Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vw Polo 6n - Kopci niebieski dym

seebbek 23 Sep 2020 22:57 576 6
  • #1
    seebbek
    Level 12  
    Witam pacjent polo 6n 1.4 LPG przebieg 334 000km kopci na niebiesko.
    Kopci przy dłuższym hamowaniu silnikiem i gwałtownym dodaniu gazu jak i w miejscu i zwiększaniu obrotów. Co ciekawe kopci najbardziej jak jest prawidłowy stan oleju, jeśli jest na minimum, dymek nie jest zauważalny
    Szybka diagnoza-uszczelniacze zaworowe,zleciłem wymianę bez ściągania głowicy przy okazji nowego rozrządu, niestety bez zmian.

    Będę w stanie zauważyć czy uszczelniacze były faktycznie zrobione, tylko pod ściągnięciu pokrywy zaworów? Osoba której to zlecałem niestety nie jest do końca wiarygodna....
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    berthold61
    Level 26  
    Ewidentnie pali olej , te silniki miały wady tzn odma słynna oraz wycierające się ponad normę tłoki potem to zmienili i dali inny symbol silnika musiałbyś sprawdzić jaki ty masz być może ten z tymi felernymi tłokami .
  • Helpful post
    #3
    Goral02
    Level 11  
    Dokładnie. Nic dziwnego że wymiana uszczelniaczy zaworowych nic nie dała, silnik ewidentnie pali olej. Przy wyższych obrotach lub obciążeniu olej przedostaje się ze skrzyni korbowej poprzez tłoki do komory spalania zapewne przez zużyte pierścienie lub tłoki lub nawet gładzie cylindrów. Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #4
    sigwa18
    Level 39  
    330 tys km założe się pierścinie już tak starte że można wkładać tłok do cylindra bez ich ściskania ( przynajmniej olejowe).
  • Helpful post
    #5
    michal_rybka
    Level 32  
    a miarka oleju jest na pewno od tego silnika? może komuś się ułamała i założył jakąś inną? i lejąc na max stanu tak naprawdę przepełniasz i wykorbienia wału rozchlapują mocno olej?

    minimalny stan nie powinien mieć żadnego znaczenia, puki pompa zasysa olej nawet na zakrętach (więc nie zaświeca się nigdy na odpalonym silniku kontrolka ciśnienia oleju) to jest dobrze.

    zazwyczaj za mało oleju to jest jak już w ogóle się bagnet nie zanurza w oleju
  • #6
    seebbek
    Level 12  
    Symbol silnika APQ

    Sprawdzę ten bagnet.
    Jeśli są zużyte to tylko pierścienie olejowe bo tak na prawdę silnik mimo dużego przebiegu jest w naprawdę bd dobrej kondycji, wcześniej jak się zagłębiałem w temacie objawy wskazywały uszczelniacze. Jeśli to pierścienie to została mi jeszcze jedna opcja ;)
  • #7
    sigwa18
    Level 39  
    Rozbierałem kilka takich silników głównie 1.6 i wszystkie pierścienie były zużyte. Luzy na zamkach po 1.5 mm tylko olejowe są najsłabsze i padają pierwsze. Dwa pierścienie najszybciej zużywają się jak auto ma długie przestoje 2-3 tygodnie bez odpalania lub więcej. Wtedy żeliwny cylinder rdzewieje powierzchniowo i jak papier ścierny zanim się dotrze zużywa tłok i pierścienie.