Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ocieplenie garażu blaszanego pod basen

huberthm 29 Sep 2020 19:51 444 2
    huberthm
    Level 2  
    Witam, posiadam garaż blaszany o wymiarach 5m x 6m z dachem dwuspadowym, który chciałbym ocieplić. Niestety nie mam żadnego doświadczenia ani wiedzy na ten temat. Plan jest taki aby wstawić do niego basen ogrodowy o średnicy około 3,6m na okres jesień-zima. Ogrzewać planuje to piecem z wężownicą, który będzie jednocześnie ogrzewał wodę i pomieszczenie. Planowana temperatura wody to 30 st. C, a pomieszczenia nieco mniej.

Mój plan jest taki, żeby na posadzkę położyć folię/styropian/folię i na to basen. W dachu na środku zamontować wywietrznik(ew. z wentylatorem), a w ścianie lub drzwiach na dole zrobić kratkę wentylacyjną. Garaż jest obudowany blachą ocynkowaną trapezową przynitowaną do szkieletu z profili i kątowników. Chciałem to ocieplić od środka styropianem lub watą i przykryć to płytą OSB, sklejką lub jeszcze czymś innym, tylko czym? Najbardziej zastanawia mnie parowanie wody i skraplanie się jej. Czytałem że powinno się odizolować blachę od ocieplenia membraną dachową czy jak to się nazywa.

Jakie macie zastrzeżenia i wizje tego tematu?
    Mierzejewski46
    Level 34  
    10 cm styroduru xps na posadzkę, lub 20 cm styro podłogowego. Na blachę 20 cm wełny skalnej na to membrana paroizolacyjna, lub ocieplenie z pianki poliuretanowej 10 cm od ziemi lącznie z dachem. Wentylacja wyżej jak podłoga. Na wysokości 70 cm. Nawiewnik podokienny, żeby nie ciąglo po kostkach.
    retrofood
    VIP Meritorious for electroda.pl
    huberthm wrote:

Jakie macie zastrzeżenia i wizje tego tematu?