Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Octavia II BXE - Gaśnie podczas jazdy przy włączonym radiu.

21 Sep 2020 18:40 351 10
  • Level 25  
    Witam, Skoda Octavia II FL 1.9 TDI BXE, podczas jazdy auto gaśnie, jak się wyłączy radio to jest ok, jeden kod usterki w radio (antena), w silniku błąd świecy żarowej. Uszkodzone radio ?
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 18  
    Musisz wyeliminować usterkę zwarcie na obwodach radia.
    Radio posiada zasilanie przez bezpiecznik, inne urządzenia jak wysuwana antena. Jak ktoś nie zastosował bezpiecznika podczas montażu to powodujesz zwarcie ciesz się że do tej pory nie spaliłeś auta.
    Usterka wyświetlana wskazuje na zasilanie anteny (wysuwanej lub wzmacniacza).
    Nie koniecznie bo może ktoś przy zmianie radia nie wyłączył w sterowniku auta tego.

    Napisz jaka antenę posiadasz i radio.


    Nie włączaj tego radia do puki usterki nie znajdziesz a wręcz je odłącz fizycznie nim auto podpalisz.

    Świecę żarową trzeba wymienić bo się przepaliła.
    Najpierw wykasuj błędy i dopiero odczytaj błędy o ile dalej się pojawią.
    Przed wkręceniem świecy użyj solidnie WD-40 dzień wcześniej i nie urwij potem świecy przy wykręcaniu -bo se kłopotów narobisz i koszty.
    (powinno się wymienić wszystkie świece na raz komplet -ja osobiście tego nie przestrzegam).
  • Level 38  
    Zobacz co jeszcze jest na tym bezpieczniku/bezpiecznikach radia, po drugie ładowanie oraz akumulator jest ok? Czy załączenie innych odbiorników powoduje to samo?

    Co do świec żarowych, warto też się tym zająć, ale ja miałem spalone 4 i palił bez problemu jak benzyna, oczywiście wszystkie wymieniłem, bo zima się zbliża, jak nie ma potrzeby, to nie polecam od razu wykręcać, warto przejrzeć wiązkę świec i sprawdzić omomierzem czy świece mają przejście (jakby co opór jest ułamkowy).
  • Level 18  
    To zwarcie może się na przykład pojawiać po podaniu z radia sygnału napięcia sterowania na inne urządzenie powiązane z radiem. (antena wysuwana, wzmacniacz anteny lub wzmacniacz radiowy, kamera cofania itp)
    Masz poważne zwarcie w instalacji.
    Odłączaj wszystkie urządzenia powiązane z radiem aż usterka zniknie po kolei.
    Na końcu aż pozostanie samo radio.

    Wcale się nie zdziwię jak ktoś zasilił jakieś urządzenie z przypadkowego napięcia z wiązki auta (oczywiście bezpiecznika nie zastosował pewno napięcie po stacyjce). To są gdybania zrób co napisałem.
  • Level 25  
    Radio jest oryginalne, nie ma kamery cofania, nie ma wysuwanej anteny. Nie pali bezpiecznika, ale powstają zakłócenia na CAN...
  • Level 18  
    Nie bawiłeś się kodowaniem sterownika?
    Radio ma jeden z najniższych priorytetów CAN zmierz napięcia na CAN i będzie wiadomo na włączonym radiu, napięcia około CAN L - 0,2V, CAN H - 4,5V.
    Inne napięcia świadczą o zwarciu na CAN, CAN wtedy przechodzi w tryb pracy awaryjny (jakieś urządzenie na can uszkodzone w tym wypadku radio).

    Skoro nic nie grzebałeś to pozostaje uszkodzenie wzmacniacza anteny (odłącz zasilania separatora antenowego i się dowiesz).
    Zmierz jaki prąd pobiera wzmacniacz antenowy poprzez separator anteny powinno być około 70mA.

    Spotkałem się że uszkodzenie silniczka sterowania nawiewu N70 też takie coś powoduje.
    (zakłóca błędami pracę sterownika gateway).
    Po prostu skoda tak ma jak jest coś uszkodzonego to potrafi uszkodzenie zakłócić prace sterownika nawet w czasie jazdy -wystarczy ponownie odpalić auto i dalej można jechać.
    I jeszcze jedna uwaga oryginalne radio cały czas jest podłączone do CAN i cały czas ma podane napięcie zasilania. Dopiero jego uruchomienie powoduje usterkę.
    Czyli wali błędami aż zakłóci pracę sterownika. Skąd te błędy się biorą dowiesz się jak zrobisz pomiary powyżej.
  • Level 25  
    Dziękuję za wszystkie sugestie, dzisiaj odłączyłem antenę od radia i auto będzie testowane na włączonym radiu, zobaczymy czy to sprawa anteny czy radia.
  • Level 25  
    Radio całkowicie wyłączone wraz z odłączoną anteną ale nie to było problemem. Na gorącym silniku auto gaśnie ale tuż przed zgaśnięciem zapala się symbol akumulatora a potem nie można odpalić auta, ładowanie jest ok. Co może być ?
  • Level 18  
    Zapala się akumulator i gaśnie -czyli jak się nagrzeje dochodzi do zwarcia lub braku ładowania i to jest przyczyną zgaśnięcia silnika.
    Silnik nie zgaśnie z powodu braku ładowania tak szybko, chyba że masz padnięty akumulator wiekowy i on ci robi zwarcie jak dostanie trochę ładowania, lub coś innego powoduje zwarcie ale wtedy by padał jakiś bezpiecznik.
    Podjedz pod jakiś sklep z akumulatorami mierzą za darmo stan akumulatora -przyjrzyj się na ręce w czasie pomiaru bo akumulator zawsze chętnie wcisną.
    Jedna z cel może tak sie zachowywać sam tego nie wyłapiesz.
    Sprawdź date produkcji akumulatora.
    Radio to tylko dodatkowe obciążenie i to mogło tylko wzmagać ten efekt włączasz radio silnik gaśnie.
  • Level 38  
    Można też zrobić kilka pomiarów samemu, tzn zmierzyć najpierw spadek napięcia podczas kręcenia (jak aku złom, to spada dość nisko, co od razu widać), do jakiego napięcia rośnie od razu po odpaleniu i dodatkowo obserwować napięcie cały czas aż zgaśnie silnik, potem ewentualnie podmienić aku lub na kablach dopiąć kolejny i znów obserwować.

    Też kiedyś miałem taki przypadek, że jedna cela była walnięta, auto potrafiło odpalić, pochodziło nie do końca stabilnie i czasem gasło, czasem nie (objaw się nasilał), podobna sytuacja mogłaby się też pojawić w przypadku niepewnej masy lub któregoś z głównych zasilań.
  • Level 18  
    Mój akumulator zwierał jedyny objaw to był taki ze czasami szybko sie ładował zamiast 8-10 godzin ze 6.
    Też mi takie numery walił jechałem ładowanie zaświeciło i światła po woli przygasały, zjechałem na parking pochodził trochę i jechałem dalej. Zimno było to myślałem że już jest słaby niedoładowany a on miał 3-4 lata.
    Jak sie na to nałoży jeszcze usterka inna no to jazda na całego, tak było do dnia gdy kupiłem nowy i założyłem -zaświeciło lekko ładowanie - ledwo widoczna kontrolka ładowania szczotki w alternatorze się skończyły.

    Ładowałem często doszukując się tak samo zwarcia w radiu.

    Radio potrafi też zewrzeć, moje z fiksowało chińczyk i akumulator wyładowało
    raz tylko tak miałem 2 A pobierało -zdjąłem klemę z akumulatora i ponownie załączyłem dalej pobierało prąd.
    W ziołem na stół sprawdziłem z zasilacza i ok działa do dziś -żadnego zwarcia nie znalazłem.
    2A poboru to nie żart.