Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Suzuki Swift 1,2 benzyna zbyt duzy pobór oleju silnikowego

28 Sep 2020 15:29 621 21
  • Level 3  
    Witam. Posiadam Suzuki Swift 1,2 benzyna 2010 rocznik w automacie i zauważyłem, że od pewnego czasu zaczął mi bardzo duzo oleju brac, ile? no tak litr miesiecznie. Myślę, że to bardzo duzo bo troche juz aut mialem w życiu i jeszcze żaden tyle nie przepalał. Dodam, że : ani nie kopci, ani nie ma wycieków, ani sie nie przelewa do układu chłodniczego. Jakieś wskazówki, podpowiedzi? Ma czasami tak, że jak stoi sie na wbitym biegu, np na światłach to silnik zaczyna głośniej chodzić. Ktoś cos????
  • TespolTespol
  • Level 17  
    litr miesięcznie tzn. ile km bo osobiście ponad 10 000km robię a inny nawet 800 nie przejedzie
  • TespolTespol
  • Level 3  
    około 1000km miesiecznie
  • Level 43  
    Zmierz kompresję w cylindrach.

    Pozdrawiam.
  • Level 17  
    i przy okazji luzy zaworowe
    pewnie że dużo dla mnie 2l/10k bez turbo to beczka oleju
  • Level 28  
    litr na 1000km to nie będzie widać dymienia, i w sumie to "prawie w normie" ale dla golfa 4 1.4tsi ;) (tam instrukcja podaje normę 0.7l/1000km hehe)
    pewnie pierścienie olejowe już wytarte, bez remontu silnika nic nie poradzisz, ale niema się też co przejmować, dolewać i jeździć :) ja tak Astrą F 1.4 3 lata jeździłem i też tyle dolewałem i też nie dymiła, aż się zawór wypalił w końcu (od jazdy z gazem w podłodze, a nie od palenia oleju) no i w końcu wymieniłem silnik na 1.6 w lepszym stanie :)
  • Level 17  
    1.2 w suzuki jto wolnossacy
  • Level 3  
    wiec co polecacie? jak rozpoznać, że to mogą być pierścienie ? bo chyba to mi się wydaje :( ale, zeby przy 160 tyś km przejechanych juz pierścienie :(
  • Level 28  
    przecież Swift ma 5 cyfrowy licznik, więc to równie dobrze może być 260... 360... 460 tys...
  • Level 35  
    Robisz pomiar sprężania na zimnym, a później to samo w próbie olejowej.
  • Level 1  
  • Helpful post
    Level 1  
  • Helpful post
    Level 38  
    Pytanie czy nie warto byłoby się też zainteresować odmą, nie wiem jak w Suzuki, ale są silniki które potrafią w odmę ostro chlapać.
  • Level 3  
    DriverMSG wrote:
    Ostatnio robiłem Honda Jazz z przebiegiem 120tyś, podobne objawy. Płukanka silnika, 45 minut pracował na wolnych obrotach i po problemie. Oczywiście wymagana wymiana filtra i oleju.




    Płukanka silnika? co mam przez to rozumiec? sorry nie jestem zaawansowanym mechanikiem, tylko samoukiem
  • Helpful post
    Level 41  
    Są preparaty na bazie nafty które rozpyszczają nagar.To jest tzw płukanka.
  • Level 28  
    równie dobrze można nalać po prostu nafty
    kiedyś się też praktykowało wykręcić świece i nalać do cylindrów nafty do pełna i zostawić na parę dni, potem odessać strzykawką z wężykiem ile się da, pojudłać rozrusznikiem żeby wychlupać resztę i dopiero wkręcić świece i odpalić
  • Level 3  
    a jak najlepiej sprawdzić w najprostrzy sposób czy to na pewno pierścienie? bo wiecie... pierścienie wymieniac to jest dość spory koszt i bardzo duzo zabawy, a jak to zła diagnoza? teraz nie ma juz mechaników, sa sami oszusci, który najpierw wytnie Ci katalizator, a pozniej wymieni filtr

    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.17. Nie wysyłaj pytań bardzo podstawowych, na które odpowiedzi można znaleźć w instrukcji obsługi lub ogólnie dostępnych źródłach. Nie prezentuj postawy, że mi się należy. Dbaj o poziom pytań i dyskusji. Dziękujemy.

  • Level 17  
    Czego konkretnie nie rozumiesz z treści postów #10 i #11?
  • Level 43  
    rafal31871 wrote:
    teraz nie ma juz mechaników, sa sami oszusci, który najpierw wytnie Ci katalizator, a pozniej wymieni filtr

    Bzdura totalna.
    Zdalnie nikt Ci kompresji nie sprawdzi, więc i tak musisz udać się do jakiegoś mechanika.

    Pozdrawiam.
  • Level 28  
    sam sobie może sprawdzić, taniej niż jechać do kogoś:
    allegro.pl/oferta/tester-miernik-poziomu-kompresji-benzyna-0-20-bar-9324384281

    ja 3 razy w życiu byłem u różnych mechaników:
    1 raz - na regulację gazu w Dużym Fiacie - gość mi wyregulował gorzej niż ja sam wcześniej, i wraz sam musiałem wyregulować
    2 raz - ułamała mi się przekładnia kierownicza razem z kawałkiem podłużnicy też w tym DFie tak, że ledwo dało się jechać, inny mechanik-spawacz uheftał jakąś blaszkę wzmacniającą na tą podłużnicę (jak jeszcze sam nie miałem migomatu) no i trochę się to trzymało, ale fakt faktem tam już niebardzo było do czego spawać
    3 raz - w Tavrii nie chciało mi się wymieniać cieknącego simeringu na wale od strony rozrządu, jeszcze inny mechanik tak go wymieniał, że jak chciałem odebrać samochód to wcale nie odpalał i jeszcze musiałem go sobie sam naprawić, bo gość nie podłączył wtyczki od aparatu zapłonowego, a potem okazało się, że cieknie jeszcze bardziej...

    także rozumiem w 100% obawy autora, też do żadnych nie jeżdżę, tylko sam wszystko robię
  • Helpful post
    Moderator of Cars
    Panowie, nie chcę być niemiły, ale przypominam, że to forum techniczne. Więc bredzenie o płukankach, nafcie i próbach olejowych w celu ustalenia przyczyny zużywania oleju proponuję sobie darować. Ani jedno, ani drugie, ani trzecie nic nie da. Silnik z reguły zużywa olej z dwóch czasem trzech przyczyn.
    1. Zużyte uszczelniacze trzonków zaworów - duży niebieski obłok, zaraz po uruchomieniu silnika po dłuższym postoju;
    2. Zużycie silnika - część oleju zostaje nie zgarnięta prawidłowo na gładziach cylindrów, część poprzez przedmuchy zostaje wygoniona odmą do góry, do przepustnicy - silnik ostro traktowany kopci, śmierdzi itd.
    3. Wadliwe pierścienie zgarniające, jak to w VW czy Daewoo bywało.
    W każdym z wymienionych przypadków niestety konieczna jest mniejsza, lub większa naprawa silnika.