Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Błąd danych CRC dysku Seagate Expansion 1TB

29 Sep 2020 23:22 1449 25
  • #1
    User removed account
    Level 1  
  • #3
    Dra98
    Moderator of Computers service
    Echelon123 wrote:
    Dostałem do naprawy dysk zewnętrzny Seagate Expansion.

    Sam nie dałem rady.

    Bez obrazy ale dysk klienta to średni materiał do nauki.
    Proszę zamieścić screen ze S.M.A.R.T. dla tego dysku (z CrystalDiskInfo czy podobnego programu), ponadto screen z nowszej wersji DMDE 3.4 po wyborze tego dysku z urządzeń fizycznych, okno partycje, aktualne partycjonowanie.
  • #4
    User removed account
    Level 1  
  • #5
    Robert B
    Level 43  
    Echelon123 wrote:
    Dostałem do naprawy dysk

    Klient mocno zaryzykował :lol:
    Echelon123 wrote:
    Nie znam ryzyka dalszej pracy.

    Otóż jest takie, że męcząc ten dysk i nie znając jego stanu technicznego, możesz go uśmiercić. A z pewnością dane na nim.
    Echelon123 wrote:
    Możecie podpowiedzieć co dalej?

    Odpuść, bo nie masz zielonego pojęcia o tym co robisz.
  • #6
    cysiekw
    Level 38  
    Nie wiem czy będzie ci się chciało, procedura wygląda mniej wiecej tak
    1. Wyjecie hdd z kieszeni i podpięcie do kompa po sata.
    2.Linux distro i zrobienie kopi posektorowej za pomoca ddrescue z pomijaniem błędów
    3. Odzyskiwanie danych z kopi posektorowej
    Operacje jeśli kondycja dysku pozwala, przy padniętych głowicach będziesz go dalej degradował i efekt będzie odwrotny
  • #7
    User removed account
    Level 1  
  • #8
    Testerrr
    Level 25  
    Uruchom cmd jako admin, wpisz diskpart, zatwierdz, w nim:
    automount scrub
    automount disable

    Podłącz dysk (gdy komp jest włączony), zobacz w menadżerze urządzeń czy pojawił się nowy dysk, jeśli nie, wybierz opcje skanuj w poszukiwaniu nowego sprzetu.
    Odpal dmde, odznacz opcje "pokaz partycje"
    Błąd danych CRC dysku Seagate Expansion 1TB
    Kliknij parametry, błędy we/wy ustaw na 0, ignoruj bledy we/wy (zawsze).
    W zakladce dodatkowe masz SMART, zobacz czy uda się go uzyskać.
    Najlepiej jakbyś od razu był gotowy na zrobie kopii.
    Narzędzi > kopiuj sektory > plik i wskaz lokalizacje do zapisu. Parametry - kopia odwrócona.

    Błędy są już na samym początku dysku. Kopię będzie więc robić od tyłu, automatycznie jest zaznaczanie ignorowanie błędów, dlatego zobacz z jaka predkoscia bedzie kopiowało te sektory, w przypadku błędów - będzie to szło bardzo wolno. W takim wypadku można próbować robić duże przeskoki.

    Możesz włączyć zapisywanie logfile'a.
  • #9
    Łukasz_W

    HDD and data recovery specialist
    Echelon123 wrote:
    cysiek, ja go nie degraduję.

    Samo podłączanie tego dysku może powodować jego dalsze uszkadzanie.
    Echelon123 wrote:
    Nie puszczam żadnych programów do odzyskiwania.

    Jak wyżej.
    Echelon123 wrote:
    cysiek, czyli jak nie widzi SMARTA to głowice padnięte?

    To świadczy o tym, że nie wiesz co robić dalej z tym napędem i właściciel powinien go od ciebie odebrać.

    To jest Seagate i problem może leżeć po stronie oprogramowania wewnętrznego, MC, głowic lub powierzchni.
    A, że to Seagate, to uszkodzone może być wszystko na raz.
    Terminal masz zablokowany więc przez port diagnostyczny też nic nie zrobisz.

    Zostaw ten dysk zanim go zabijesz, chyba, że koszty ewentualnego odzysku po twoich działaniach weźmiesz na siebie.
  • #10
    User removed account
    Level 1  
  • #11
    cysiekw
    Level 38  
    Na samym początku powinieneś nam napisać czy dane są ważne czy może klient powiedział mam dysk coś tam było możesz z nim zrobić co ci się podoba, jak się nie uda do kosza. Bo jeśli dane są ważne to jednak domowe metody mogą doprowadzić do sytuacji takiej że kondycja dysku będzie dużo gorsza niż zanim go dostałeś i jak docelowo jednak trafi do specjalisty do laba nie będzie możliwy odzysk bo go zarżnąłeś!
    Samo podłączenie do komputera powoduje że są wykonywane na nim operacje które mają wpływ na jego stan, każdy ruch uszkodzonej głowicy degraduje stan dysku - talerzy jak i samej głowicy. Na tą chwilę nie wiemy nawet jakie błędy są w smart, do którego nie masz dostępu przez kontroler który jest w kieszeni.
  • #12
    User removed account
    Level 1  
  • #13
    Łukasz_W

    HDD and data recovery specialist
    Echelon123 wrote:
    Łukasz, to poprowadź za rączkę.

    Nie, ponieważ:
    1 - masz zablokowany dostęp serwisowy w tym dysku
    2 - jesteś w takim dziale, w którym prowadzenie nawet krok po kroku nie jest bezpieczne

    Powiedz właścicielowi, że jeżeli zależy mu na danych to niestety musi zwrócić się po profesjonalną pomoc.
    Te dyski są bardzo trudne w pracy nawet dla labów a ty myślisz, że uda ci się cokolwiek zrobić przez DMDE.

    cysiekw wrote:
    Na tą chwilę nie wiemy nawet jakie błędy są w smart, do którego nie masz dostępu przez kontroler który jest w kieszeni.

    SMART w tym momencie niewiele da, powiedziałbym nawet, że będzie bezużyteczny.
    Z resztą w tym modelu SMART powinien być dostępny przez most USB. Brak możliwości odczytu SMART dotyczy dysku a nie sposobu komunikacji.
    Jeśli już cokolwiek ma robić, to podłączyć go bezpośrednio do portu SATA i sprawdzić jego stan pracy w MHDD lub Victorii.
    I na tym w zasadzie diagnostyka jak i wszelka praca z tym dyskiem powinny się zakończyć.

    Testerrr wrote:
    Błędy są już na samym początku dysku.

    Brak możliwości inicjalizacji dysku oraz komunikaty DMDE to za mało aby potwierdzić takie informacje.

    Jeżeli dysk pracuje normalnie i nie dobiegają z niego żadne niepokojące odgłosy to tak jak wyżej napisałem:
    - problem z Media Cache
    - problem z oprogramowaniem
    - problem z degradacją głowic
    - problem z degradacją powierzchni
    - problem ze wszystkim na raz
    Do wszystkich tych czynności konieczne jest odblokowanie terminala. A to tylko początek.
  • #14
    kaleron

    HDD and data recovery specialist
    Echelon123 wrote:
    Ty i cysiek jesteście najbardziej merytoryczni.
    - Łukasz jest o wiele bardziej merytoryczny, tylko jego rady Ci się mniej podobają.
    Pokaż, jak ten dysk jest widziany w MHDD. Zwróć uwagę na rejestr stanu i rejestr błedów. Jeśli nie wiesz, co to jest rejestr stanu i rejestr błedów, to nie powinieneś podejmować się usług odzyskiwania danych. Oczywiście forum jest po to, żeby Ci pomóc, ale zanim zaczniesz cokolwiek robić z dyskiem klienta, powinieneś najpierw to zrozumieć i przećwiczyć na tzw. królikach, żeby mieć pewność, że umiesz to robić.
  • #15
    User removed account
    Level 1  
  • #16
    kaleron

    HDD and data recovery specialist
    To nie dasz rady. Jeśli chodziło o odpowiedź na to pytanie, to sam dałeś na nią odpowiedź zakładając wątek w trzeciej linijce.
  • #17
    User removed account
    Level 1  
  • #18
    Łukasz_W

    HDD and data recovery specialist
    Echelon123 wrote:
    Ech, chyba na tym forum nie ma już usera migol21 z tego wątku:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1992046.html
    który rozwiązywał sprawy bez dziwnych zachowań.
    Ale spoko.
    Dobrze, że czasem używaliście Argumentum ad personam, bo to znaczy, że fora przez 20 lat nie ewoluowały.
    Napisałem do wsparcia Seagate.
    Dam wam znać jak to się potoczy.

    Nijak.
    Przytoczony wątek dotyczy uszkodzenia logicznego i w twoim wypadku Migol też nie rozwiąże twojego problemu za pomocą forum. I ciesz się, że go nie ma w tym wątku bo nie byłby tak wyrozumiały jak my.
    Seagate odpisze, żeby odesłać dysk na gwarancje o ile na niej jest i zostanie wymieniony.

    Powiedz zatem, jakiej pomocy jeszcze oczekujesz?
    Bo wydaje mi się, że wszystko zostało już w tym wątku powiedziane.
    To nie jest seria 7200.11, że wystarczyło się wpiąć portem szeregowym i zregenerować translator.

    Na forum owszem, pomagamy, o ile taka forma pomocy jest możliwa.
    Niestety producenci wprowadzają coraz bardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne jak i te rozwiązania chronią w coraz bardziej skomplikowany sposób. I taka pomoc w twoim wypadku możliwa nie jest.
  • #19
    pidar
    Mass storage specialist
    Echelon123 wrote:
    Napisałem do wsparcia Seagate.

    Dam wam znać jak to się potoczy.

    Po co Ci wsparcie, chyba że chcesz wiedzieć czy jest nadal na gwarancji:
    Błąd danych CRC dysku Seagate Expansion 1TB
    :?:
  • #20
    kaleron

    HDD and data recovery specialist
    kaleron wrote:
    Pokaż, jak ten dysk jest widziany w MHDD. Zwróć uwagę na rejestr stanu i rejestr błedów.
    - zrobiłeś to?
  • #21
    User removed account
    Level 1  
  • #22
    Łukasz_W

    HDD and data recovery specialist
    Echelon123 wrote:

    Dostałem odpowiedź z Seagate.
    Będę wykonywał te kroki.
    Trzymajcie kciuki.
    "1. SMART Check""

    Już sami cię o to poprosiliśmy i nie jesteś w stanie tego wykonać.
    Na tym procedury zaproponowane przez Seagate się kończą.

    Echelon123 wrote:

    1. Select Search.
    2. Type-in cmd.
    3. Right-click on Command Prompt from the search results list.
    4. Click Run as administrator.
    5. Log in as an Administrator if needed.
    6. When Command Prompt launches, type the command: chkdsk C: /f /r /x. Where "C" is the drive letter you assigned.
    Seagate Support
    "

    Rób rób.
    CHKDSK na uszkodzonym dysku spowoduje nieodwracalne uszkodzenia struktury logicznej.

    Jeżeli dalej uważasz, że pomoc pochodząca z forum jest dla ciebie niewystarczająca skieruję zaraz ten wątek do usunięcia bo nie ma on większego sensu.
  • #23
    kaleron

    HDD and data recovery specialist
    W pełni podtrzymuję swoje stanowisko. Jeśli nie wiesz, to zapytaj, może Seagate Ci wyjaśni. Do odzyskiwania danych jednak czasami dobrze jest coś wiedzieć i coś rozumieć, a nie tylko mechanicznie wykonywać instrukcję nie zwracając uwagi na stan techniczny dysku i jego wciąż niezdiagnozowaną usterkę, a jedynie wybierając te, które podtrzymują wątłą nadzieję na znalezienie prostego rozwiązania najprawdopodobniej złożonego problemu. Czekam na rezultaty pierwszego kroku spośród zalecanych przez producenta, tym bardziej, że dokładnie o to samo byłeś już proszony kilkukrotnie.
  • #24
    cysiekw
    Level 38  
    Echelon123 wrote:
    chkdsk C: /f /r /x.

    O cię ch... Segate bot auto responder.
  • #25
    kaleron

    HDD and data recovery specialist
    Spokojnie, stan dysku ewidentnie nie pozwala na popełnienie tego błędu :D
  • #26
    User removed account
    Level 1