Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra II-przepalają się żarówki!

11 Paź 2005 10:05 10260 31
  • Poziom 10  
    Witam!
    Problem polega na tym,że żarówki H7 świateł mijania szybko się przepalają.Dodam,że jest to mankament Astry2 i wiem,że pomaga tu zastosowanie odpowiedniego opornika montowanego przed kostką wtyku żarówki. Stąd moje pytanie jaki zastosować opornik aby problem ustąpił ale też nie doszło do zmniejszenia jasności świecenia? Polecono mi zakup opornika 0,1om 5W ale po wpięciu go napięcie spadło jedynie o 0,01[V].
    Dodam,że żarówki mają 55W a napięcie przy zapalonych światłach wynosi 14,12[V]-mierzone na wtyku zarówki.
    Dziekuję za wszelkie porady!
  • Poziom 22  
    Dziwny objaw. W każdym aucie z dobrym ładowaniem napięcie wynosi nieco ponad 14 V. Może masz żarówki kiepskie.
  • Poziom 10  
    To mankament Astry 2,Zafiry,Corsy C.Kiedyś ASO traktowało to jako usterkę fabryczną i w serwisie robili jakaś poprawke.Teraz juz tego nie ma,bo ta poprawka podobno jest już fabryczna. Nawet w ASO można dostać specjalne przewody do Astry na ten mankament ale cena 40zł to dużo jak za dwa oporniki-stąd moje pytanie.
  • Poziom 15  
    Swoją drogą H7 jest najgorszą żarówką jaką wyprodukowano(pod względem żywotności).Kup droższe "OSRAM".
  • Poziom 39  
    A już myślałem, że dowiem się coś na temat zagadnienia. A tymczasem mam zagwostkę czym się różni żarówka H7 od OSRAM jak napisał poprzednik. Zagadnienie faktycznie ciekawe bowiem też zauważyłem w RENAULT też zużywają się szybciej niż w CITRENIE. Przez chwilę myślałem, że problem w tym iż raczej mowa o żarówkach z filtrem ultrafioletu ale chyba w CITROENIE też są takie (chociaż nie zbadałem firmy).
  • spec od auto-elektro
    zarówki H7 nie zostaly zaprojektowane tak zeby ich zywotnosc byla dluższa ale zeby uzuskac wieksza efektywnosc świetlną!!! tyle z teorii
    lesli chodzi o firmy to proponuje zarówki philipsa lub osrama o nazwie long life. to powinno pomuc
    powodzenia
  • Poziom 25  
    Zarówki padają najczęściej z dwóch powodów.
    Albo za wysokie napięcie, albo trzęsący sie reflektor (nie dokręcony np. po naprawie).
    Pamietam, że jakieś ok. pół roku temu ktoś miał taki sam problem chyba w LDV (głowy nie dam). Podobno tam również była wada fabryczna.
    Doradzałem wstawienie stabilizatorów na 13V 7-10A przy żarówkach. Może za mała różnica napięć między we a wy, ale będzie działać. Rozwiązanie jest tanie przy własnym wkładzie godzin.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Ja myślałem o czymś prostszym (dla mnie) tzn. wstawieniu szeregowo rezystora np. w przewód masowy przed żarówką. Chciałbym uzyskać spadek napięcia o ok. 0,5V dlatego chciałbym się dowiedzieć jaki rezystor dobrać.
  • spec od auto-elektro
    elektrit napisał:
    Pomaga wstawienie w obwód żarnika żarówki diody o prądzie min 6A .Na tej dziodzie uzyskamy spadek napięcia około 0,7V.

    zrob tak jak mowi elektrit bedzie najprosciej i najtaniej lub zainwesuj w zarówki "long life"
  • Poziom 10  
    elektrit napisał:
    Pomaga wstawienie w obwód żarnika żarówki diody o prądzie min 6A

    Ok! Może mi tylko ktoś wyjaśnić gdzie tą diodę umieścić, bo nie kumam tego "obwodu żarnika żarówki".Dodam,że u mnie światła mijania mają swoje przewody a drogowe swoje. I jeszcze jaką diodę dobrać,bo min 6A to może być 10,20...
  • Pomocny post
    spec od auto-elektro
    tzn wstaw szeregowo (tak jak opornik) ,6A wystarczy ale mozesz dac 10A wiekszej sie nieoplaca
  • Poziom 10  
    Dzięki!
    Zastosuję tą metode i po przetestowaniu opisze czy była skuteczna.
  • Spec od samochodów
    zgodnie z tym co piszą koledzy nie jest to problem opla tylko żarówek H7
    oporniki w postaci przewodów które możesz kupić w serwisie to kasa wyrzucona w błoto - dają spadek o 0,2 v i żarówki lecą jak leciały.
    njprościej zrobić tak jak pisze Elektrit, ale licz się z tym , że każde obniżenie napięcia odbije się na jasności świecenia w jakimś stopniu.
    spróbuj może żarówek różnych producentów - może znajdziesz żywotniejsze
    jarek
  • Poziom 25  
    A tak przy okazji.
    Jakie jest napięcie w instalacji tejże Astry bez włączonych świateł zmierzone na akumulatorze? Bo 14,12V zmierzone na końcówkach przewodu + spadek napięcia na nich dają w sumie dość wysokie napięcie w instalacji.
  • Spec od samochodów
    Mam w Fordzie Taurusie lampy od Astry2 i ww. żarówki H7 ostatnio wymieniałem zarówke ze dwa lata temu.Napięcie standardowe 14,2.Założone przekażniki żarówy świecą bardzo jasno.Problem prawdopodobnie tkwi w wibracjach wynikających z twardości zawieszenia.Ford jest bardzo miękki i problemu z żarówkami nie ma.
  • Poziom 12  
    Witam.

    Myślę że to nie problem żarówki.Rodzice jeżdzą 2 lata Audi A4 z 2000r(Xenon + drogowe H7 + Halogen H7) i nie wymienili jeszcze żarówki a co się tyczy Opla to zgadza się z tymże o ile mnie pamięć nie myli to jest tam podrodze sterownik(plastikowa puszka chyba pod zderzakiem nie jestem pewien),całkiem możliwe iż on jest uszkodzony i tam tkwi może problem.Kiedyś miałem podobny problem w Astra II 2002r. wymiana pomogła.

    Pozdrawiam

    Stefan
  • Poziom 25  
    No proszę, a ja myślałem że to przypadek - jeżdżę Astrą II roczną i też żarówki już wymieniałemdwa miesiące temu, co ciekawe obie naraz :)
    Jeżeli mają mi padać raz na rok to jeszcze nie jest tragedia.
  • Spec od samochodów
    Ta puszka pod zderzakiem to moduł chłodzenia nie koniecznie połączony z lampami!.Odpowiada za sterowanie wentylatorami ,klimą.
  • Poziom 10  
    JAFO napisał:
    A tak przy okazji.
    Jakie jest napięcie w instalacji tejże Astry bez włączonych świateł zmierzone na akumulatorze?

    14,4[V] i wg. książki serwisowej Opla jest to prawidłowe napięcie (w normie).

    Dodano po 16 [minuty]:

    lopes napisał:

    Polecono mi zakup opornika 0,1om 5W ale po wpięciu go napięcie spadło jedynie o 0,01[V].


    W woli wyjaśnienia: popełniłem bład przy pomiarze i ten opornik zmniejsza napięcie o 0,5[V]. Ja za radą zastosowałem jednak diode 10 A i zobacze co będzie się działo tzn. czy wydłuży to żywotność żarówek. Wtedy będę mógł odpowiedzieć czy ta przypadłość ma związek ze zbyt wysokim napięciem czy też sama żarówka H7 jest czuła na wszelkie wstrząsy co mogło by sugerować dlaczego u jednych wytrzymują one 3 lata a u innych 3 miesiące.Piszecie,że to ogólna wada tych żarówek.Tylko skąd aż tak duża różnica w trwałości? Producent?-Ja sprawdziłem już trzech i bez rezultatu,bo wytrzymały tyle samo.
  • Poziom 31  
    Ja mam Astrę od 8 lat i wymieniałem żarówke tylko 2 razy.
    Polecam sprawdzić, czy reflektor rzeczywiście nie jest poluzowany i czy czasem nie jest dziurawy, tzn czy nie zaparowuje szkło, bo to też może być przyczyną.
    (mam na myśli reflektor, a nie żarówkę :D )
  • Poziom 10  
    Orochimaru napisał:
    Ja mam Astrę od 8 lat i wymieniałem żarówke tylko 2 razy.


    8lat? To masz chyba Astre I (F) i H4, bo dwójkę robili od `98r.
  • Poziom 31  
    Tak mam Astrę jedynkę F z H4, co raczej nie zmienia tego co wyżej napisałem :D
  • Poziom 12  
    Macie racje koledzy ale jest jeszcze jeden aspekt który trzeba przeanalizować to jest szczelność reflektorów .
    W razie dostawania sie wilgoci do reflektora para osadza sie na bańce żarówki i tez często powduje szybkie przepalenie jej.
  • Poziom 12  
    A jaki jest leflektor w Astrze2 szklany czy plastikowy.Bo jeśli plastik to całkiem możliwe że się przegrzewają(nie odprowadza tak dobrze ciepła jak szkło) ale tak bywa w większości aut z leflektorami z tworzywa.
  • Poziom 25  
    Astra 2 ma reflektory z tworzywa wiec moze cos w tym jest ....
  • Użytkownik usunął konto  
  • Spec od samochodów
    Panowie z tymi plastikowymi to raczej przesada większość autek ma plastiki.Była jeszcze jedna sugestia że lużne reflektory!! w nowych prosto z salonu ????.Zgodził bym się co do innych niedoróbek ale światła OK.
    No poza parowaniem w pierwszych modelach.
  • Poziom 12  
    oj ma ma a wiem to od znajomka który ma sklep motoryzacyjny i wie do jakich aut sprzedaje najwięcej żarówek, niestety są to najczęściej samochody z leflektorami z tworzywa(a w szczególności auta w których lampy są małych rozmiarów). No a teraz z innej beczki parę osób podaje za możliwą przyczynę luźny leflektor(nawet w nowym aucie może się poluzować- to tylko Opel) ale czy nie widzicie analogii np. ze stylem jazdy po naszych super wyboistych drogach, ja zauważyłem np. że z jednym kocim ślipkiem jeżdźą najczęściej ci co nie jadą swoim autem ( np.akwizytorzy) jakież to oni rozwijają prędkości i to nierzadko takimi maluchami jak np.seicento(ile fabryka dała).Czyż to nie to samo co luźny leflektor, przy luźnym się utrąci a przy 150 na godzine jak koło zaliczy jakąś troszę większą dziurkę????Ja jednak uważam że nie powinny się palić napewno od napięcia bo np. w mesiu 14 Volt to chyba tyle samo co 14 Volt w Astrze2, 14 to 14 i czemu w Mesiu się nie palą tak często????Pozdrówka Łysy666.
  • Poziom 12  
    cze a ja mam taka sprawe ze mam przepalone zarówki na tapcerce i sie przepalaja same jak wymienie na nowe pomyczcie dzieki

    Dodano po 58 [sekundy]:

    cze a ja mam taka sprawe ze mam przepalone zarówki na tapcerce i sie przepalaja same jak wymienie na nowe pomuszcie dzieki