Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Toyota e15 2.0 d4d 2008r 126KM - odpalanie po całonocnym postoju

mclis 25 Sep 2020 23:34 1344 4
  • #1
    mclis
    Level 9  
    Witam, problem z Toyotą mam od czasu kiedy ją kupiłem, czyli ok 4 mies. temu, generalnie mam z nią tylko 2 problemy, o drugim może wspomnę później. Auto w tej chwili ma przejechane 204.000 tys. km. i pochodzi z Polskiego salonu. Problem polega na odpaleniu po całonocnym staniu auta, nieważne czy ciepło czy zimno. Rozrusznik kręci dobrze i energicznie, czasami odpalenie zajmuje ok 3.sek czasem 5, tzn że kręci za długo niż powinien. Na ciepłym silniku nie ma tego problemu i auto odpala za pierwszym razem. Podczas jazdy nie ma żadnych objawów czy kontrolek, auto nie szarpie i w miarę dobrze się prowadzi. Napiszę co zrobiłem do tej pory, dodam że nie przyniosło praktycznie żadnego efektu.



    Zmiana zaworu svc na zamiennik - auto paliło dobrze tylko przez kilka dni i to była dość dziwna sytuacja, później znów miał problemy.
    Postanowiłem kupić na allegro oryginalny zwór svc od Denso, po zamontowaniu auto miało duży problem żeby odpalić, po którymś razie wrócił do normy czyli ciężko ale odpala (tylko na zimnym).
    22.09.20 wymiana wszystkich filtrów paliwa, oleju, powietrza i zakupiłem oryginalne świece żarowe Denso, zamontowane były NGK które były dość mocno zwęglone. Wszystkie filtry od Filtrona, starałem się zwrócić uwagę na wszystkie wężyki żeby było dobrze i szczelne podłączone. Po tych zabiegach w sumie zero efektu, znów ma problem, tego samego dnia wsadziłem też nowy akumulator mimo tego, że stary był sprawny, to samo.
    Czytałem o rozrusznikach że one często są przyczyną złego startu, ale nie wiem czy to mnie dotyczy, auto na ciepło pali bez problemu.
    Samochód nie kopci, jedyne przy tym jak dłużej kręci to z wydechu poleci trochę niebieskiego dymu.
    Zamówiłem na poniedziałek nowy czujnik temperatury płynu chłodzącego, ale i tak czuję że błądzę w ciemnościach.
    Dodam też, że komputer nie pokazuje żadnych błędów, na desce też nic się nie pokazuje.
    Turbo nie wydaje podejrzanych dźwięków, wtryski no własnie tu nie jestem w stanie nic powiedzieć ale chyba są ok skoro auto nie przerywa i ładnie odpala na ciepłym silniku.
    Bardzo proszę o jakieś rady co może się dziać, troszkę boję się zimy, że jak przyjdą minusy to mogę jej w ogóle nie odpalić.
    No i zostaje diagnostyka w serwisie Toyoty w Gdańsku jeżeli już wykorzystam wszystkie opcje albo zaraz się okaże, że wydałem majątek na szukanie przyczyn.

    Aha no i problem nr 2 - Toyotka bardzo dziwne terkocze tylko przy skręcie w lewo, domyślam się, że to przegub wewnętrzny lub zewnętrzny jednak słyszałem już wiele przegubów uszkodzonych i żaden nie wydawał takiego dziwnego dźwięku.
    Podczas wymiany filtrów byłem pod autem i starałem się to sprawdzić, lecz nic nie budziło podejrzeń. Może ktoś z Was miał podobny przypadek?
    Pozdrawiam
    Michał.
  • #2
    emarcus
    Level 38  
    mclis wrote:
    Witam, problem z Toyotą mam od czasu kiedy ją kupiłem, czyli ok 4 mies. temu, generalnie mam z nią tylko 2 problemy,........
    i zakupiłem oryginalne świece żarowe Denso, zamontowane były NGK które były dość mocno zwęglone.
    Michał.

    A czy sprawdziłeś przy tej okazji funkcjonowanie i stan techniczny przekaźnika załączającego te świece?
    Nazywa się to "GLOW PLUG RELAY".
    Zależnie od modelu i wieku auta może to być zwykły elektromagnetyczny przekaźnik, lub skomlikowany elektroniczny układ zazwyczaj na (dość dużej mocy) tranzystorach MOSFET.

    e marcus
  • #3
    mclis
    Level 9  
    emarcus wrote:
    mclis wrote:
    Witam, problem z Toyotą mam od czasu kiedy ją kupiłem, czyli ok 4 mies. temu, generalnie mam z nią tylko 2 problemy,........
    i zakupiłem oryginalne świece żarowe Denso, zamontowane były NGK które były dość mocno zwęglone.
    Michał.

    A czy sprawdziłeś przy tej okazji funkcjonowanie i stan techniczny przekaźnika załączającego te świece?
    Nazywa się to "GLOW PLUG RELAY".
    Zależnie od modelu i wieku auta może to być zwykły elektromagnetyczny przekaźnik, lub skomlikowany elektroniczny układ zazwyczaj na (dość dużej mocy) tranzystorach MOSFET.

    e marcus


    Witam jeszcze nie ale myślałem o tym przekaźniku grzania świec nawet starałem sie coś znaleźć w internecie ale zakończyło się na kilku stronach bez efektu.
    Dziś postaram sie skupić mocniej na temacie.
    Pamietam że kiedyś w Oplu Zafira 2.2 dti miałem problem ze sterownikiem grzania świec ale wtedy był to widoczny efekt auto długo kręciło i do tego były kontrolki awaryjne w postaci mrugającej sprężynki od świec , po wymianie nie było problemu.
  • #4
    emarcus
    Level 38  
    mclis wrote:
    ..... problem z Toyotą mam od czasu kiedy ją kupiłem,

    Aha no i problem nr 2 - Toyotka bardzo dziwne terkocze tylko przy skręcie w lewo, domyślam się, że to przegub wewnętrzny lub zewnętrzny jednak słyszałem już wiele przegubów uszkodzonych i żaden nie wydawał takiego dziwnego dźwięku.
    Podczas wymiany filtrów byłem pod autem i starałem się to sprawdzić, lecz nic nie budziło podejrzeń. Może ktoś z Was miał podobny przypadek?
    Pozdrawiam
    Michał.


    Tak, wymieniałem taki przegub jakieś @ 40 lat temu (Chevy); Od tamtej pory w tej technologii nie zaszły zasadnicze zmiany (!), tym bardziej że twój pojazd nie jest najnowszy.
    Ponadto, w tej materii nie ma wielkiej różnicy pomiędzy firmowymi emblematami marki aut klejonymi na nadwoziach
    Jeżeli te części nie sa dokładnie takie same pomiędzy markami pojazdu, to koncept jest ten sam, a zatem ten sam servis...

    Prawdopodobnie masz uszkodzony "CV Joint" (przegub zewnętrzny). Pobieżne oględziny 'na leżąco" nie rokują dokładnej diagnostyki.
    Musiałbyś podnieść przód auta na tyle aby oba koła byłu wolne i możliwe do obracania ręcznego. Wtedy przy skręconej pozycji kół, obracając kołem jest możliwość wykrycia źródła 'klikania' , a także dokładniejszej inspekcji 'boot' . tej gumowej hamonijkowej osłony przegubu.
    Jeżeli rozumiesz angielski to w dość przystępny i dokładny sposób ten problem został naświetlony w tym poniżej Y/T video-clip.
    https://www.youtube.com/watch?v=-S-ofMoWsr0
    Narrator/prezenter podaje szczegóły na co należy zwrócić uwage. Trzeba oglądnąć całość.
    Warto też oglądnąć inne Y/T
    https://www.youtube.com/watch?v=QYi_zGcg7ME

    Nie jest to tragedią, lecz gdy to zbytnio irytuje to wskazana byłaby naprawa.
    Jak to naprawic?
    Najbardziej sensowna i ekonomiczna naprawa, która do pewnego stopnia jest możliwawe własnym zakresie jest pokazana na tym Y/T video:
    https://www.youtube.com/watch?v=bzkywfOCVoU dla toyoty
    albo generalnie tu:
    https://www.youtube.com/watch?v=Ot_CgAjyCFQ

    e marcus
  • #5
    mclis
    Level 9  
    Witam chciałbym odniesć sie do mojego problemu z odpalaniem pomogły mi 2 rzeczy przczyściłem wtryski środkiem tec 2000 i liquid moly 2666 bezpośrednio podłączając sie pod pompę wtryskową omijając bak i filtr paliwa. Na filtrze powrotnym zaobserwowałem bardzo duzo nagaru który wypłynął z pompy i wtrysków.Dodatkowo wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego który zamonotwany jest w bloku, mimo że nie miałem żadnych błedów i czujnik wskazywał prawidłową temparature.Takie strzelanie na oślep. Po tych zabiegach auto odpala od pierwszego nawet po 2 dniach postoju bez żadnego problemu. Dziś myśle że to był problem zabrudzonego jednego wtrysku lecz pewności 100% nie mam.
    Jutro jestem umówiony na naprawe przegóbu wewn. i myśle że bedzie ok.