Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sunlink - panele słoneczne i instalacja na wyrost?

gruby33 16 Sep 2020 23:40 3738 21
Telkom Telmor
    gruby33
    Level 18  
    Witam,

Akurat w tym temacie jestem zielony. Dziś po osiedlu chodził przedstawiciel z jeden firmy, które zakładają instalację fotowoltaiczne. Porozmawiałem z nim oko 30 minut, porobił jakieś szybkie wyliczenia, oczywiście makaron na uszy też trochę nawijał bo jak to przedstawiciel, że tylko jeśli się zdecyduje 2 ciągu maksymalnie 2 dni to dostanę "Mercedesa" wśród paneli w cenie tańszych. Podatny nie jestem na takie sugestie wolę stracić niż zaryzykować :)
    Miałem dostać dziś na wieczór maila z całą rozpiską co będzie zamontowane i z wyliczeniami. Niestety nie doczekałem się.
    Ale może dostanę jutro i chciałem dopytać o instalacje.
    Panele proponowane to firma Sunlink (nie pamiętam dokładnie jaki model tego "Mercedesa"), moc chyba około 340-350W i dzielone 2 2 części (jak by jedna strona zabrudzona czy zasłonięta to ja podobno odcina aby nie obniżała mocy innych). Falownik też nie wiem gdyż do tej pory nie mam rozpiski.

Moje roczne zużycie prądu to około 1800 -2000 kWh. Z obliczeń tego pana wyszło, że najmniejsza i instalację jaka mogą założyć to około 3,5kW. Miało by być 10 szt tych paneli. z rozmowy wyszło, że jest to więcej niż potrzebuje ale mniej nie można i z czasem może sobie coś podłącze dodatkowego (klimatyzacja lub grzanie wódy elektryczne). Nadwyżka miała by iść do elektrowni i być zagospodarowana na czas kiedy tego prądu produkowane jest mniej.

Koszt takiej instalacji łącznie za materiałami, montażem oraz załatwieniem wszystkich dokumentów i umów w elektrowni czyli na gotowo to 19000zl. Do tego doszedł by zwrot z dofinansowania oraz odliczenie od podatku.