Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Passat B6 - Pedał hamulca miękki, twardnieje za drugim razem.

07 Sep 2020 20:43 1863 16
  • Level 39  
    Koledzy mam dziwny problem jak w temacie, po wymianie tarcz i klocków z tyłu.
    Okazało się, że pozrywały się gumki (osłony) tłoczków, więc kupiłem reperaturki i wymieniłem je.
    Po wyjęciu tłoczków oczywiście uciekło trochę płynu z zacisku lecz po złożeniu odpowietrzyłem obie strony wydaje mnie się że dość solidnie bo spuściłem w sumie z obu stron 250ml.
    Oczywiście zrobiona adaptacja hamulca postojowego.
    Co może być nie tak ?
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 34  
    Najprawdopodobniej jest jeszcze gdzieś w układzie powietrze, czyli zapowietrzony.
  • Level 39  
    Też tak myślałem, odpowietrzałem dwa razy. Jedyne co to jeszcze chyba pokuszę się o wymianę płynu w całym układzie. Nie mam pojęcia ile wchodzi w cały układ hamulcowy.
  • Level 39  
    Koledzy tak sobie teraz czytałem jak niby prawidłowo odpowietrzyć układ z ABS. Czytam że jedni piszą o odpowietrzaniu na odpalonym aucie, inni o procedurze odpowietrzania pompy ABS przy użyciu VCDS, inni o tym by to robić na podniesionym aucie.
    Jak to w końcu powinno być bo zgłupiałem.
  • Level 41  
    piachu1994 wrote:
    spinacz wrote:
    Nie mam pojęcia ile wchodzi w cały układ hamulcowy.

    Litr na pewno, a być może trochę więcej.

    To jest żart czy tak na poważnie ? Pojemność zbiorniczka ma starczyć do max wysunięcia tłoków plus rureczki i odrobina w pompie ABS. To na pewno nie "liter".
    W B6 jak i pozostałych z abs musisz odpowietrzyć za pomocą komputera, inaczej nigdy go dobrze nie odpowietrzysz.

    Oczywiście trzeba to robić na podniesionym aucie. Przy opuszczaniu powietrze jako lżejsze pójdzie do góry i wyleci zbiorniczkiem, naprawdę super porady.
  • Level 39  
    Ok to procedurę odpowietrzania ABS zrobić przed fizycznym odpowietrzeniem czy po? I czy odpowietrzanie przeprowadzać na odpalonym aucie czy nie? Bo w sumie prosta czynność a zaczynam się gubić.
  • Level 41  
    spinacz wrote:
    Ok to procedurę odpowietrzania ABS zrobić przed fizycznym odpowietrzeniem czy po? I czy odpowietrzanie przeprowadzać na odpalonym aucie czy nie? Bo w sumie prosta czynność a zaczynam się gubić.

    Przecież w VCDS jest napisane jak prawidłowo przeprowadzić taką procedurę. Z tego co pamiętam to na zgaszonym, program "mówi" co masz robić w danej chwili. Ot i cały problem.
  • Level 39  
    Jeśli chodzi o procedurę z VCDS to wszystko jasne ale czy fizyczne odpowietrzanie powinno się robić na odpalonym aucie czy nie?
    I czy procedura odpowietrzania pompy ma być zrobiona po fizycznym odpowietrzaniu czy przed?
  • Level 41  
    Ani przed ani po. Wchodzisz w VCDS i on "mówi" które koło itd. Najlepiej robić to w dwie osoby, jedna ciśnie na pedał druga kręci odpowietrznikiem. Pół godziny roboty i pedał sztywny a hamulec brzytwa. Każde zapowietrzenie układu to powietrze w modulatorach i musi być użyty komputer aby je wyzwolić, czy to tak ciężko zrozumieć ?
  • Level 39  
    Gdy wiesz takie rzeczy to faktycznie wszystko jest łatwe. Przyznam Ci szczerze że nie wiem czy w VCDS są podawane kroki procedury odpowietrzania. Wiem że napewno szczegółowe informacje wyświetla VAS w przeróżnych procedurach.
  • Level 22  
    Aleksander_01 wrote:
    Każde zapowietrzenie układu to powietrze w modulatorach i musi być użyty komputer aby je wyzwolić, czy to tak ciężko zrozumieć ?


    Bzdury. Rozbierałem cylinderki dziesiątki razy, i ani razu nie zdarzyło mi się zapowietrzyć modulatora. Musiał by uciec cały płyn ze zbiorniczka żeby w pompie pojawiło się powietrze. Praktycznie nigdy nie używałem komputera do odpowietrzania układu. Wystarczy na czas wymontowania zacisków zatkać jakoś przewody hamulcowe, żeby płyn nie uciekał lub uciekał powoli, i pilnować żeby był płyn w zbiorniczku. Moim zdaniem autor potrzebuje pomocnika do odpowietrzania, bo jak blokuje się pedał jakimś kołkiem to czasami nie wystarczy, trzeba żeby ktoś silnie nadepnął na pedał.
  • Level 39  
    Robiłem to z kolegą więc jedyna opcja to że jeszcze gdzieś jakimś cudem jest to powietrze, zrobił bym tą procedurę całą z VCDS ale nie mam jak podnieść auta czy na nie podniesionym zda to egzamin ?
  • Level 41  
    Przednie skręt na max na zewnątrz, tył dla ułatwienia można zdjąć koła.
    Podoba mi się to forum, tylko patrzeć jak będzie 658 postów pisanych przez 2 miesiące o tematyce - jak prawidłowo zdemontować koło w samochodzie.
    Z zapowietrzeniem jest tak że to nie płyn ucieka z układu ale powietrze dostaje się do niego i chcąc nie chcąc dostaje się do najwyższych punktów, czyli do pompy abs.
    Jak wy tak robicie te samochody klientom to ja się nie dziwię że macie terminy na dwa tygodnie na przód. Jesteście dobrzy i macie długie terminy, ja jestem kiepski i mam przerób.
  • Level 39  
    Koledzy z ciekawości czy VCDS prowadzi za rączkę, uruchomiłem tą procedurę i przeleciałem całą do końca i pedał od razu jedt lepszy. Oczywiście zrobię to ponownie już z odkręcaniem odpowietrzników.
  • Level 41  
    spinacz wrote:
    Koledzy z ciekawości czy VCDS prowadzi za rączkę, uruchomiłem tą procedurę i przeleciałem całą do końca i pedał od razu jedt lepszy. Oczywiście zrobię to ponownie już z odkręcaniem odpowietrzników.

    Normalnie jakbym słyszał rozmowę radzieckich diesantników - "hura, dzisiaj będziemy skakać ze spadochronami". Odpowietrzanie hamulców bez odkręcania odpowietrzników, to nie hit, to rewelacja.

    Muszą być dwie osoby, jedna za kierownicą druga przy kole. VCDS wskaże od którego koła zacząć. Na końcówkę odpowietrznika zakładasz rurkę przezroczystą aby widzieć stan płynu. Wężyk skierowany do góry a jego powrót umieszczasz w jakimś pojemniku. Osoba za kierownicą ciśnie na hamulec a druga przy kole delikatnie odkręca odpowietrznik, gdy zaczyna lecieć płyn zakręca go.
    Gdy VCDS wskaże naciskanie hamulca to go "słuchasz", druga osoba w tym czasie luzuje odpowietrznik. Gdy pedał wpadnie w podłogę dalej go tak trzymasz i wydajesz komendę "zakręć". Puszczasz nogę z pedału dopiero po usłyszeniu komendy "zakręcone". Przestajesz odpowietrzać dane koło wtedy gdy w wężyku leci czyściutki płyn, bez pęcherzyków powietrza. Pamiętaj o stałej kontroli ilości płynu w zbiorniczku. Gdy masz przygotowane narzędzia i wiesz co robić to idzie to bardzo sprawnie, dasz sobie radę, potem Ty będziesz udzielał rad. :D