Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen berlingo 2007 - Brak mocy, kopci

SEED_29 04 Sep 2020 20:28 897 21
  • #1
    SEED_29
    Level 17  
    Witajcie, auto jak w temacie 1,6 hdi 75KM 2007r. Problem pojawił się nagle, pojazd stracił moc i pojawiły się czarne chmury, sprawdzono szczelność dolotu, podciśnienia, gruszka pracuje, turbo dmucha, wymieniono egr bo tylko takie błędy wskazała diagnostyka. Pali na dotyk, pracuje równo tylko jakoś tak głośno fuka z przeplywki i coś trzeszczy stuka w okolicach rozrządu, dla testu przyłożyłem do przeplywki kartkę papieru i tu wg mnie coś nie tak bo nie próbuje jej wciągnąć tylko wprowadza ją w rezonans. Jechać się tym nie da 3ci bieg to max jego możliwości i czarno za pojazdem. Podejrzewam że rozrząd przeskoczył ale chciałbym się upewnić co jeszcze mogę sprawdzić coby nie rozkręcać na próżno. Dodam jeszcze że na obroty wchodzi do końca tylko jakoś tak gumowo.

    Pozdrawiam
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    decybel91
    Level 41  
    Ile to turbo napompuje? Czarny dym to za dużo paliwa za mało powietrza bardzo często siadają turbiny przez słynny filtr na śrubie dopływu oleju. Do tego stopnia że wirniki pękały na pół. Zresztą turbo na wierzchu można ręką to sprawdzić
  • #3
    beryas
    Level 29  
    pewnie sie turbaFFFFFFFka konczy jak kolega wyzej pisze, no chyab ze Ci rozrzad skoczyl (choc to malo prawdopodobne)
  • #4
    SEED_29
    Level 17  
    No tak, turbo jest podejrzane ale na wolnych obrotach tak fuka, a wtedy turbo nie dmucha wirnik ma luzy poprzeczne i wzdłużne ale wszystko się kręci, sztanga podnosi się po odpaleniu węże puchną chociaż faktyczne wydaje mi się że powinny bardziej, tylko co z tą mocą że on wcale nie jedzie. Czy uszkodzone turbo powodowałoby to fukanie na wolnych obrotach? no i te dziwne trzaski w okolicach rozrządu myślałem że to wieloklin popiskuje, po zdjęciu wieloklinu dalej coś strzela trzeszczy jakby łańcuch o obudowę zawadzał. Jakie powinno być doładowania, manometrem zmierzę będzie pewniejsze
    pozdrawiam
  • #5
    beryas
    Level 29  
    najsampierw to sprawdz czy sztanga po zapaleniu dobija do konca czy stoi.
    Do rozrzadu jest dostep piekny, zdejmij obudowe i sprawdz czy nie jest luzny, skoro masz halasy z tamtych okolic to moze pompa wody sie rozsypala i pasek skoczyl ze 2 zeby
  • #6
    SEED_29
    Level 17  
    ups auto jest z 2007r
  • #7
    beryas
    Level 29  
    przeca w poscie pisze 1,6 hdi 2007 xD, temat zmien i po sprawie.

    sprawdz ten nierzad bo az ciekaw jestem
  • #8
    SEED_29
    Level 17  
    uwierz mi ja też
    komp nic poza egr nie wywalił ale został pierw zaślepiony i nic, ale silniczek stał na teście więc wymieniłem i dalej d...pa 450pln valeo, przpływka przełożona ze sprawnego. Sztanga pracuje w pełnym zakresie znaczy po odpaleniu idzie do końca i trzyma po przegazowaniu widać że przewody puchną, turo widać że się kończy ale nie do tego stopnia żeby się jechać nie dało
  • Helpful post
    #9
    beryas
    Level 29  
    test robiles diagboxem? egr i tak bys musial wymienic.
    drzyj obudowy z rozrzadu

    Dodano po 7 [minuty]:

    Citroen berlingo 2007 - Brak mocy, kopci Citroen berlingo 2007 - Brak mocy, kopci Citroen berlingo 2007 - Brak mocy, kopci Citroen berlingo 2007 - Brak mocy, kopci Citroen berlingo 2007 - Brak mocy, kopci Citroen berlingo 2007 - Brak mocy, kopci Citroen berlingo 2007 - Brak mocy, kopci Citroen berlingo 2007 - Brak mocy, kopci Citroen berlingo 2007 - Brak mocy, kopci
  • #10
    SEED_29
    Level 17  
    test robił mi kolega wow-em czy czymś takim,
    zastanawiam się jeszcze czy jest coś co może powodować takie objawy których komp nie znajdzie (tak zaawansowany)

    Dodano po 2 [minuty]:

    a i jeszcze jedno czy komp wywali błąd braku synchronizacji wału z wałkiem w przypadku przestawienia?
  • #11
    sirsizar
    Level 14  
    Sam komputer nie wyleczy wszystkiego. Sprawdz rozrząd bo inaczej to nawymieniasz niepotrzebnie połowe części w silniku.
  • #12
    decybel91
    Level 41  
    75km i turbo z vgt? Daj zdjęcia
  • #14
    beryas
    Level 29  
    Kolego kup sobie jeszcze mase czerwona loctite "nie silikon" tylko taka wodnista czerwona kleisz nia polowki glowicy na bardzo cienka warstwe
  • #15
    SEED_29
    Level 17  
    beryas wrote:
    Kolego kup sobie jeszcze mase czerwona loctite "nie silikon" tylko taka wodnista czerwona kleisz nia polowki glowicy na bardzo cienka warstwe

    OK, a mógłbyś napisać dlaczego, w czym jest lepszy itp.
  • #16
    beryas
    Level 29  
    dluzej wytrzyma bez wyciekow, fabrycznie skladaja na ta mase, jak dasz na mase np z reinza to za rok dwa bedzie pocic, nie mowiac ze warstwa rainza bedzie minimalnie grubsza
  • #17
    SEED_29
    Level 17  
    Witam, autko odzyskało moc, wymieniono łańcuch z napinaczem, popychacze, rozrząd, turbinę i zawór egr. Silnik pracuje równiutko nie szarpie itp. ale zastanawiam się jeszcze nad zaworem w turbinie, konkretnie nad jego pracą. Po uruchomieniu silnika gruszka podciąga sztangę i trzyma po przegazowaniu przewody puchną, ale po puszczeniu gazu sztanga stoi w tym samym miejscu, słychać charakterystyczny świst upuszczanego ciśnienia tylko mi się wydaje że to egr się otwiera a nie ten zawór. Proszę o wyjaśnienie jak powinna wyglądać praca gruszki, czy gruszka puszcza dopiero po przekroczeniu granicznego ciśnienia doładowania?
    pozdrawiam
  • #18
    beryas
    Level 29  
    sztanga w tej turbinie nie steruje praca wastegate tylko zmienna geometria.

    ogolnie sprawa wyglada tak:

    Auto stoi nie odpalane, sztanga jest wysunieta (puszczona), zapalasz samochod sztanga ma byc wciagnieta i ma sie tak trzymac podczas lekkich przygazowek w miejscu. Zmienna geometria ma pracowac podczas jazdy samochodu, mozna ja skontrolowac recznie ale musisz ja wysterowac komputerem diagnostycznym, lub reczna pompka podcisnieniowa.


    Ponaddto gdyby sztanga zablokowala sie w pozycji wessanej nie mialbys mocy na niskich obrotach a na gorze jako tako by szedl.

    Gdyby sztanga zablokowala sie w pozycji puszczonej, auto mialoby kopyto ale na niskich obrotach, na wyzszych brak mocy.


    W Twoim przypadku sterowanie zmienna geometria powinno byc prawidlowe 99%.

    Pozdrawiam
  • #19
    SEED_29
    Level 17  
    witm, tam nie ma zmiennej geometrii, jest tylko klapka otwarta lub zamknięta, w tym przypadku podczas uruchomionego silnika sztanga jest podciągnięta i mam wrażenie że tak zostaje do momentu wyłączenia silnika
    pozdrawiam
  • #20
    beryas
    Level 29  
    Fucktycznie jest vgt, ale z tego co wiem to w miejsciu jej nie sprawdzisz przygazowkami.
    ew mozesz sprawdzic czy elektrozawor nie przepuszcza Ci podcisnienia, wpinasz sie przed niego i robisz podcisnienie.
  • #21
    SEED_29
    Level 17  
    zawór jest szczelny
  • #22
    beryas
    Level 29  
    jak zawor szczelny i grucha jest zaciagana to znaczy ze dziala jak trzeba