Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TespolTespol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jaki miernik wybrać miernik cęgowy czy multimetr jestem elektrykiem

22 Wrz 2020 21:18 615 16
  • Poziom 4  
    Tak jak w temacie co wybrać. Jestem elektrykiem kładę instalacje elektryczne i czasami zajmuję się elektroniką i naprawą.
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • TespolTespol
  • Poziom 31  
    Budżet? Elektrykiem przemysłowym czy raczej domowym?

Mierniki cęgowe są super przydatne: pomiar prądu bez rozpinania obwodu. Niektóre umieją mierzyć prądy upływu (rozdzielczości rzędu 100 uA AC) co mocno ułatwia szukanie przyczyn aktywacji różnicówek.

Wybierz coś od firmy z renomą: APPA, Brymen, CHAUVIN ARNOUX, Fluke, Sanwa, Sonel. Do pracy bym nie polecał UNI-T poza najdroższymi, ale wtedy cenowo są podobne po reszty. Tanie niekoniecznie mają odpowiedni poziom zabezpieczeń, i rzadko CAT III 600V.
  • TespolTespol
  • Poziom 34  
    Z cęgówek to szukaj takiej, która ma funkcję Peak Hold, czyli zatrzymanie na wyświetlaczu maksymalnej wartości.
  • Poziom 4  
    Elektryk domowy

Dodano po 1 [minuty]:

CosteC napisał:
    Budżet? Elektrykiem przemysłowym czy raczej domowym?

Mierniki cęgowe są super przydatne: pomiar prądu bez rozpinania obwodu. Niektóre umieją mierzyć prądy upływu (rozdzielczości rzędu 100 uA AC) co mocno ułatwia szukanie przyczyn aktywacji różnicówek.

Wybierz coś od firmy z renomą: APPA, Brymen, CHAUVIN ARNOUX, Fluke, Sanwa, Sonel. Do pracy bym nie polecał UNI-T poza najdroższymi, ale wtedy cenowo są podobne po reszty. Tanie niekoniecznie mają odpowiedni poziom
    zabezpieczeń, i rzadko CAT III 600V.

Domowy
  • Poziom 31  
    Budżet?