Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Corsa B - Pomarańczowa kontrolka

Teutel 06 Sep 2020 13:14 1092 17
  • #1
    Teutel
    Level 17  
    Witam,
    w Oplu Corsie B, silnik benzynowy 1.0 12V X10XE, rocznik 2000, przy prędkości 120 km/h zapala się pomarańczowa kontrolka silnika. Gdy puszczam gaz i prędkość spadnie do 110 km/h kontrolka gaśnie, ale przy kolejnej próbie przyspieszenia do 120 km/h kontrolka zapala się powtórnie. Co ciekawe, gdy przyspieszam pulsacyjnie naciskając i puszczając pedał gazu, udaje się ostatecznie osiągnąć te 120 km/h bez zapalania się kontrolki.
    Jakiś czas temu samochód potrafił rozpędzić się do 140 km/h i kontrolka nie świeciła. Zatem błąd ten pojawił się w ostatnim czasie. Gdzie może tkwić przyczyna tego błędu?
  • #2
    mercedesik
    Level 26  
    Diagnozuj. Poszukaj kody migowe opel jak wywołać pełno tego w necie.
  • #3
    JacekCz
    Level 39  
    ta kontrolka zapewne ma jakąś nazwę ...
  • #4
    Teutel
    Level 17  
    Przesyłam zdjęcie gniazda diagnostycznego w moim Oplu.
    Mam nadzieję, że dobrze ponumerowałem styki. Z tego co się dowiedziałem, by wywołać kody migowe, trzeba zewrzeć styki nr 5 i 6, ale u mnie są tylko styki nr 3, 4, 5, 7, 16. Co gdy brakuje styku 6?
    Corsa B - Pomarańczowa kontrolkazlacze_dia..._Corsa.png Download (3.51 MB)
  • #5
    andrzej20001
    Level 43  
    Przepływomierz pada lub EGR. Diagnostyka potrzebna.
  • #7
    Teutel
    Level 17  
    sigwa18 wrote:
    LPG na pokładzie jest?


    Nie ma LPG.
  • #8
    koleś kit
    Level 39  
    Weź pojedź na normalną diagnostykę(nie do czytacza)i nie baw się w kody.Nawet jak tam coś wymigasz to i tak nic z tego nie będziesz wiedział.Bo np wywali sondę a MAF będzie skończony.
  • #9
    Teutel
    Level 17  
    Diagnostyka komputerowa wykazała błąd P0130 Sonda lambda (rząd 1, czujnik 1). Rozumiem, że chodzi o tę sondę, która jest zamontowana na katalizatorze od góry, w sąsiedztwie wentylatora chłodnicy? Jeśli tak, to może warto odkręcić i przeczyścić ją i sprawdzić czy błąd nie będzie później wyskakiwał?
  • #11
    andrzej20001
    Level 43  
    Przepływomierza nie sprawdzałeś?
  • #12
    Teutel
    Level 17  
    Sprawdzałem i przeczyściłem styki od sondy lambda i od przepływomierza.
    Co do przepływomierza (Bosch 0280217123) to wizualnie nie wykazuje dużego zabrudzenia, ale spróbuję go przeczyścić jak będę miał środek do czyszczenia przepływomierzy, bo wiele lat nie był czyszczony.
    Błąd wyskakuje (i dziś też wysoczył) przy raptownym przyspieszaniu powyżej 110 km/h, tak jakby auto dostawało "zadyszki" przy tej szybkości.
  • #13
    andrzej20001
    Level 43  
    Paaanie wartości rzeczywiste testerem
  • #14
    Teutel
    Level 17  
    Czy do diagnostyki odpowiedni będzie interfejs OPEL SCANNER 1.0.2.1 USB we wtyku OBD2?
    Nie wiem, czy u mnie jest OBD1 czy OBD2.
  • #16
    Teutel
    Level 17  
    Poniżej wyniki diagnostyki Opel Scannerem

    Opel Corsa(Vita)-B 2000 (Y)
    1.0 [X10XE] - Motronic M1.5.5 (pin 7)

    Kody Usterek:
    P0505 Unknown Error Not Present - "Układ regulacji biegu jałowego - usterka"
    P0130 Unknown Error Not Present - "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka"

    Parametry bie¿¹ce:
    1 Napiêcie Akumulatora 14.0 V
    2 Obroty Silnika 920 RPM
    3 PrzekaŸnik Pompy paliwa Aktywny
    4 TPS Sygna³ 0.80 V
    5 Przepustnica K¹t Zaworu 4 %
    6 Idle Position Prze³¹cznik Zamknij
    7 Symulacja Full £adowania Prze³¹cznik Nieaktywny
    8 Czujnik Masy Przep³ywu Powietrza 1.35 V
    9 Temperatura P³ynu Ch³odz¹cego 91.6 °C
    10 Temperatura P³ynu Ch³odz¹cego 0.96 V
    11 Temperatury powietrza dolotowego 43.8 °C
    12 Temperatury powietrza dolotowego 2.54 V
    13 Rodzaj silnika 3 Cyl
    14 Transmission Kodowanie MT
    15 Prze³¹cznik Park/Neutral P-N
    16 A/C Prze³¹cznik Informacji Nieaktywny
    17 A/C Prze³¹cznik Sprê¿arki Nieaktywny
    18 Czujnik Hala Aktywny
    19 Cewka Zap³on Cylinder 1 £adowanie
    20 Cewka Zap³on Cylinder 2 £adowanie
    21 Cewka Zap³on Cylinder 3 £adowanie
    22 Cewka Zap³on Cylinder 4 £adowanie
    23 Sygna³ Stukowy Nieaktywny
    24 Spalanie Stukowe 0 °CA
    25 EGR Zawór Nieaktywny
    26 EGR Pulse Ratio 0 %
    27 EGR Pozycja sprzê¿enie zwrotne 1.09 V
    28 Zawór wentylacji zbiornika paliwa 12 %
    29 O2 Czujnik 590 mV
    30 O2 Czujnik Loop Zamknij
    31 Wspó³czynnik powietrze/paliwo Bogaty
    32 O2S Integrator 128 steps
    33 O2S BLM Idle 104 steps
    34 O2S BLM czêœcie obci¹¿enie 153 steps
    35 Po¿¹dane Powietrze Wolne obr. 9 kg/h
    36 Rzeczywista wartoϾ Powietrza Wolne obr. 6 kg/h
    37 Po¿¹dany Ja³owy Bieg Silnika 900 RPM
    38 Sygna³ Obci¹¿enia Silnika 1.7 ms
    39 TPS Load Sygna³ 10 steps
    40 Moment Obrotowy 0 %
    41 Moment Obrotowy Nieaktywny
    42 A/C PrzekaŸnik Nieaktywny
    43 Prêdkoœæ Pojazdu Pulse Nie odebrane
    44 Prêdkoœæ Pojazdu 0 km/h
    45 Check Œwiat³o Off
    46 Obroty Silnika Pulse Nieaktywny
    47 Obliczony przep³yw powietrza 3.2 kg/h
    48 Wtrysk Puls 4.2 ms
    49 K¹t Iskry przed TDC 4.5 °CA
    50 Imobilajzer Aktywny
    51 Imobilajzer Sygna³ Odebrane
  • #17
    koleś kit
    Level 39  
    Te dane są nie warte kompletnie nic.Albo log albo wykres i patrzysz.Dalej jest podejrzany MAF albo lewizna w dolocie.Moja dobra rada to oddać do mechanika.
  • #18
    Teutel
    Level 17  
    Poniżej wykresy:
    1 - napięcie sondy lambda
    2 - liczba obrotów
    3 - rzeczywista masa powietrza
    Napięcie sondy lambda oscylowało w granicach 100÷800 mV przy obrotach 920/min.
    Gdy obroty wzrosły do 2560/min i następnie gwałtownie zmalały do 920/min po zdjęciu nogi z gazu, napięcie na sondzie spadło chwilowo do 0 V, potem wzrosło do 800 mV i później już oscylowało jak na początku.
    Corsa B - Pomarańczowa kontrolka