Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo XC/V 70 - Pompa oleju Haldex V generacji (BorgWarner) V181 - schemat

rarafael 26 Sep 2020 11:31 732 1
  • #1
    rarafael
    Level 10  
    Witajcie,
    poszukuję dokładnego schematu lub rysunku złożeniowego, manuala serwisowego itp., ewentualnie dokumentacji fotograficznej budowy pompki oleju do sprzęgła Haldex 5 generacji (Borg Warner V gen) oznaczonej V181 wraz z oznaczeniem fabrycznym poszczególnych podzespołów. Taka sama pompka też jest w Skodach, Volkswagenach, Audi i innych modelach, gdzie jest napęd AWD ze sprzęgłem Haldex 5 generacji.
    Głównie chodzi mi o tę część pompki zwaną aktuatorem, gdzie siedzi małe łożysko kulkowe pod regulatorem odśrodkowym ciśnienia (pod tymi 6-cioma walcowymi tłoczkami) - z łożyskiem współpracuje pierścień z którym stykają się tłoczki regulatora, następnie sam regulator odśrodkowy, flansza dociskowa i filterek siatkowy z tworzywa.
    Czy te poszczególne części mechaniczne występują oddzielnie do kupienia, czy tylko pompka jako całość?
    Czyściłem ostatnio pompkę Haldex przy okazji wymiany oleju w tym sprzęgle w swoim Volvo XC 70 i było tam sporo syfu na filtrze. Do dokładnego czyszczenia rozebrałem też samą pompkę (uwaga na bardzo drobne części!!!) i zaciekawiło mnie, czy w razie awarii mechanicznej tej pompki mogę pokusić się o jej naprawę np. poprzez wymianę poszczególnych elementow.
    Dla zobrazowania mam tylko taki rys. jak w załączniku.
  • #2
    Igorscorp7
    Level 2  
    rarafael wrote:
    Witajcie,
    poszukuję dokładnego schematu lub rysunku złożeniowego, manuala serwisowego itp., ewentualnie dokumentacji fotograficznej budowy pompki oleju do sprzęgła Haldex 5 generacji (Borg Warner V gen) oznaczonej V181 wraz z oznaczeniem fabrycznym poszczególnych podzespołów. Taka sama pompka też jest w Skodach, Volkswagenach, Audi i innych modelach, gdzie jest napęd AWD ze sprzęgłem Haldex 5 generacji.
    Głównie chodzi mi o tę część pompki zwaną aktuatorem, gdzie siedzi małe łożysko kulkowe pod regulatorem odśrodkowym ciśnienia (pod tymi 6-cioma walcowymi tłoczkami) - z łożyskiem współpracuje pierścień z którym stykają się tłoczki regulatora, następnie sam regulator odśrodkowy, flansza dociskowa i filterek siatkowy z tworzywa.
    Czy te poszczególne części mechaniczne występują oddzielnie do kupienia, czy tylko pompka jako całość?
    Czyściłem ostatnio pompkę Haldex przy okazji wymiany oleju w tym sprzęgle w swoim Volvo XC 70 i było tam sporo syfu na filtrze. Do dokładnego czyszczenia rozebrałem też samą pompkę (uwaga na bardzo drobne części!!!) i zaciekawiło mnie, czy w razie awarii mechanicznej tej pompki mogę pokusić się o jej naprawę np. poprzez wymianę poszczególnych elementow.
    Dla zobrazowania mam tylko taki rys. jak w załączniku.