu: Na gazie samochód bardzo łatwo jest zadławić przy ruszaniu, reakcja na pedał gazu jest jakby z sekundowym opóźnieniem(czasami i więcej).
    A teraz bardziej opisowo: samochód kupiony już z instalacją (dla żony). Przebieg 140 tyś, na gazie 90 tyś. Do tej pory zrobione: regulacja zaworów (wydechy w zasadzie wisiały- samochód gasł przy rozgrzewaniu, potem kręcił wrażenia jakby urwanego paska rozrządu), katalizator (tak rozsypany że się całkiem zablokował, maksymalna prędkość samochodu 80 km/h). Po wymianie tego wszystkiego uznałem za przyczynę gaz więc najpierw wymieniłem membranę, zaworek i trzpień w reduktorze, ustawiłem ciśnienie na podstawie miernika dla takiej samej wartości napięcia jak na starym i pojechałem do gazownika na konkretną regulację. Gazownik stwierdził że sterownik był cały czas w trybie adaptacji i że ciśnienie było odrobinę za duże. Zostało ustawione na nowo, zrobiona nowa mapa i dodatkowo dotrysk benzyny pow 3 tyś (mimo że jest lubryfikator). Objaw zadławiania nie przeminął. Diagnoza- reduktor nie jest szczelny na membranie- chociaż jak sprawdzałem po robocie swojej to był. Decyzja- nowy reduktor. Po zamontowaniu i zrobieniu kolejnej nowej mapy powiedziałbym że objaw się nasilł (do tego stopnia, że na parkingu na wstecznym samchód mi przygasał, dodałem gazu żeby nie zdechł i z opóźnieniem gwałtownie wszedł na obroty, tak że wyrżnąłem w słup.....(bez komentarza- zwłaszcza że to żony samochód)). To gaśnięcie jest na tyle upierdliwe że żona żeby ruszyć to zawsze zostawia 2 ślady, nie ważne czy asfalt czy szuter. Jeszcze trochę a sprzęgło się skończy.
    A teraz moje wnioski: instalacja nie ma MAP sensora- sterownik wylicza to niby z pomiaru ciśnienia gazu które jest mechanicznie korygowane do podciśnienia w kolektorze(po prostu odejmuje 1200mbar). Więc chciałem żeby gazownik dołożył MAP sensor- najpierw twierdził że ta instalacja nie potrzebuje, ale potem zmienił zdanie że można podłączyć sygnał z czujnika z samochodu(ponoć wynika to z opcji ustawienia sterownika). Umówiłem się z nim że żeby skrócić czas roboty itd (bo sam jestem elektronikiem), to doprowadzę mu do centralki kabel z tym sygnałem. Kabel doprowadzony, ale zacząłem sprawdzać dostępne schematy do instalacji i o ile sterownik FLY SF mają wejście na MAP sensor (pin 29), to sterownik FLY SF LIGHT (plastikowa obudowa- złącze 24 piny) mają tylko podłączenie do MAP sensora BRC tylko na czas kalibracji(więc jakoś tak trochę przestałem wierzyć i ufać gazownikowi). Ale sytuacja ta pokazała co innego: wziąłem oscyloskop i porównałem sobie sygnały z czujnika samochodu i z czujnika ciśninienia gazu w momencie obciążania silnika i mam następujące wnioski: w momencie ruszania/ puszczania sprzęgła komputer benzynowy chce ratować spadające obroty i na krótki czas (100-200ms ) otwiera przepustnicę i ją zamyka. W tym momencie spada podciśnienie na MAPie samochodowym i narasta ciśnienie w szynie gazu. O ile po przymknięciu przepustnicy podciśnienie w kolektorze wzrasta to ze względu na pojemność magistrali gazu ciśnienie to wcale się nie zmniejsza(bo reduktor może tylko podnieść ciśnienie a spaść może tylko przez otwarte wtryski). Zjawisko to jest potęgowane przez fakt że do zwiększonego ciśnienia gazu na wolnych obrotach centralka wylicza krótsze czasy otwarcia wtrysku(prawdopodobnie tak krótkie że nawet wtryski sie nie otworzą). I tutaj jest sedno sprawy moim zdaniem: przez tą 1-2 sekundy wtryski się wogóle nie otwierają i dlatego samochód gaśnie. Nie mam żadnego softu do konfiguracji i moje pytanie jest następujące: dla instalacji STAGa albo ELPIgazu znalazłem możliwość konfiguracji minimalnego czasu otwarcia wtryskiwaczy poniżej którego mimo wyliczenia z podstawowego algorytmu sterownik nie zejdzie. Czy ta centrala BRC też ma taką możliwość? czy można jej skonfigurować żeby np na wolnych obrotach pracowała na benzynie? Widziałem też taką opcję dla STAGa redukowania ciśnienia gazu, czy istnieje ona również dla tej centrali BRC. Jeżeli żadna z odpowiedzi nie będzie na tak to chyba zostanie już tylko wymiana centrali na jakąś bardziej zaawansowaną. Z góry dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź- ułatwi mi to dalsze dyskusje z gazownikiem(zanim żona sprzęgło spali albo ja znowu w coś wyrżnę).
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 12  
    Na benzynie wszystko ok, a z gazem miał tak zawsze i poprzedni właściciel też tak miał (znajoma) i ponoć poprzedni (pierwszy co to montował) też miał ale nie tak intensywne. Zaczynam się zastanawiać (chociaż mapy z czasami nie widziałem)- a wtryski są pomarańczowe BRC, czy w sumie przy niecałych 30KM na cylinder, na wolnych obrotach nie ma za krótkich czasów wtrysku, dlatego może już obcinać podawanie. W opisie softu Sequent P&D jest ponoć opcja do ustawienia pracy na benzynie przy wolnych obrotach (jakieś ustawienia przejściowe), ale jest tam też opcja powrotu na gaz po jakimś czasie (, więc pewnie i tak by się przy ruszaniu przełączał na gaz sporotem. Jak mam teraz jeszcze wymieniać listwę tak na chybił/trafił to już niech lepiej żona jeździ na benzynie, bo oszczędności z tego LPG przy tych innych wydatkach to jakoś nie widzę