Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik C330 - - inny rozpylacz

Megawe 25 Sep 2020 08:12 2310 16
Bosch
  • #1
    Megawe
    Level 34  
    Silnik C330 - - inny rozpylacz

    Mam takie rozpylacze, nie wiem od jakiego to silnika, i planuje sprawdzić jak będzie na nich pracował silnik od C330.
    Oryginalny od C330 ma jeden duży otwór i wtrysk jest do przodu ten ma kilka otworków i wtrysk jest na boki . Ciśnienie wtrysku podniosę o 20 atm.
    Co o tym sądzicie?
  • Bosch
  • #2
    kindlar
    Level 41  
    Daj do zakładu gdzie ustawiają wtryskiwacze i pompy wtryskowe. Taka ilość otworków może powodować że dawka będzie za duża.
  • Bosch
  • #3
    Megawe
    Level 34  
    Dawka nie zależy od ilości otworków ani ich średnicy.
  • #6
    piachu1994
    Level 38  
    BANANvanDYK wrote:
    Sam jestem ciekaw czy można dopasować inne wtryskiwacze zamiast czopikowych

    Widziałem, że montują inne końcówki wtryskiwaczy i silnik zyskuje na elastyczności.
    Spójrz na YT, tam jest taki film.
  • #8
    Megawe
    Level 34  
    Rozpylacz ma oznaczenie 7x0,25x140-4, dalej nie udało mi się ustalić w jakim silniku są stosowane.
    Cyfry wyglądają jakby były zrobione w Związku Radzieckim. Wtryski leżały niezakonserwowane i tylko jeden okazał się sprawny. Z jednego nie można wyciągnąć igły. Wymiarowo różni się długością cieńszej części cylindrycznej, od C330 ma 19 mm a ten inny ma 20 mm do zwężenia gdzie są otworki. Nowy wtryskiwacz już mam zamontowany w obudowie od C330. Ciśnienie ustawię 20 atm. wyższe.

    http://chinabalin.en.gasgoo.com/auto-products/1461211.html

    "Application:
    BENZ, VOLVO, ISUZU, BMW, KOMATSU, NISSAN, MITSUBISHI, HINO"
  • #10
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Silnik C330 - - inny rozpylacz
    Niestety internet milczy nt. dokładnie tego modelu rozpylacza oraz jarzma wtryskiwacza (w katalogu Bosch komplet z rozpylaczem DLLA150).
    Założenie wtryskiwacza otworkowego wiąże się z wymianą obsady (kołpaka) rozpylacza ze względu na inne rozmiary, chyba że znajdzie się model o dokładnie takich samych rozmiarach mocowania. Może podpytać w wuzetem? Tylko prędzej ze studentami będą chcieli rozmawiać niż przeciętnym pasjonatem.
    Wtryskiwacz od zetora/c360 ma uszczelnienie stożkowe. Może od c385 podpasuje?
    Pytanie czy tłok nie potrzebuje powiększenia otworu na komorę spalania?
  • #11
    Megawe
    Level 34  
    Na razie mam złożony jeden kompletny wtryskiwacz, zamówiony rozpylacz od STARA 28 i szukam drugiej oprawy i silnika do testów.


    Silnik C330 - - inny rozpylacz

    Dostałem taki próbnik z uszkodzonym manometrem i mam pytanie:
    czy to jest jakiś specjalistyczny manometr czy można zamontować zwykły do mierzenia ciśnienia gazów ?
    Jaka jest procedura montażu nowego manometru ?
    Czy ślimak manometru trzeba zalać paliwem tak aby nie było w nim powietrza ?
  • #13
    piotr1eo
    Level 11  
    Udało się komuś z powodzeniem przetestować rozpylacze wielootworowe w c330? Wspomniane było o farmtraku. Znalazłem tłoki od 450 czyli 3 cylindrowego silnika na wzór 312. Widać że mają już inna komorę spalania Silnik C330 - - inny rozpylacz
    Wtryskiwacze są także inaczej zamontowane, idą w pionie.
  • #14
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Czyli pewnie w E335 są też inne tłoki, wtryskiwacze są według instrukcji takie same. Raz w życiu osobiście widziałem silnik pod maską Escorta 335 i wydawało się że głowica jest bardzo podobna, nawet korek z odmą ten sam. W oczy rzucił się kolektor ssący inny, bo filtr powietrza jest upchnięty pod maską (trzeba zdejmować cyklon do otwarcia maski), a sprężarka pobiera powietrze z kolektora.
  • #16
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Pod linka nie wejdę.
    Musiałbym popatrzeć co jeszcze ciekawego tam pozmieniali.
    W C-330 trochę mi przeszkadza filtr powietrza wystający z prawej strony silnika. Wcześniej się zastanawiałem czy da radę przesunąć chłodnicę i zamontować to jak w MF 235.
    Wracając do tematu.
    Wydaje mi się że kąt pod jakim zamontowany jest wtryskiwacz w głowicy może być problemem w doborze rozpylaczy wielootworowych, bo po pierwsze większość silników Diesla ma wtryskiwacze montowane bardziej pionowo, a po drugie problemem jest wykonanie w końcówce otworu pod kątem skierowanym "w górę".
    Władek T25A ma wtryskiwacze umieszczone mniej więcej pod podobnym kątem co w C-330?
    Pozostaje problem tego typu, czy nie będzie trzeba powiększać otworu w tłoku, czy końcówki rozpylaczy nie muszą być głębiej wysunięte w komorę spalania, czy nie należy zmniejszyć kąta wyprzedzenia wtrysku?

    Farmtrac FT 535 wydaje się mieć silnik 3-cylindrowy "Ursusa", jak w E450. Dodaję katalog części.
  • #17
    Grzegorz_madera
    Level 36  
    BANANvanDYK wrote:
    Z tego co znalazłem to Bosch DNOSD299A, a to też jest rozpylacz czopikowy.
    Dokładnie takie mam zamontowane. Silnik szybciej wkręca się na obroty, spadło też zużycie paliwa w lekkich pracach wymagających częstej zmiany prędkości obrotowej, np. praca z ładowaczem.