Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

LG 55UB830V-ZG - brak 4K po wymianie listew / pod¶wietlenia LED.

DamjaN88 17 Sep 2020 22:57 2007 20
  • #1
    DamjaN88
    Level 7  
    Witam.
    Padł mi TV LG smart 55UB830V-ZG 4K. Chwilę ¶wieciło się logo LG, po czym wszystko gasło, oddałem go do naprawy, powiedziano mi że trzeba wymienić listwy LED, wczoraj odebrałem telewizor. Na obudowie przedniej pojawił się napis ULTRA HD i do tego nie ma jako¶ci 4K. Na fakturze tylko wymiana listew LED. Wszystkie parametry z naklejki z telewizora się zgadzaj± z danymi w telewizorze. Czy można wymienić tylko ekran albo co¶ w ¶rodku pozostawiaj±c resztę? Nie znam się. My¶lę że mnie oszukano.
    LG 55UB830V-ZG - brak 4K po wymianie listew / pod¶wietlenia LED.
  • #2
    398216 Usunięty
    Level 43  
    DamjaN88 wrote:
    Czy mozna wymienic tylko ekran albo cos w srodku pozostawiajac reszte?
    A po co wymieniać cały samochód, je¶li tylko dywaniki s± zużyte? ;) Podobnie w naprawach elektroniki - wymienia się to, co się zepsuło.
    Reklamacja dotyczyła pod¶wietlenia - wymieniono więc pod¶wietlenie.
    DamjaN88 wrote:
    nie ma jakosci 4K
    Na jakiej podstawie tak twierdzisz? W ustawieniach nic nie było pozmieniane ? SprawdĽ.
  • #3
    DamjaN88
    Level 7  
    moze np uszkodzili ekran i wymienili na nowy , gorszy , nie znam sie na tym.

    Ale widze ze obudowa z przodu jest inna.
    Gdy wlacze film 4k na Yountube widze ze to zwykle HD. przy podlaczeni PS4 obraz znacznie gorszy niz wczesniej.

    moje pytanie: Czy mogli wymienic przod /ekran na gorszy nieobslugujacy jakosci 4K?
  • #4
    andpol 33
    Level 38  
    Skoro obudowa jest inna a w opisie naprawy jest tylko naprawa pod¶wietlenia to znaczy, że co¶ poszło nie tak i należy to wyja¶nić. Swoj± drog± to trzeba mieć niezły tupet licz±c, że klient nie zauważy zmiany obudowy.
  • #5
    398216 Usunięty
    Level 43  
    Rzecznik Praw Konsumentów, jaka¶ Inspekcja Handlowa - nie wiem. W każdym razie je¶li faktycznie masz wymienion± obudowę i TV nie odbiera jak wcze¶niej (przed usterk± i wizyt± w serwisie) - koniecznie trzeba to wyja¶nić.
    Proponuję najpierw grzecznie udać się do serwisu gdzie naprawiany" był TV i zapytać czy aby na pewno nie pomylili się, bo masz wrażenie że .... (i tu powiedz jakie masz spostrzeżenia). Jak będ± chcieli wyja¶nić sytuację i doprowadzić do szczę¶liwego końca (czyli chociażby przywrócenia jako¶ci obrazu i oryginalnej obudowy) OK, ale jak zaczn± co¶ kombinować - nie ma wyj¶cia. Nierzetelne serwisy trzeba tępić.
    I piszę to z cał± odpowiedzialno¶ci± - sam pracowałem wiele lat w serwisach i nigdy taka sytuacja nie miała miejsca - po prostu nawet nie wyobrażam sobie, by mogła zaistnieć. O każdej zmianie zakresu naprawy MUSI być informowany Klient i to ON decyduje (lub nie) o jej dokonaniu.
  • #7
    justka80
    Level 30  
    DamjaN88 wrote:
    Wszystkie parametry z naklejki z telewizora sie zgadzaja z danymi w telewizorze

    Jak to rozumieć? Czy telewizor wy¶wietla te dane w menu i s± one zgodne opisem na naklejce? Może dostałe¶ tylko tyln± pokrywę z Twojego TV?
    Rozmawiaj z wykonawc± usługi. Je¶li zacznie co¶ kręcić, oddaj telewizor do zbadania u autoryzowanego rzeczoznawcy, natomiast wszelkie dalsze przepychanki z wykonawc± usługi prowadĽ wył±cznie na pi¶mie.
  • #8
    Wojtek M
    Level 36  
    Jak maskownica matrycy jest inna, to może przez pomyłkę wydali Ci nie Twój telewizor? Zamiana matrycy 4K na full HD raczej niemożliwa. Mam pytanie (je¶li Odbierasz TV naziemn±, a nie z dekodera), czy kolejno¶ć stacji, które odbierasz jest taka sama jak przed napraw±?
  • #9
    DamjaN88
    Level 7  
    Wszystko zostało przywrócone do ustawień fabrycznych.
    Ekran jest inny, na naszym była 5 cm rysa (żona wiedziała gdzie się znajdowała) syn kiedy¶ uderzył. Na tym ekranie nie ma nic. Pomyłka, albo zrobili to z premedytacj±. Jutro mam otrzymać odpowiedż z serwisu. Serwisant, który naprawiał mój TV nie pracował w pi±tek.
    Serwis ma bardzo dobr± renomę, cała sytuacja ma miejsce w Szwecji.
  • #10
    internick
    Level 35  
    Przyjacielu wejdĽ w MENU serwisowe i wstaw fotki.
  • #11
    DamjaN88
    Level 7  
    brakuje tej opcji w pilocie LG 55UB830V-ZG - brak 4K po wymianie listew / pod¶wietlenia LED. LG 55UB830V-ZG - brak 4K po wymianie listew / pod¶wietlenia LED.
  • #12
    czajnik23
    Level 21  
    Tryb serwisowy z pilota serwisowego.
  • #14
    DamjaN88
    Level 7  
    moze ktos spojrzec z Was na zdecie i ocenic fachowy okiem :)

    zadnej jakosci tylko scart rgb i component

    mam zdjecia kazdego z punktow. Moge dodac jesli potrzeba.

    Odpisali mi dzisiaj , ze zostala wymieniona obudowa poniewaz pekla przy wymianie. a tak wszystko zostalo moje. A ekran wypolerowano dlatego rysa znikla.
  • #15
    kazikszach
    Level 36  
    Tryb serwisowy podaje model identyczny z twoim opisem.
  • #17
    internick
    Level 35  
    DamjaN88 wrote:
    ...Wszystkie parametry z naklejki z telewizora się zgadzaj± z danymi w telewizorze...


    Popatrz czy na nalepce na obudowie i na karcie gwarancyjnej (być może i na dowodzie zakupu) masz ten sam serial i resztę numerów wy¶wietlanych w MENU serwisowym.
  • #18
    DamjaN88
    Level 7  
    to tez mi sie dziwne wydaje.(zdjecie)
    cos jest nie tak jest duza roznica miedzy rozdzielczoscia 3840x2160 a tym co otrzymalem po "naprawie" nie potrafie jednak tego udowodnic.
    3LG 55UB830V-ZG - brak 4K po wymianie listew / pod¶wietlenia LED.
  • #19
    emik
    Level 31  
    DamjaN88 wrote:
    na naszym była 5 cm rysa (żona wiedziała gdzie się znajdowała) syn kiedy¶ uderzył

    DamjaN88 wrote:
    A ekran wypolerowano dlatego rysa znikla.

    Pachnie mi to duż± "¶ciem±".
  • #20
    justka80
    Level 30  
    Wygl±da to tak, jakby pozostawiono oryginaln± płytę główn± i zasilacz a podmieniono ekran wraz z modułem T-con.
    Bo niby w jakim celu lub z jakiego powodu przywrócone zostały ustawienia fabryczne?
    Na moje oko, jest to bardzo niesmaczny przekręt.
    Jedyny sposób przekonania się, to zdemontowanie tylnej pokrywy, odczytanie modelu matrycy i sprawdzenie jej noty katalogowej.
  • #21
    GanCegall
    Level 38  
    Klient niezadowolony z usługi po prostu składa reklamację...kontakt, wyja¶nienie itp..