Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyundai Coupe 2.7 FL1 - Spadające napięcie ładowania alternatora pod obciążeniem

11 Sep 2020 15:01 249 10
  • Level 9  
    Ludziska!

    Mam problem. Na postoju, przy włączonej klimatyzacji, światłach, po załączeniu dmuchawy silnika (tutaj problem staje się najbardziej widoczny), ew. z lub bez grzania tyłka napięcie ładowania spada z 14.2 do 13-12,5V. Wymieniany był kabel główny ładowania, napinacz paska osprzętu (alternator na osprzęcie), pasek klinowy, a sam akumulator również jest nowy. Oddałem alternator do regeneracji, wymienione zostały łożyska i szczotki (mimo, że sugerowałem regulator napięcia/mostek diodowy). Zapłaciłem 170 zł. Problem dalej pozostał, został wymieniony na "reklamacji" (za którą musiałem zapłacić dodatkowe 160 zł...) regulator napięcia, problem występuje nadal. Ktoś ma pomysł w czym może jeszcze tkwić problem? Sytuacja ponawia się za każdym razem, jak pojeżdżę trochę i stanę na światłach, z reguły jak włączają się dmuchawy silnika przy włączonej klimatyzacji, ale to samo się dzieje przy dmuchawie i włączonym grzaniu tyłka, albo samej klimatyzacji + grzanie tyłka. Nie mam już pomysłów co może być jeszcze nie tak i czy to facet od regeneracji alternatora skiepścił sprawę, czy też może nie ma w tym jego winy.

    Podczas jazdy napięcie ładowania wacha się w granicach 13,8-14,2 V. Na kablu głównym ładowania jest bezpiecznik 80A, alternator ma katalogowo wypluwać prąd 120 A - bezpiecznik jest cały.
  • Level 24  
    Witaj!
    Z tego co opisujesz to mi wygląda na utlenienie się kabla w ołowianej klemie/złącze+/
    Moja propozycja to dodaj dodatkowy kabel łączący akumulator-alternator. Tam gdy dokładnie zmierzysz napięcie jakie wychodzi z alternatora to 14, a na akumulatorze może być spadek nawet do 13v.

    Pozdrawiam Miro.Nas
  • Level 9  
    miro.nasz wrote:
    Witaj!
    Z tego co opisujesz to mi wygląda na utlenienie się kabla w ołowianej klemie/złącze+/


    Odpada, kabel główny ładowania tak jak mówiłem jest nowy. Klemy też są nowe. Wziąłem nawet "na grubasa" zrobiłem masę drugim kablem 8mm i dalej żadnej zmiany. Spadek na kablu głównym ładowania w przedziale 0,2-0,4 V, więc to nie to.
  • Level 9  
    enhanced wrote:
    Ale to tak cały czas trzyma napięcie jakby z akumulatora czy tylko na chwile przy "odpalaniu" wentylatora/dmuchawy jest taki spadek?


    Póki przykładowo dmuchawa/klima chodzi, to spadek się utrzymuje.



    Spada i niżej, do 12,5. Jeżeli ktośby chciał poddawać w wątpliwość dokładność miernika, to przez komputer napiecie jest identyczne. Ale pokdreślam - to z włączoną klimą oraz z dmuchawą silnika. Ktoś mi mówił, że do 12,5 na postoju przy dużym obciązeniu ma prawo spaść, chociaż mam wątpliwości co do rzetelności tej informacji.
  • Level 36  
    Jakie jest napięcie na klemach akumulatora bez włączonych świateł i klimatyzacji oraz z włączonymi wszystkimi urządzeniami? Ten miernik gdzie jest podłączony bezpośrednio do akumulatora jeśli nie to jego wskazania należy traktować jako orientacyjne ponieważ nie mierzy napięcia na akumulatorze tylko w dalszej części instalacji. Napięcie występujące na gnieździe zapalniczki często jest niższe niż mierzone na akumulatorze szczególnie gdy włączymy dużo osprzętu. Ile lat ma akumulator? Ja proponuje podjechanie do sklepu z akumulatorami i przeprowadzenie diagnostyki zdrowia akumulatora, procesu ładowania.
  • Level 9  
    enhanced wrote:
    A na zimnym tego efektu pewnie nie ma lub nie aż tak?


    Zgadza się. Na zimnym, bez dmuchaw napiecie gicio. Wystarczy 5min się przejechać i kupa.

    nomudrek wrote:
    Jakie jest napięcie na klemach akumulatora bez włączonych świateł i klimatyzacji oraz z włączonymi wszystkimi urządzeniami? Ten miernik gdzie jest podłączony bezpośrednio do akumulatora jeśli nie to jego wskazania należy traktować jako orientacyjne ponieważ nie mierzy napięcia na akumulatorze tylko w dalszej części instalacji. Napięcie występujące na gnieździe zapalniczki często jest niższe niż mierzone na akumulatorze szczególnie gdy włączymy dużo osprzętu. Ile lat ma akumulator? Ja proponuje podjechanie do sklepu z akumulatorami i przeprowadzenie diagnostyki zdrowia akumulatora, procesu ładowania.


    Napięcie bez obciążenia waha się od 13.9-14.1. Miernik działa precyzyjnie, wskazania na multimetrze są dokładnie takie same jak na mierniku. Pisałem o tym pod filmem.

    Akumulator ma niecałe pół roku i był testowany.
  • Level 43  
    To wygląda na słaby alternator lub coś za mocno bierze prądu.

    Klimatyzacja sprawna? Wentylator to ma jakieś biegi przy niej czy włącza się na maksimum?

    Takowe spadki przy odpalaniu wentylatora miałem w merivie a 2005 przy 100A alternatorze że albo się altek wyłączał (sprzęgiełko?) albo taki chwilowy był pobór prądu że spadek był właśnie do poziomu akumulatora czyli poniżej 13V. Ale to było chwilowe i to przez to że nie było biegów tego wentylatora tylko włączał się na maksimum co chwile. A to bez świateł mijania bo dzienne chodzą no i dmuchawa na 4 nie była włączana a raczej maks 2.

    Teraz przy zamontowanym rezystorze dmuchawy (są dwa biegi przez rezystor) tego efektu nie widzę.
  • Level 43  
    Załóż mniejsze kolo pasowe alternatora
  • Level 9  
    Na chwilę obecną podejrzana jest dioda w alternatorze.