Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Toledo 2 - Brak reakcji na przycisk ESP

30 Sep 2020 13:39 582 16
  • Level 12  
    Mam nietypowy problem - brak kontrolki esp po zapłonie. Nie da się też wyłączyć esp z przycisku. Nie zapala się również przy diagnostyce. VCDSem. Kontrolka w liczniku działa, bo jak odepnie się akumulator i podłączy to przy pierwszym zapłonie ESP się zapala i gaśnie razem z ABS. Poza tym ESP zapala się też przy teście kontrolek wgranym do licznika. Licznik pochodzi z passata B5 i do tej pory wszystko działało jak trzeba. Co sprawdziłem do tej pory:
    Przycisk
    Licznik (wsad bez testu licznika, ori wsad niemodyfikowany, drugi licznik)
    Vcds (brak błędów)
    Czujnik stopu (ktoś na forum golfa pisał)
    Odłączenie aku 😛
    Zmiana kodowania pompy na inne i przywrócenie z powrotem starego oraz adaptacje wszystkich czujników od nowa
    Podmiana czujnika skrętu w kierownicy

    Ma ktoś jakiś pomysł? Póki co zamówiłem drugą pompę bo już nie wiem co innego mogło się wydarzyć.
  • Level 26  
    Sprawdzałeś w ogóle czy ESP działa i redukuje moment obrotowy przy poślizgu kół?
  • Level 12  
    sigwa18 wrote:
    A masz pompę z modułem ABS z ESP . Jak się zgłasza przy diagnostyce?


    Jest ESP. 8N0907379E ESP mk 20. Zresztą to wszystko śmigało bez problemu i nic nie było przy tym grzebane.

    jarroQ wrote:
    Sprawdzałeś w ogóle czy ESP działa i redukuje moment obrotowy przy poślizgu kół?


    Tu jest problem, bo mam auto przerobione na 4x4 (dodany haldex) i ciężko go zmusić do poślizgu. Spróbuję ręczny zaciągnąć na pierwszy ząbek (wtedy haldex nie ma prawa się włączyć) i sprawdzić czy utnie Nm.
  • Level 26  
    Z 4x4 to będzie problem sprawdzić ESP. Przerabiałem temat :D
  • Level 12  
    Dam znać po południu czy test się udał

    Dodano po 1 [godziny] 13 [minuty]:

    Niestety jest problem żeby ustalić czy działa. Na pewnie nie zapala się kontrolka przy mocnym ruszaniu. Na domiar złego w aucie jest DSG, więc nie da się ruszyć bardzo mocno z miejsca bez launch control, a to ostatnie nie zadziała bez wyłączenia ESP.

    Seat Toledo 2 - Brak reakcji na przycisk ESP
    Seat Toledo 2 - Brak reakcji na przycisk ESP
    Seat Toledo 2 - Brak reakcji na przycisk ESP
  • Level 26  
    Jest podświetlenie przycisku ESP off? Przemierzyłeś przewód od przycisku do modułu ABS /ESP?
  • Level 12  
    Jest podświetlenie. Póki co jedyne co zrobiłem to podmieniłem go na inny, ale bez rezultatu. Wydaje mi się, że problem jest jednak ze sterownikiem, bo powinien przynajmniej po zapłonie lub w czasie diagnostyki migać. Przynajmniej do tej pory zawsze tak było.

    Dodano po 45 [minuty]:

    sigwa18 wrote:
    Kodowanie w liczniku jakie jest?


    Kodowanie w liczniku?
  • Level 26  
    Przemierz przewód od przycisku pin1 do ABS.
    Pomierz zasilania i masy.
  • Level 12  
    Przewód jest ok, tylko u mnie wchodzi na pin 24 bo to jest esp mk20. Plusy i masa też są na innych pinach. Sprawdzę. Podmiana pompy nic nie dała

    Seat Toledo 2 - Brak reakcji na przycisk ESP
    Seat Toledo 2 - Brak reakcji na przycisk ESP

    Dodano po 2 [godziny] 7 [minuty]:

    Sprawdziłem plus na pinach 16, 47, 44
    Oraz masę na pinach 46, 15

    Wszystko jest ok z nimi

    Dodano po 6 [godziny] 48 [minuty]:

    jarroQ wrote:
    Sprawdzałeś w ogóle czy ESP działa i redukuje moment obrotowy przy poślizgu kół?

    sigwa18 wrote:
    ABS/ESP działa?


    Udało mi się sprawdzić. Wygląda na to, że nie działa ESP. Działa tylko ABS bo czuję przy hamowaniu.
  • Helpful post
    Level 26  
    Możesz wrzucić cały schemat? Wywaliło mi jakąś wtyczkę z przeglądarki i nie wczytują mi się schematy z elsy online...
  • Helpful post
    Level 26  
    Masę na pinie nr2 sprawdziłeś?
  • Level 12  
    Nie mam w ogóle takiego pinu, co jest zastanawiające. Po prostu jest puste miejsce.
  • Helpful post
    Level 26  
    Dodaj ten pin i podaj tam mesę z pinu 15 lub 46 najlepiej testowo przez jakąś żarówkę 21W.
    Dziwne że nic nie było grzebane a wg schematu pin masowy powinien być a go nie ma.
    Bardzo dziwne.
  • Level 12  
    Podpiąłem. Nic się nie zmieniło a ja przypomniałem sobie skąd ten brak pinu. Pompa jest zaadaptowana z TT Quattro i na schemacie z tej TTki, masa na 2 pinie jest tylko dla modelu z przednim napędem i przy przeróbce musiałem go wyjąć. Dołączam schemat i do razu mówię, że podawałem sygnał z przycisku na 14 pin licznika, czyli wejście ESP. Nic to nie zmieniło. Zapewne dlatego, że wszystko leci po CAN.

    tt esp.pdf Download (1.49 MB)
  • Level 12  
    Zostawię odpowiedź dla potomnych, choć wątpię, żeby ktoś miał takie problemy jak ja. Otóż okłamałem Was na początku (nieświadomie):
    DzieX wrote:
    Licznik pochodzi z passata B5 i do tej pory wszystko działało jak trzeba


    Otóż poprzedni licznik immo2 z końcówką numeru 847. Zapomniałem, że potem wrzuciłem licznik 849 i tarcze W8. Po wrzuceniu starego licznika kontrolka działa. Dzięki wielkie za próby pomocy :)