Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MAN TGX kopci i sie grzeje - kopcenie na czarno i skok temperatury

zemyk20 14 Sep 2020 20:54 711 12
  • #1
    zemyk20
    Level 8  
    Pacjent man TGX 18.440 2008R manual
    Witam mam problem z moim Manem od pewnego czasu zauważyłem, że auto strasznie zaczęło kopcić na czarno byle mała górka i czarny dym całym tłumikiem i skok temperatury.kopcenie zaczyna się przy 1300 obr.
    Intercooler szczelny
    Turbina chodzi
    Oleju nie łyka
    Delikatnie popija wodę
    Najciekawsze że nie wyrzuca żadnego błędu spotkał się ktoś z takim przypadkiem z góry dziękuję za podpowiedzi co zrobić lub za rozwiązanie tej zagadki
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    kakibara
    Level 33  
    Od jakiej skali zaczyna sie doładowanie - sprawdzisz to na pulpicie lub jakie ciśnienie widzi sterownik sprawdzisz to komputerem.
  • #3
    zemyk20
    Level 8  
    Turbina zaczyna dmuchać od 1150 kopcenie zaczyna się od 1350 wydaje mi się że to moment kiedy turbina dmucha najmocniej

    Dodano po 42 [sekundy]:

    Czujnik doładowania wymieniłem zero poprawy
  • #4
    mercedesik
    Level 26  
    Hamulec górski otwarty na max?
  • #5
    zemyk20
    Level 8  
    Hamulec górski otwarty.juz zaglądałem
  • #6
    kakibara
    Level 33  
    Jaka jest wartość ciśnienia na wolnych obrotach - równa się atmosferycznymi? Jak odpalisz auto ile kresek jest na pulpicie zero ?czy np 2- 3?
    Nie pytam się od kiedy dmucha tylko co widzi sterownik.
    Turbina sprawdzona z jednej i z drugiej strony łopatki całe?
  • #7
    zemyk20
    Level 8  
    Łopatki całe wkładana była druga turbina i bez efektu

    Dodano po 2 [minuty]:

    Na rozgrzanym silniki i wolnych obrotach 1 kreska swieci
  • #8
    kakibara
    Level 33  
    Ok. Czyli widzi prawidłowo twój czujnik doładowania. Często zaczyna od 3 kreski i daje efekt o którym pytasz.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Wypadało było zrobić test powrotu z głowicy paliwa.
  • #9
    zemyk20
    Level 8  
    Ok sprawdzę to
  • #10
    Grzegorzgarage
    Level 8  
    Jak zaczyna kopcic ma pełną moc czy traci trochę mocy?
  • #11
    zemyk20
    Level 8  
    Delikatnie czuć brak
  • #12
    darobocian
    Level 12  
    Jeśli układ doładowania szczelny , to do sprawdzenia przepustnica EGR czy nie wyłamana , rozpiąć wydech przy kacie i test drogowy lub poprostu podlewają wtryski.
  • #13
    Grzegorzgarage
    Level 8  
    Raczej stawial bym na wtryski dla pewno lepiej zrobic test balansu wtryskow na zimnym i rozgrzanym silniku