Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A2 1.4 16V BBY - kręci, podaje paliwo, nie ma iskry - nie odpala ?

lukskajwoker 11 Sep 2020 19:15 1041 17
  • #1
    lukskajwoker
    Level 12  
    Samochód kupiony niesprawny. Nie znam historii.
    Opis: samochód kręci, podaje paliwo, rozrząd ok, kompresja ok, brak iskry.
    Z błędów po kasowaniu (nałapał mnóstwo - aku było do zera) został jeden - 17989 - moduł sterowania przepustnicy, blok 1, nastawy podstawowe nie zostały dokonane (stały). Błędu nie da rady wykasować. Nie da rady zrobić też adaptacji. Przepustnica została podmieniona na drugą i ten sam błąd.
    Został na chwilę podmieniony ECU - oczywiście miga IMMO ale ponoć na chwię powinien odpalić ? - też złapał ten sam błąd 17989.
    Sprawdzany na dwóch kluczach. Piloty nie reagowały ale douczyłem.
    Bezpieczniki sprawdzone. Czujnik wałka wymieniłem.
    Świece nowe i czujnik wału (już niemcy szukali i wymienili).
    Z odczytów to na pewno podaje prędkość silnika podczas rozruchu, temperatury i ciśnienia.
    Nie stwierdziłem żadnych dodatkowych zabezpieczeń elektronicznych auta.

    Co może jeszcze trzymać zapłon ??
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    kamyczek
    Level 37  
    Sterownik silnika może być uszkodzony , możesz mieć zwarcie na przepustnicy , może być brak napięcia na czujnikach wału i wałka .
  • #3
    lukskajwoker
    Level 12  
    kamyczek wrote:
    Sterownik silnika może być uszkodzony , możesz mieć zwarcie na przepustnicy , może być brak napięcia na czujnikach wału i wałka .


    - przepustnica wymieniona (po rozebraniu wygląda ok - potencjometr) - przy teście przepustnicy - piszczy
    - napięcia na czujnikach są (podaje przecież prędkość silnika)
    - sterownik może uszkodzony - ale na drugim łapie ten sam błąd przepustnica (w drugim włącza się IMMO ale ponoć powiniem zagadać i zgasnąc dopiero ?)
  • #4
    kamyczek
    Level 37  
    Powinno zapalić i zgasnąć . Możliwe że brakuje zasilania / lub sterowania na cewkę .
  • #5
    lukskajwoker
    Level 12  
    zasilanie jest. sterowanie jak dobrze sprawdzić ?
  • #6
    sigwa18
    Level 38  
    Sprawdź czy widzi obroty wału w blokach pomiarowych. Iskra musi być. Potem szukaj dalej. Zaślep egr czasem on powoduje że nie ds rady odpalić.
  • #8
    lukskajwoker
    Level 12  
    - widzi obroty wału
    - mogę zaślepić EGR - ale co on ma do braku iskry ?
    - po odpięciu cewek wywala błąd - po podpięciu nie
    - przy błędzie podstawowych nastawów przepustnicy jest zaznaczony stały - i nie da rady wykasować - czyli wg mnie tak jakby brak jakiegoś przejścia ?
  • #10
    sigwa18
    Level 38  
    Zasilanie cewek jest sygnał wyzwalania też?
  • #11
    lukskajwoker
    Level 12  
    zasilanie jest. jutro jeszcze sprawdzę sygnał. Czy na rozruchu mam widzieć jakieś napięcie ?
  • #12
    maszan
    Level 24  
    Adaptacji przepustnicy na zimnym nie zrobisz - musi być nagrzany.
  • #13
    lukskajwoker
    Level 12  
    ok. ale ta adaptacja nie ma nic do rozruchu ? nie wiem po prostu co trzyma zapłon.
    czy jakikolwiek czujnik itd ?
  • #14
    maszan
    Level 24  
    Raczej nie bo mam 1.4 AHW i po resecie adaptacji w sterowniku jeździłem ze 70km bez adaptacji przepustnicy i oprócz tego ze wolne ciut wyżej stały lub lubiły zafalować lub się podwiesić to auto paliło do strzała.
  • #15
    sigwa18
    Level 38  
    Tak jak pisałem wcześniej zasilanie do sprawdzenia (najlepiej pod obciążeniem). Druga sprawa to sygnał czy jest jak nie ma to weryfikacja w ECU czy z niego wychodzi. Nieraz można dorwać komputer/ECU za 50 pln z allegro czy szrota i spróbować czy odpali na chwilę (immo zablokuje start) lub czy się pokaże iskra na te 1-2 sekundy.
  • #16
    lukskajwoker
    Level 12  
    Auto odpaliło.
    Co było wymienione:
    przepustnica
    komputer na zamiankę ale z IMMO (żeby zagadał na sekundę).
    czujnik wałka rozrządu (czujnik wału już w DE wymieniali)
    cewki (używka z allegro za 48zł z wysyłką :) )
    świece
    i teraz tak - na koniec postanowiłem sprawdzić wg schematu jeszcze raz po kolei jak idą sygnały. idę do bezpiecznika - sprawdzam - spalony - wymieniam - odpalił jak nowy. i niestety nie wiem na którym etapie się zjarał a co pomogło. bo bezpieczniki na samym początku były 3 razy sprawdzane i to przez 3 osoby.
  • #17
    Piter2018
    Level 1  
    a który bezpiecznik się spalił
  • #18
    lukskajwoker
    Level 12  
    od świec .